8.03.2017

C# Console Başlangıç Eğitimi Switch Case Yapısı

Herkese yeni bir C# Console eğitiminden merhaba bugün Switch Case yapısına bakacağız. Aşağıdaki kodlardan anlaşıldığı gibi öncelikle kullanıcıdan girilen değere göre işlem yaptırmamız için seçimini yapmasını istiyoruz. Daha sonra switch (secim) { ile başlıyoruz bu yapıyı if else yapısı ile de yapabilirsiniz. Bu da başka bir kullanım alanı. Eğer seçim + işaretiyse case '+' : dan sonraki satırda yazan işlemler yapılır. Mutlaka sonuna break; ekleyerek sonlandırmalısınız.


{
            string secim; int sayi1, sayi2, hesap;
            Console.WriteLine("Toplama [+]");
            Console.WriteLine("Çıkarma [-]");
            Console.WriteLine("Çarpma  [*]");
            Console.Write("Seçiminiz : ");
            secim = Console.ReadLine();
            Console.WriteLine("Birinci sayınız:");
            sayi1 = Convert.ToInt32(Console.ReadLine());
            Console.WriteLine("İkinci sayınız:");
            sayi2 = Convert.ToInt32(Console.ReadLine());

            switch (secim)
            {
                case "+":
                    hesap = sayi1 + sayi2;
                    Console.Write("Sonuç= " +hesap);
                    break;
                case "-":
                    hesap = sayi1 - sayi2;
                    Console.Write("Sonuç= " + hesap);
                    break;
                case "*":
                    hesap = sayi1 * sayi2;
                    Console.Write("Sonuç= " + hesap);
                    break;
                default: Console.Write("Geçersiz işlem"); break;
            }
            Console.Read();
        }

Sizde Switch Case yapısını kullanarak aklınıza gelen bir programı yapmayı deneyin. İyi çalışmalar.

Scratch Tutorial #3 | Scratch Eğitimi | Sürükle Bırak Yöntemi

Scratch Tutorial #2 | Scratch Eğitimi | Scratch Klavye yön tuşları kullanarak hareket ettirmek

Scratch Tutorial #1 | Scratch Eğitimi | Scratch Giriş

5.03.2017

Youtube Kanal Tanıtımı

Herkese iyi hafta sonları. Uzun zamandır aklımda olan ama yapmak için bir türlü zaman bulamadığım Youtube kanalıma ilk eğitim videomu yüklemiş bulunuyorum. :) Şimdilik kanalda Scratch Eğitimi ile birlikte olacağız daha sonra C# Console eğitimi gibi eğitim videoları da yükleyeceğim. Aşağıdaki linke tıklayarak videomu izleyebilir kanala abone olabilirsiniz. İyi seyirler. :)

Youtube ilk video: https://www.youtube.com/watch?v=ORFVdvZTSXY

2.03.2017

Mutluluk Ajandası

Mutluluk Ajandası

Geçtiğimiz yılın ne çabuk geçmiş olduğunu az önce fark ettim. Geçen yıl bu ajandayı alıp bayıla bayıla kullanmıştım. İçinde çok güzel mutlu olmaya dair notlar vardı. Bende hep mutlu anlarımı yazdım. Nedense Mart ayına gelmiş olmamıza rağmen 2017'ye hiç alışmış gibi değilim. :) 
Neyse ki okulum az önce UNICEF Mutluluk Ajandasını hediye edince dedim evet 2016 bitti ve mutlu olmak için çok büyük şeylere ihtiyacın yok.

Mutluluk AjandasıMutluluk Ajandası


Ajanda da yazan en önemli ve beni en çok etkileyen şey Mutlu İnsan Seç! Canınız sıkıldığında sizi güldürecek, belki bir boş ver sözüyle sizin düşüncenizi değiştirecek pozitif insanlara ihtiyacımız var. Hayatınızdan bence sizi aşağı çeken ne varsa çıkarın. 
Dediğim gibi bana ajanda hediye edildi fakat siz almak isterseniz D&R da 20₺ gibi bir fiyatı var sanırım. Bence kesinlikle almalısınız. Belki mutlu olmak için küçük bir bahaneye ihtiyacınız vardır. ;)

1.03.2017

C# Console Eğitimi 22.07.2017 Yayını Sıra Sizde Sorusunun Cevabı

22.07.2017 tarihinde if else ve int konuları hakkında eğitim içeriği yayınlayıp en son sizden bir örnek yapmanızı istemiştim. http://ozgece-egitim.blogspot.com.tr/2017/02/c-console-baslangc-egitimi-int.html

Aşağıda cevabı bulabilirsiniz. Herkese keyifli çalışmalar.

