Kodlama eğitiminin nihayet özellikle özel okullarda yaygınlaşmasından sonra hangi sınıf seviyesinde hangi kodlama çalışmasını yaptırmalıyım sorusu da önem kazanmaya başladı. Yaygın olarak kullanılan kodlama çalışmaları tükenmeye başladığında çaresiz kalan öğretmenlere sınıf seviyesine göre kodlama çalışmaları hakkında öneriler vermeye çalışacağım. Bu önerileri verirken de eklemek istiyorum lütfen öğrencilerin 2 tane resmini çekip bizim okulumuzda o da yapılıyor bu da yapılıyor demek ve insanları kandırmak için çocukları kullanmayın! Çalıştığınız kurum bir eğitim kurumu bunu her ne sebeple olursa olsun unutmayın. 5. sınıf öğrencisinin orada burada resmini koyup 1 hafta içerisinde 3d tasarım, 3 boyutlu oyun tasarımı, kodlama, robot, yazılım çalışması vb. çalışmalar yaptırıyor ve gerçekten "gerçek" bir eğitim veriyor olamazsınız!!!!
Anaokulu:
Anaokullarınız da eğer kodlama çalışmaları yaptırmanız isteniyorsa eğer yaşları gereği olabildiğince her türlü ekrandan kaçınmalarını sağlamak amacıyla bilgisayarsız kodlama çalışmaları daha faydalı olacaktır. Dolayısıyla yön kavramını bilerek ilk okula başlayan öğrenci kodlama çalışmalarına daha yatın olacağından öğrencilerde belirli hedefe ulaşmaları için çeşitli yönlendirmeler vererek yön kavramını aşılayabilirsiniz. Örneğin 2 adım git sağa dön 3 adım git gibi oyunlar oynatabilirsiniz. Eğer okullarınız teknolojik cihaz alımına sıcak bakıyorsa mutlaka Cubetto satın aldırın gerçekten kodlama için bu yaş grubuna en uygun araç bence Cubetto. Bunun dışında Kodable başlangıç seviyeleri de kullanılabilir.
İlkokul 1. 2. 3. sınıf
İlkokul 1. sınıflarda ilk dönem yön kavramları, bilgisayarsız kodlama ve Cubetto arada Kodable ikinci dönem Kodable 2. seviye ve biraz daha sınıf seviyesine göre Puppy Adventure kullanabilirsiniz. Ben arada kodlama dışında hafıza oyunları ve küp çalışmaları yaptırıyorum.
2. ve 3. sınıflarda Code.org kurs 2, CodeSpark, Lego Code, Blockly, Run Marco, Code Monkey, Moana kullanıyorum.
Tabletli eğitim yapılıyorsa LightBot, ScratchJR.
4. Sınıf
4. sınıflarda yavaş yavaş seviyeye göre web üzerinden kodlama çalışmaları BitsBox gibi çalışmalar ve hafta hafta Scratch başlangıç çalışmaları yapmaya başlayabilirsiniz.
5. 6. ve 7. Sınıflar
Scratch ile kodlama çalışmaları ve kulüp dersleri de varsa Kodu Game.
Lise
C# Console, MS Small Basic, App Inventor, Ardunio.
Anaokulu:
Anaokullarınız da eğer kodlama çalışmaları yaptırmanız isteniyorsa eğer yaşları gereği olabildiğince her türlü ekrandan kaçınmalarını sağlamak amacıyla bilgisayarsız kodlama çalışmaları daha faydalı olacaktır. Dolayısıyla yön kavramını bilerek ilk okula başlayan öğrenci kodlama çalışmalarına daha yatın olacağından öğrencilerde belirli hedefe ulaşmaları için çeşitli yönlendirmeler vererek yön kavramını aşılayabilirsiniz. Örneğin 2 adım git sağa dön 3 adım git gibi oyunlar oynatabilirsiniz. Eğer okullarınız teknolojik cihaz alımına sıcak bakıyorsa mutlaka Cubetto satın aldırın gerçekten kodlama için bu yaş grubuna en uygun araç bence Cubetto. Bunun dışında Kodable başlangıç seviyeleri de kullanılabilir.
![]() |
Cubetto |
İlkokul 1. 2. 3. sınıf
İlkokul 1. sınıflarda ilk dönem yön kavramları, bilgisayarsız kodlama ve Cubetto arada Kodable ikinci dönem Kodable 2. seviye ve biraz daha sınıf seviyesine göre Puppy Adventure kullanabilirsiniz. Ben arada kodlama dışında hafıza oyunları ve küp çalışmaları yaptırıyorum.
2. ve 3. sınıflarda Code.org kurs 2, CodeSpark, Lego Code, Blockly, Run Marco, Code Monkey, Moana kullanıyorum.
Tabletli eğitim yapılıyorsa LightBot, ScratchJR.
4. Sınıf
4. sınıflarda yavaş yavaş seviyeye göre web üzerinden kodlama çalışmaları BitsBox gibi çalışmalar ve hafta hafta Scratch başlangıç çalışmaları yapmaya başlayabilirsiniz.
5. 6. ve 7. Sınıflar
Scratch ile kodlama çalışmaları ve kulüp dersleri de varsa Kodu Game.
Lise
C# Console, MS Small Basic, App Inventor, Ardunio.
Yorumlar
Yorum Gönder