Ana içeriğe atla

Sınıf Seviyesine Göre Kodlama Eğitimi Önerileri

Kodlama eğitiminin nihayet özellikle özel okullarda yaygınlaşmasından sonra hangi sınıf seviyesinde hangi kodlama çalışmasını yaptırmalıyım sorusu da önem kazanmaya başladı. Yaygın olarak kullanılan kodlama çalışmaları tükenmeye başladığında çaresiz kalan öğretmenlere sınıf seviyesine göre kodlama çalışmaları hakkında öneriler vermeye çalışacağım. Bu önerileri verirken de eklemek istiyorum lütfen öğrencilerin 2 tane resmini çekip bizim okulumuzda o da yapılıyor bu da yapılıyor demek ve insanları kandırmak için çocukları kullanmayın! Çalıştığınız kurum bir eğitim kurumu bunu her ne sebeple olursa olsun unutmayın. 5. sınıf öğrencisinin orada burada resmini koyup 1 hafta içerisinde 3d tasarım, 3 boyutlu oyun tasarımı, kodlama, robot, yazılım çalışması vb. çalışmalar yaptırıyor ve gerçekten "gerçek" bir eğitim veriyor olamazsınız!!!!

Anaokulu:
Anaokullarınız da eğer kodlama çalışmaları yaptırmanız isteniyorsa eğer yaşları gereği olabildiğince her türlü ekrandan kaçınmalarını sağlamak amacıyla bilgisayarsız kodlama çalışmaları daha faydalı olacaktır. Dolayısıyla yön kavramını bilerek ilk okula başlayan öğrenci kodlama çalışmalarına daha yatın olacağından öğrencilerde belirli hedefe ulaşmaları için çeşitli yönlendirmeler vererek yön kavramını aşılayabilirsiniz. Örneğin 2 adım git sağa dön 3 adım  git gibi oyunlar oynatabilirsiniz. Eğer okullarınız teknolojik cihaz alımına sıcak bakıyorsa mutlaka Cubetto satın aldırın gerçekten kodlama için bu yaş grubuna en uygun araç bence Cubetto. Bunun dışında Kodable başlangıç seviyeleri de kullanılabilir.

Cubetto
Cubetto


İlkokul 1. 2. 3. sınıf
İlkokul 1. sınıflarda ilk dönem yön kavramları, bilgisayarsız kodlama ve Cubetto arada Kodable ikinci dönem Kodable 2. seviye ve biraz daha sınıf seviyesine göre Puppy Adventure kullanabilirsiniz. Ben arada kodlama dışında hafıza oyunları ve küp çalışmaları yaptırıyorum.
2. ve 3. sınıflarda Code.org kurs 2, CodeSpark, Lego Code, Blockly, Run Marco, Code Monkey, Moana kullanıyorum.
Tabletli eğitim yapılıyorsa LightBot, ScratchJR.

4. Sınıf
4. sınıflarda yavaş yavaş seviyeye göre web üzerinden kodlama çalışmaları BitsBox gibi çalışmalar ve hafta hafta Scratch başlangıç çalışmaları yapmaya başlayabilirsiniz.

5. 6. ve 7. Sınıflar
Scratch ile kodlama çalışmaları ve kulüp dersleri de varsa Kodu Game.

Lise
C# Console, MS Small Basic, App Inventor, Ardunio.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Small Basic Basit Örnekler

İnternet de biraz araştırma yaptım da small basic ile ilgili tüm örnekler small basic için hazırlanmış kitap içeriğinden alınmış aynı örnekler ben de dedim eğitim konusunda ki faydayı bilişim öğretmenleri için de belki sağlamış olurum. o nedenle bir kaç örnek yazıp açıklayacağım konu anlatımları internette zaten var. Sevgilinize jest yapabileceğiniz bir program :) TextWindow.WriteLine ("kaç kere seni seviyorum yazayım :)") istek= TextWindow.Readnumber() If ( istek >=1) Then   For i=1 To istek     TextWindow.WriteLine ("seni seviyorum")   EndFor   EndIf Program.Delay(10000) Program.End() ilk iki satırda istek alınıyor. istek eğer 1 ve 1 den fazla ise istek kadar seni seviyorumu ekrana yazdırır. Program.delay dediğimiz kısım ise programın 10 saniye süre ile açık olacağını gösterir sonra kendisi kapanır. Yine çok basit bir 90 derecelik açı için kenar ölçüsü bulan program a kare = b kare + c kare formülü kullanılmıştır. TextWindo

Small Basic ile İç İçe Döngü Kullanımı

Small Basic ile daha önce basit çalışmaların nasıl yapıldığını yazmıştım. Eğer önceki yazımı okumadıysanız buraya tıklayarak ulaşabilirsiniz. Small Basic bildiğiniz üzere çocuklara yazılımın temelini öğretmek için oldukça keyifli ve güzel bir dil. Eğer 5, 6 ve 7. sınıflarınıza yazılım dili göstermeye başlayacaksanız Small Basic iyi bir tercih olacaktır. Bugün Small Basic üzerinden iç içe döngüleri daha iyi anlamak amacıyla bir çarpım tablosu programı yapacağız. 1. sayımız için sayi1 2. sayımız için sayi2 değişkenini kullanacağız. 0 dan başlayarak 10 a kadar sayıların çarpımını iç içe for döngüsü kullanarak oluşturduk. En dıştaki for döngümüz sayi1 ifade ediyor. İçteki döngümüz ise sayi1 ile hangi sayıların çarpılacağını ifade ediyor. Yazdırırken önce 1. sayıyı çarpı işaretini 2. sayıyı ve sonucu yazdırıyoruz. Her bir çapma tablosunu birbirinden ayırması için ise çizgi kullanıyoruz.

OKUL ÖNCESİ BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ

Ana okulunda bilişim dersi veren ve hiçbir kaynak bulamayan benim gibi mağdur arkadaşlarım için böyle bir yazı yazmam gerektiğine karar verdim. :) Öncelikle sizden bu ders ile ilgili beklenti, çocukların bu yaşta bilgisayar kurdu olmasını sağlamanız değildir olmamalıdır da :) Burada önemli olan hem dersi eğlenceli kılmak, hem de onların sıkılmadan bilgisayarla ilgili temel şeyleri öğrenmelerini sağlamaktır. Temel şeyler derken evde çoğunlukla bu teknolojik aletler kullanılıyor ve muhtemelen bu cihazlar onlara ya yasak ya belirli saatlerde izin verilen çekici bir alet olduğundan önce onlara bu cihazın hangi verimli amaçlarla kullanıldığını öğretebileceğiniz gibi zararlarından da bahsedebilirsiniz. Mesela bilgisayar başında saatlerce oturmanın göz sağlığımız ve vücudumuz için hiç de faydalı olmadığından söz edebilirsiniz. Boyamayı da en çok bu yaştaki çocuklar sevdiği için onlara bilgisayarı tanıtan boyamalar yaptırabilirsiniz. Ben bir kaç benim hazırladığım boyama kağıtlarını sizinle pa