{
                int alespuan, lisanspuan, ort;
                Console.WriteLine("ALES puanınızı giriniz:");
                alespuan = Convert.ToInt32(Console.ReadLine());
                Console.WriteLine("Lisans ortalamanızın 100lük sistemdeki karşılığını giriniz:");
                lisanspuan = Convert.ToInt32(Console.ReadLine());
                ort = (((alespuan * 40) / 100) + ((lisanspuan * 60) / 100));
                Console.WriteLine("Ortalamanız " + ort);
                if (ort >= 70)
                {
                    Console.WriteLine("Bilim Sınavına Girmeye Hak Kazandınız");
                }
                else
                {
                    Console.WriteLine("Üzgünüz Bilim Sınavına Girmek İçin Ortalamanız Yeterli Değil");
                }
                Console.Read();
            }

27.02.2017

Yeni Nokia 3310 Türkiye'ye Gelecek Mi?

Yeni Nokia 3310

Yeni bir gündem haberiyle, son şubat ayı haftasından merhaba. Fotoğraf çok güzel değil mi? Evet benimde 88'lerin sonunda doğmuş biri olarak ilk cep telefonum Nokia 3310'du. :) İlk göz bebeğim 3310. Ben çok sık telefon değiştiren ve eskiden beri telefonlarımı 1, 2 yıldan fazla kullanmayan, telefonlara aşırı ilgisi olan biri olarak, ilk kez bir telefonla şuan 2. yılımıza girmiş bulunuyoruz :) 
Haberlere göre 3310 Türkiye'ye gelecekmiş. Tabi ki tarih henüz belli değil. 52 dolar gibi bir fiyattan bahsedilen 3310'u ben sırf gelişmiş Yılan oyunu için çıktığı gibi satın alacağım. Siz ne düşünüyorsunuz? Alır mısınız? Almaz mısınız?  Yanda oluşturduğum anketi cevaplarsanız sevinirim :) Bakalım Nokia beklediği etkiyi gerçekten yaratabilecek mi?

Nokia 3310 öne çıkan teknik özellikleri:

Boyutlar: 115.6*51.0*12.8mm - 79.6 gram

Ekran: 2.4 inç QVGA

Kamera: 2 MP, LED flaş destekli

Depolama: 32 GB'a kadar microSD kart desteği

Yazlım: Nokia Series 30+

Bağlantı: microUSB, Bluetooth 3.0, 3.5 mm AV bağlantı noktası



22.02.2017

C# Console Başlangıç Eğitimi Int Değişkenler Nasıl Kullanılır?

Herkese merhaba.

Bir önceki Console yazımda String değişkenlerle çalışmıştık. Bu yazıda sizlere Int değişkenlerden örnek üzerinden bahsedeceğim. Öncelikle String ile çalıştığımız için sayısal değerlerle çalışırken Convert kavramı karşımıza çıkacak. Bu yaptığım çalışmada ise göreceğiniz Convert.ToInt32 satırı kullanıcının değer girip Enter tuşuna bastıktan sonra değeri Int bir değere çevirmemize yarayacaktır.

Şimdi örneğimize bakalım:

 static void Main(string[] args)
        {
            int not1, not2, not3, ort;
            Console.WriteLine("Birinci notunuzu giriniz:");
            not1 = Convert.ToInt32(Console.ReadLine());
            Console.WriteLine("İkinci notunuzu giriniz:");
            not2 = Convert.ToInt32(Console.ReadLine());
            Console.WriteLine("Üçüncü notunuzu giriniz:");
            not3 = Convert.ToInt32(Console.ReadLine());
            ort = (not1 + not2 + not3) / 3;
            Console.WriteLine("Ortalamanız " + ort);
            if (ort >= 50)
            {
                Console.WriteLine("Tebrikler Geçtiniz");
            }
            else
            {
                Console.WriteLine("Üzgünüm Kaldınız");
            }
            Console.Read();
        }

Örnekten de anlaşıldığı gibi 3 tane not değerinin girilmesi istenmiş kullanıcıdan ve bir ortalama hesabı yapılmış. Daha sonra if else kullanımı hakkında da biraz bilgimiz olması açısından çıkan ortama değerleri için bir koşul kullanmak istedim. Örneğe göre 50 ve üstü geçer diğer notlar kalır olarak belirlenmiş.

