Ana içeriğe atla

Nasıl Daha Fazla Şey Hakkında Bilgi Sahibi Olunur?

Herkese yeni ve güzel bir hafta başından merhaba. Tam Ted Talks konuşması izlerken dedim ben neden böyle bir yazı yazmıyorum? Yazının ilham kaynağı buradan yani :) . Nasıl daha fazla şey hakkında bilgi sahibi veya fikir sahibi olabiliriz? Hayatta en sevmediğim şeylerden biri de sosyal medyada 140 karakter ile ifade edilmiş şeyleri okuyup okuyup bazı konular hakkında fikir beyan eden insanlardır. "Fikri yok zikri var" derler ya aynı o durum. Teknolojinin gelişmesiyle birlikte çoğu yeniliğe ayak uydurmakta, yetişmekte zorluk çekiyor olabiliriz. Her şeyi bilmek tabi ki mümkün değil. Fakat kendi alanınızla ilgili daha çok bilgiye sahip, kendi alanınıza daha çok hakim olmanın bir kaç yolu var. Tabi ki  bu sadece benim yaptığım ya da yapsam faydasını görürüm diye düşündüğüm şeyler.

  1. Her gün 1 Ted Talks. Bunu kendinize alışkanlık edinirseniz emin olun gerçekten alanınızda çok farklı bakış açısına, düşüncesine sahip olacağınız bilgiler edineceksiniz. Özellikle uygulamasını telefonunuza indirirseniz vaktinize göre kaç dakikalık ve hangi konu ile ilgili bir video izlemek istediğinizi seçebiliyorsunuz. Beni şaşırt kısmından karşıma gelen videolarda daha aaaa diye gözlerimin büyümediğine hiç rastlamadım. 
    ted talks uygulama ile ilgili görsel sonucu
  2. Şuan bu yazıyı okuyorsanız demek ki bloglar hakkında bilgi sahibisiniz ve blog okuyorsunuz. Okuyorsanız yazabilirsiniz de. Profesyonel bir şey olmasına gerek yok. Her okuduğumuzu, gördüğümüzü, gezdiğimizi ne yazık ki ilk günkü sıcak haliyle hatırlayamıyoruz. Dolayısıyla bir blogunuz olur ve haftalık iş alanınız, hobiniz, gezip gördüğünüz okuduğunuz şeyler hakkında yazarsanız kolay kolay unutmaz, bilgilerinizi taze tutarsınız.
     blogger ile ilgili görsel sonucu
  3. Google Akademik. Gerçekten en çok bilgiyi, hatta doğru bilgiyi edinebileceğiniz kaynaklar makaleler. Mutlaka ilgi alanınızla ilgili yapılmış güzel araştırmalar vardır. Akademikten arama yaparsanız kitaptan ziyade 10 sayfalık 16 sayfalık makalelerle kendinizi geliştirebilirsiniz.
     İlgili resim
  4. Youtube. Eğer yok ben okumaktan değil izlemekten hoşlanıyorum diyorsanız Youtube eğitim videolarından çok fazla şey öğrenebilirsiniz.
     youtube ile ilgili görsel sonucu
  5. Eğer yine izlemekten hoşlananlardansanız bol bol film ya da yabancı dizi izleyip yorumlarınızı blogunuzda paylaşırsanız yine daha fazla bilgiye sahip olmuş olursunuz.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Small Basic Basit Örnekler

İnternet de biraz araştırma yaptım da small basic ile ilgili tüm örnekler small basic için hazırlanmış kitap içeriğinden alınmış aynı örnekler ben de dedim eğitim konusunda ki faydayı bilişim öğretmenleri için de belki sağlamış olurum. o nedenle bir kaç örnek yazıp açıklayacağım konu anlatımları internette zaten var. Sevgilinize jest yapabileceğiniz bir program :) TextWindow.WriteLine ("kaç kere seni seviyorum yazayım :)") istek= TextWindow.Readnumber() If ( istek >=1) Then   For i=1 To istek     TextWindow.WriteLine ("seni seviyorum")   EndFor   EndIf Program.Delay(10000) Program.End() ilk iki satırda istek alınıyor. istek eğer 1 ve 1 den fazla ise istek kadar seni seviyorumu ekrana yazdırır. Program.delay dediğimiz kısım ise programın 10 saniye süre ile açık olacağını gösterir sonra kendisi kapanır. Yine çok basit bir 90 derecelik açı için kenar ölçüsü bulan program a kare = b kare + c kare formülü kullanılmıştır. TextWindo

Small Basic ile İç İçe Döngü Kullanımı

Small Basic ile daha önce basit çalışmaların nasıl yapıldığını yazmıştım. Eğer önceki yazımı okumadıysanız buraya tıklayarak ulaşabilirsiniz. Small Basic bildiğiniz üzere çocuklara yazılımın temelini öğretmek için oldukça keyifli ve güzel bir dil. Eğer 5, 6 ve 7. sınıflarınıza yazılım dili göstermeye başlayacaksanız Small Basic iyi bir tercih olacaktır. Bugün Small Basic üzerinden iç içe döngüleri daha iyi anlamak amacıyla bir çarpım tablosu programı yapacağız. 1. sayımız için sayi1 2. sayımız için sayi2 değişkenini kullanacağız. 0 dan başlayarak 10 a kadar sayıların çarpımını iç içe for döngüsü kullanarak oluşturduk. En dıştaki for döngümüz sayi1 ifade ediyor. İçteki döngümüz ise sayi1 ile hangi sayıların çarpılacağını ifade ediyor. Yazdırırken önce 1. sayıyı çarpı işaretini 2. sayıyı ve sonucu yazdırıyoruz. Her bir çapma tablosunu birbirinden ayırması için ise çizgi kullanıyoruz.

Small Basic #turtle

Small Basic ile çalışma yaparken en çok göze hitap eden özelliği kaplumbağa ile çalışmak. Bugün en basit hali ile kaplumbağa ile çalışacağız. Kaplumbağa kod satırları için Turtle. yazdıktan sonra tüm listeye ulaşabiliyoruz. Bu kodlar sayesinde istediğimiz çizimleri yapmamız mümkün olacak. Kaplumbağa ile kare çizmek için aşağıda ki kodları yazacağız. Bu kodlarla oynayarak diğer geometrik cisimleri çizmeye çalışabilirsiniz. Kalemi indirip kaldırma, döndürme ve uzunluğun kodlarını yazdıktan sonra düşünmemiz gereken açılar olacak. Kare: uzunluk= 100 For i= 1 To 4 Turtle.Move(uzunluk) Turtle.PenUp() Turtle.TurnRight() Turtle.PenDown() EndFor