Sıra sizde:
Diyelim ki bir kişi yüksek lisansa kayıt olacak olsun. Bu kişinin lisans ortalamasının 100lük sistemdeki karşılığını isteyelim ve bu sayının yüzde 40ını alalım. Ales puanını isteyelim ve o puanın da yüzde 60ını alalım. Eğer çıkan sayı 70 ve üzeriyse Yüksek lisans için bilim sınavına girmeye hak kazansın düşükse sınava girmeye hak kazanamasın.
Bu örneği yapmaya çalışın 1 Mart da bende cevabı blogumdan yayınlayacağım.

Nasıl bir öğrenme ortamı hazırlamalıyım?

Öğrenme ortamı nasıl haırlanır


Kitabın arka kapağında yazan yazı en çok dikkatimi çekmişti. "Nasıl öğretmeliyim? yerini Nasıl bir öğrenme ortamı hazırlamalıyım? almalıydı" demiş yazar. Gerçekten öğrencilerin öğrenmelerini sağlamak için önce öğrenmeye hazır bir ortam yaratmak gerekli. Dolayısıyla bu ayın favorilerine sizin için bir kitap eklemek istedim. Okursanız mutlaka aşağıya yorum bırakın birlikte konuşalım. Keyifli okumalar.

21.02.2017

ETP 2017 Başvuru ve Sunumları

Eğitim ve teknolojinin bir araya gelip güzel örneklerin sunulduğu ve benim de en çok önemsediğim konferanslardan biridir ETP. Bu platformda sunum yaparken geçen sene ilk kez, çok heyecanlanmıştım. Bu yıl 2 sunum ile başvurumu yaptım. Sizde çok geçmeden kaydınızı yapın. Sunum için son başvuru 24 Şubat. Orada görüşmek üzere...

ETP17


Ayrıntılı bilgi ve başvuru için: http://www.etp.org.tr/ana-sayfa

Artık İnternetten de Koku Gönderilebilecek

Hayatımda herhalde en sevdiğim şeylerden biridir parfüm. Çok parfüm değiştirmeyi sevmem ve hep benim parfümüm benimle bağdaşlaştırılsın isterim. Çünkü bende insanlarla parfümleri, kokuları bağdaşlaştırmayı severim. Ortamda ablamın parfümü koktuysa parfümü bilsemde ablam koktu derim mesela :) Bu haberide okuyunca paylaşmadan edemezdim.

İnsanın sahip olduğu beş duyuyu kopyalayıp, cep telefonuna sığdırmaya yönelik yarış sürüyor. ABD’li teknoloji şirketi AromyxAromyx, "EssenceChip" adını verdiği yeni nesil çipi sayesinde kokuları dijitalleştirdiğini duyurdu. Teknolojinin günlük hayata ulaşması halindei nternet sadece yazı ve görüntülerin dolaştığı bir yer olmaktan çıkıp aynı zamanda kokuların da tüttüğü bir alan haline gelecek.


20.02.2017

Kızlara Kusursuz Olmayı Değil Cesareti Öğretin. Kodlama Kusur Gerektirir.

Bir önce ki yayınım nasıl daha fazla şey hakkında bilgi sahibi olabilirizdi. O yazıyı yazmakta bana ilham olan Ted Talks videosundan bahsetmek istiyorum biraz. Aslında o kadar güzel ifade edilmiş ki kız çocuklarının yetiştirilme tarzından ve onların geleceklerinden, videoyu sizlerde izlediğinizde üzerine diyecek fazla bir şeylerin olmadığını göreceksiniz.

Sadece şunları söylemek istiyorum.

Gerçekten özellikle eğitim ve iş hayatımda kendimce bir çok cesaret örneği sergilemiş biri olarak, yaptığım mesleğinde erkek mesleği olarak görülmesinden yola çıkarak bir kaç bir şey yazacağım. Öncelikle ben lisede (bilen bilir) meslek lisesi Bilgisayar bölümü okumuş, yatay geçişle Bilgisayar Programcılığına geçmiş biriyim. Lisede gerçekten çok başarılı programlar yazabilen, üstelik videoda bahsedildiği gibi program yazmaktan, başarısız olmaktan hiç korkmayan biri olarak ben, ortaokulda hep orta notlar alan biriydim. Matematiğimi geliştirip hiçte fena sayılmayan kodlar yazarken o kadar beni aşağı çeken bir Bilgisayar Programcılığı bölümü okudum ki gerçekten (videoda bahsedildiği gibi) kaldığım Delphi dersinde hep "bende bir sorun var" deyip bir süre yazılımdan nefret ettim. Öğretmen olmak istedim. Öğretmen olmak için ön lisanstan mezun olduktan sonra her sıkıntıyı çekmeye razı oldum. Öğretmen olmakta bir sorun yok, bu benim zaten çocukluk hayalimdi. Fakat yazılım için bu kadar umut vadederken neden bir yazılım firmasında çalışamadım ki? Pişman mıyım? Asla. Çok sevdiğim bir mesleğe sahibim ve üstelik ben de kodlamayı öğretiyorum. Hem de aynı benim gibi kız öğrencilerim de hiç korkmuyorlar yanlış yapmaktan. Ama gözlemliyorum benim tutumum hep olumlu ve destekleyiciyken ilkokuldan ortaokula geçildiğinde kulübüme gelen kız öğrenci sayısında bir eksilme oluyor ve bu beni gerçekten çok üzüyor.
Çocuk yetiştirmekte, cinsiyetçilik konusunda, videoda bahsedildiği gibi erkeklerin daha cesaretli kızların daha farklı yetiştirilmesi konusunda bir uzmanlığım yok. Bu konu hakkında bir şey de diyemem belki ama DGS ile Bilgisayar öğretmenliğine geçemeye çalışırken ön lisans diploma notumdan dolayı başaramamış olmama rağmen (80 soruda 76 net yapmıştım) hiç yılmadım. YGS ye girdim 724. oldum ve kazandım. Silikon Vadisinde ne denirmiş: "2 başarısız girişimin yoksa sizi kimse ciddiye almaz." STEM, FETEMM matematik, fen, teknoloji, mühendislik, reklam, günümüz modası falan boş verin bunları. STEM hakkında, kodlama konusunda kız çocukları için, ülke geleceği için gördüğüm, okuduğum en güzel anlatım bu. İşte bu yüzden bir önceki yazımda mesleğiniz hakkında daha fazla bilgi için yapacaklarınızı yazdım. Bu nedenle bu ortalıkta STEM diye dolaşanların daha fazla bilgiye, okumaya, araştırmaya ihtiyacı olduğunu düşünüyorum. Lütfen 13 dakikanızı ayırıp izleyin.

https://www.ted.com/talks/reshma_saujani_teach_girls_bravery_not_perfection/transcript?language=en#t-188401

Nasıl Daha Fazla Şey Hakkında Bilgi Sahibi Olunur?

Herkese yeni ve güzel bir hafta başından merhaba. Tam Ted Talks konuşması izlerken dedim ben neden böyle bir yazı yazmıyorum? Yazının ilham kaynağı buradan yani :) . Nasıl daha fazla şey hakkında bilgi sahibi veya fikir sahibi olabiliriz? Hayatta en sevmediğim şeylerden biri de sosyal medyada 140 karakter ile ifade edilmiş şeyleri okuyup okuyup bazı konular hakkında fikir beyan eden insanlardır. "Fikri yok zikri var" derler ya aynı o durum. Teknolojinin gelişmesiyle birlikte çoğu yeniliğe ayak uydurmakta, yetişmekte zorluk çekiyor olabiliriz. Her şeyi bilmek tabi ki mümkün değil. Fakat kendi alanınızla ilgili daha çok bilgiye sahip, kendi alanınıza daha çok hakim olmanın bir kaç yolu var. Tabi ki  bu sadece benim yaptığım ya da yapsam faydasını görürüm diye düşündüğüm şeyler.

  1. Her gün 1 Ted Talks. Bunu kendinize alışkanlık edinirseniz emin olun gerçekten alanınızda çok farklı bakış açısına, düşüncesine sahip olacağınız bilgiler edineceksiniz. Özellikle uygulamasını telefonunuza indirirseniz vaktinize göre kaç dakikalık ve hangi konu ile ilgili bir video izlemek istediğinizi seçebiliyorsunuz. Beni şaşırt kısmından karşıma gelen videolarda daha aaaa diye gözlerimin büyümediğine hiç rastlamadım. 
    ted talks uygulama ile ilgili görsel sonucu
  2. Şuan bu yazıyı okuyorsanız demek ki bloglar hakkında bilgi sahibisiniz ve blog okuyorsunuz. Okuyorsanız yazabilirsiniz de. Profesyonel bir şey olmasına gerek yok. Her okuduğumuzu, gördüğümüzü, gezdiğimizi ne yazık ki ilk günkü sıcak haliyle hatırlayamıyoruz. Dolayısıyla bir blogunuz olur ve haftalık iş alanınız, hobiniz, gezip gördüğünüz okuduğunuz şeyler hakkında yazarsanız kolay kolay unutmaz, bilgilerinizi taze tutarsınız.
     blogger ile ilgili görsel sonucu
  3. Google Akademik. Gerçekten en çok bilgiyi, hatta doğru bilgiyi edinebileceğiniz kaynaklar makaleler. Mutlaka ilgi alanınızla ilgili yapılmış güzel araştırmalar vardır. Akademikten arama yaparsanız kitaptan ziyade 10 sayfalık 16 sayfalık makalelerle kendinizi geliştirebilirsiniz.
     İlgili resim
  4. Youtube. Eğer yok ben okumaktan değil izlemekten hoşlanıyorum diyorsanız Youtube eğitim videolarından çok fazla şey öğrenebilirsiniz.
     youtube ile ilgili görsel sonucu
  5. Eğer yine izlemekten hoşlananlardansanız bol bol film ya da yabancı dizi izleyip yorumlarınızı blogunuzda paylaşırsanız yine daha fazla bilgiye sahip olmuş olursunuz.

16.02.2017

Sınıf Seviyesine Göre Kodlama Eğitimi Önerileri

Kodlama eğitiminin nihayet özellikle özel okullarda yaygınlaşmasından sonra hangi sınıf seviyesinde hangi kodlama çalışmasını yaptırmalıyım sorusu da önem kazanmaya başladı. Yaygın olarak kullanılan kodlama çalışmaları tükenmeye başladığında çaresiz kalan öğretmenlere sınıf seviyesine göre kodlama çalışmaları hakkında öneriler vermeye çalışacağım. Bu önerileri verirken de eklemek istiyorum lütfen öğrencilerin 2 tane resmini çekip bizim okulumuzda o da yapılıyor bu da yapılıyor demek ve insanları kandırmak için çocukları kullanmayın! Çalıştığınız kurum bir eğitim kurumu bunu her ne sebeple olursa olsun unutmayın. 5. sınıf öğrencisinin orada burada resmini koyup 1 hafta içerisinde 3d tasarım, 3 boyutlu oyun tasarımı, kodlama, robot, yazılım çalışması vb. çalışmalar yaptırıyor ve gerçekten "gerçek" bir eğitim veriyor olamazsınız!!!!

Anaokulu:
Anaokullarınız da eğer kodlama çalışmaları yaptırmanız isteniyorsa eğer yaşları gereği olabildiğince her türlü ekrandan kaçınmalarını sağlamak amacıyla bilgisayarsız kodlama çalışmaları daha faydalı olacaktır. Dolayısıyla yön kavramını bilerek ilk okula başlayan öğrenci kodlama çalışmalarına daha yatın olacağından öğrencilerde belirli hedefe ulaşmaları için çeşitli yönlendirmeler vererek yön kavramını aşılayabilirsiniz. Örneğin 2 adım git sağa dön 3 adım  git gibi oyunlar oynatabilirsiniz. Eğer okullarınız teknolojik cihaz alımına sıcak bakıyorsa mutlaka Cubetto satın aldırın gerçekten kodlama için bu yaş grubuna en uygun araç bence Cubetto. Bunun dışında Kodable başlangıç seviyeleri de kullanılabilir.

Cubetto
Cubetto


İlkokul 1. 2. 3. sınıf
İlkokul 1. sınıflarda ilk dönem yön kavramları, bilgisayarsız kodlama ve Cubetto arada Kodable ikinci dönem Kodable 2. seviye ve biraz daha sınıf seviyesine göre Puppy Adventure kullanabilirsiniz. Ben arada kodlama dışında hafıza oyunları ve küp çalışmaları yaptırıyorum.
2. ve 3. sınıflarda Code.org kurs 2, CodeSpark, Lego Code, Blockly, Run Marco, Code Monkey, Moana kullanıyorum.
Tabletli eğitim yapılıyorsa LightBot, ScratchJR.

4. Sınıf
4. sınıflarda yavaş yavaş seviyeye göre web üzerinden kodlama çalışmaları BitsBox gibi çalışmalar ve hafta hafta Scratch başlangıç çalışmaları yapmaya başlayabilirsiniz.

5. 6. ve 7. Sınıflar
Scratch ile kodlama çalışmaları ve kulüp dersleri de varsa Kodu Game.

Lise
C# Console, MS Small Basic, App Inventor, Ardunio.

8.02.2017

Eğitimde Teknoloji Kullanımı

Eğitimde teknoloji kullanımı, teknoloji kullanımının ülkemizde hızla ilerlemesi, tüketimden üretime geçme çabası oldukça hızlı ilerlerken konu ile ilgili bazı edişlerde gün geçtikçe artmaktadır. Okullarımızda kendini oldukça fazla göstermeye başlayan projeler, atölye etkinlikleri, kodlama çalışmaları sevindirici olmakla beraber gün geçtikçe tehlikeli de bir yere doğru ilerlemektedir. STEM, STEM üzerine sanatı eklemiş çalışmalar, maker projeleri, robot tasarımları derken çok güzel bir piyasa da oluşmaya başladı. İşin en endişe edici yanı da zaten burada başlamakta. Bir yandan Bilişim Teknolojileri ve Yazılım dersi adı altında veya seçmeli dersler ile birlikte hayatımıza giren her yeni teknoloji ile, yaparak öğrenen bir nesil yetiştirmek ülkemiz adına son derece önem arz ederken bir yandan da en güvenilir isimlerden dahi artık beklenmeyecek tavırlarla karşılaşılmaya başlandı. STEM'i ben buldum, bunu en iyi ben uyguluyorum, bu konu hakkındaki tek söz sahibi benim diyerek biz yine hızla gelişmeye çalışırken sadece piyasaya ayak uydurur olduk. Yani yeni ne çıkarsa uygulamaya çalışır, bizde bu da var, biz bunu da yaptık, bizim okulumuz en teknolojik okul, yeni bu çıkmış hadi şimdi bunu öğrenip çocuklara bunu uygulatacağız heveslerine kapılıp, her eline robot, lego alanı STEM eğitimi veriyor sandık, üstelik çocukları da bu akıma alet eder olduk. Her yeni eğitim sistemi değiştirme çabasında olduğu gibi... Yapılmak istenilen bu değildi ki! Ders saatleri malum. Haftada kaç saat bu çalışmalara ayrılıyor? Üstelik bu kadar yenilik adına okullarda hem eğitim programları açısından hemde teknik alt yapı olarak nasıl ve ne zaman yeterlilik sağlandı? Öte yandan yaparak öğrenen neslin hala sınav sistemi aynıyken... Teknolojiyi abartmadan ve yerinde kullanarak gerçekten üst düzey düşünme becerilerini geliştirmeye yönelik eğitim gerçekleştirmenin daha makul olacağı düşüncesindeyim. Yani "Çocuklar artık kendi yaptıkları oyunları oynayacaklar." derken; müfredat iyi hazırlanmalı, öğrencilere tam anlamıyla hakim olacakları yetkinlikler kazandırılmalı, kafa karışıklığına, yüksek ücretlerle birçok sertifika alma yarışına, bizim okulumuz her şeyi yapıyor gösterişlerine acil dur denilmeli. Gerçekçi, piyasadan pay edinme düşüncesinden çok fayda sağlamaya odaklanmış, üstelik kodlama dersinin zorunlu olması çalışmalarının bu denli hız kazanmasının ardından, ortaya karışık bir teknoloji çılgınlığı yerine akılcı bir eğitim modeli izlenmelidir.

7.02.2017

C# Console Application Başlangıç (string değişken)

Nedense ben hala kodlarımı yazıp siyah bir ekrandan çıktıları gözlemliyor olmayı çok seviyorum:) Bu nedenle 7. sınıf ve Lise için alternatif olması adına C# console örnekleri paylaşmak istedim sizinle...

Öncelikle String değişkenlerden bahsedelim;

C# Console da string bir değerin ekrana yazdırılması işlemi en kolay program satırıdır. Biz de öncelikle bu adımı gerçekleştireceğiz. MS Visual Studio açtıktan sonra Console Application ı seçerseniz karşınıza aşağıdaki gibi bir ekran gelecektir.
C# Console Application
C# Console Application

Örnek1:

static void Main (string[] args)
{
//ilk program satırımızı buraya yazmaya başlayacağız.
Console.WriteLine("Merhaba"); // bu satır ekrana Merhaba yazılmasını sağlayacaktır.
Console.Read(); //bu satır sayesinde console ekranı enter tuşuna basılana kadar ekranda kalır.
}

Örnek2:

static void Main (string[] args)
{
string ad;
Console.Write("Adınızı Giriniz= "); // bu satır kullanıcının console ekranına adını yazmasını isteyecektir.
ad= Console.ReadLine(); // bu satır sayesinde ad değişkenimiz artık klavyeden girilen isim olmuş oldu.
Console.WriteLine("Merhaba "+ad); // bu satır sayesinde klavyeden girilen isim ile merhaba yazdırılmış oldu.
Console.Read(); //bu satır sayesinde console ekranı enter tuşuna basılana kadar ekranda kalır.
}


19.01.2017

Ara Tatil İçin Eğlenceli Kodlama Çalışmaları Önerileri

Kendi adıma diyebilirim ki benim öğrencilerimin en büyük kazanımı bu dönem için, boş zamanlarını değerlendirirken bile öğretmenim code.org yapalım, öğretmenim Santa Tracker ile kodlama yapalım demeleri ve bunu yaparken gerçekten eğlenmeleriydi. Dolayısıyla madem ödev yok o zaman öğrenciler hem eğlensin hem öğrensinler. Tecrübelerime dayanarak biraz da veli odaklı düşünüp çocuklarınıza tatilde belirli saatlerde olduğunu umarak tablet veya bilgisayar izni veriyorsanız, onların aşağıdaki çalışmaları yapmasını isteyebilirsiniz. Emin olun çok eğleneceklerdir.

  1. LEGO kodlama https://www.lego.com/en-us/campaigns/bits-and-bricks eğer çocuğunuz LEGOlardan hoşlanıyorsa bu kodlama çalışmasına bayılacaktır.
  2. Google'dan iki kodlama çalışması ekledim. Birinde kodlama yaptıkça karakterler dans ettiği için çocuklar bayılıyorlar. Bir diğerinde ise daha klasik bildikleri kodlama çalışmasının farklı görsellikte olması dikkatlerini çekiyor. https://santatracker.google.com/codelab.html  dans eden karakterler: https://santatracker.google.com/codeboogie.html
  3. Özellikle benim 3 ve 4. sınıf öğrencilerim çok eğleniyorlar Moana ile hourofcode içerisinde bulunan güzel bir çalışma... https://hourofcode.com/moana
  4. Run Marco 3. sınıflarımın favorisi :) https://www.allcancode.com/web/hourofcode  
  5. Applicationlardan hoşlanan çocuklarınız varsa bitsboxı çok sevecektir. https://bitsbox.com/hoc2016.html
  6. Öğrenciler genellikle tablet veya telefondan bildikleri lightbotu bilgisayardan oynamayı da çok seviyorlar. http://lightbot.com/flash.html
  7. CodeSpark bir diğer sevdikleri kodlama çalışması çünkü nijalardan çok hoşlanıyorlar :)  http://thefoos.com/hour-of-code/
  8. Eğer tablet veya telefon kullanacaklarsa; Box Island, ScratchJr, Tickle uygulamalarını indirip kodlama yapmalarını sağlayabilirsiniz.
  9. Kendi sporunu kodlamak da onları çok eğlendirecektir. https://studio.code.org/s/sports/stage/1/puzzle/1
  10. Eğer kodlama yapması için bütçe ayıracağım diyorsanız: Mbot http://www.robotistan.com/makeblock-mbot-bluetooth-kontrollu-robot-kiti-mavi , SPHERO http://www.teknosa.com/urunler/125086872/sphero-20 , Cubetto https://www.primotoys.com/ 
  11. Eğer daha faklı bir şeyler istiyor teknolojiyi yakından takip ediyor ve bu iş için bütçe ayırıyorsanız sanal gerçeklik gözlükleri ile kodlama için araştırma yapabilirsiniz. Detaylı bilgi için http://www.smarttek.com.tr/ ile iletişime geçebilirsiniz. kodlama

9.01.2017

Tatildeyken Yapılabilecekler :)

Vasip Şahin

Ara tatile girmeye az bir zaman kalmışken gelen kar eğitim sektörünü yine tatile boğdu. Bir çoğumuz tatil oldu diye sevinirken yoğun bir dönem içerisinde atladığımız hangi şeyi tatilde yapsam diye düşünüyoruz. Bugün bende düşündüm ve aklıma aslında ortaya karışık bir çok şey çıktı sizlerle de paylaşayım dedim. Öncelikle lanetli olduğu düşünülen 2016 yılını tam bitirip geride bıraktığımızı düşünürken gelen patlama hepimizi derinden sarstı. Açıkcası uzun zamandır ülke işleri o kadar canımı sıkmış ve beni keyifsiz yapmışki güzel şeyler yapmaya ne isteiğim kaldı ne yaptıklarımı paylaşmaya yüzüm... Hal böyleyken ne acı ki zaman herşeye alışmayı öğretiyor işte... Bugün yine 1 şehit vardı fakat kimse hayatının akışında 1 kişi olduğu için umursamadı bile çok acı gerçekten... Neyse biz konumuza dönelim yoksa dediğim gibi böyle düşüncelere devam edersem bu blogu daha fazla yazı ile dolduramaz hale geleceğim. Evet beklenen tatil oldu İstanbul da. Beklenen diyorum çünkü gerçekten çok yoğun bir şekilde başaladığımız eğitim öğretim yılının ilk yarısını bitiriyoruz ve ben bu dönemden hiç bir şey anlamadım. Hem kişisel hem iş olarak hayatın akışına ayak uydurmakta zorluk çektiğim şu günlerde tatil için yapılacak güzel önerilere gelirsek öncelikle yeni bir yıla daha yeni adım atmışken hedefler istekler vb. düşüncelerinizi planlayabilirsiniz.

İster kendinize motive olmanız için güzel ajandalar alın ister güzel bir takvim asın odanıza ki ben öyle yaptım hedefinize ulaşmak için attığınız her bir adım için bir x atın gitsin:) Bir sonraki önerim ise klişe olsada benim en sevdiğim okumak için fırsat bulamadığınız kitaplarınızı alın elinize ve okuyun. Eğer evde mahsur kaldıysanız kendinize güzel bir kış çayı hazırlayıp uzun zamandır izlemek istediğiniz bir filmi açıp ya da bir diziye başlayabilirsiniz. Mr. Robot güzel bir öneri mesela... Bunların dışında eğer sizde benim gibi işiniz ve kişisel hayatınız arasında dengeyi şaşırabilenlerdenseniz tatil iyi bir fırsat. Ben odamı sonunda düzenleyebildim ve biraz kendime bakım yapma fırsatı buldum. Gerçekten bana iyi geldi. Eğer hoşlanıyorsanız mutlaka bir Tedx konuşması izleyin. Hem eğlenecek hem de kendinize bir şeyler katacaksınız. Eğer tatili işlerinizi toparlamak için fırsata dönüştürmek isteyenlerdenseniz eğitim programınızı gözden geçirip ara tatilde yapacağınız ikinci dönem ders planlarını şimdiden planlayıp ara tatilde kendinize güzel bir tatil ayarlayabilirsiniz. Eğer benim gibi yüksek lisans öğrecisiyseniz ya da farklı bir öğrencilik hayatınızda hala varsa ödev tez vb. çalışmalar için tatil size ilaç gibi gelecektir. Eğer yok arkadaş tatil benim tatilim kar lastiğimde var diyorsanız mağazalarda güzel indirimler var alışveriş yapıp güzel kahvaltılara yemeklere gidip müzik dinleyip eğlenip kendinizi de şımartabilirsiniz. Seçim sizin iyi tatiller ;)