Ana içeriğe atla

Eğitimde Teknoloji Kullanımı

Eğitimde teknoloji kullanımı, teknoloji kullanımının ülkemizde hızla ilerlemesi, tüketimden üretime geçme çabası oldukça hızlı ilerlerken konu ile ilgili bazı edişlerde gün geçtikçe artmaktadır. Okullarımızda kendini oldukça fazla göstermeye başlayan projeler, atölye etkinlikleri, kodlama çalışmaları sevindirici olmakla beraber gün geçtikçe tehlikeli de bir yere doğru ilerlemektedir. STEM, STEM üzerine sanatı eklemiş çalışmalar, maker projeleri, robot tasarımları derken çok güzel bir piyasa da oluşmaya başladı. İşin en endişe edici yanı da zaten burada başlamakta. Bir yandan Bilişim Teknolojileri ve Yazılım dersi adı altında veya seçmeli dersler ile birlikte hayatımıza giren her yeni teknoloji ile, yaparak öğrenen bir nesil yetiştirmek ülkemiz adına son derece önem arz ederken bir yandan da en güvenilir isimlerden dahi artık beklenmeyecek tavırlarla karşılaşılmaya başlandı. STEM'i ben buldum, bunu en iyi ben uyguluyorum, bu konu hakkındaki tek söz sahibi benim diyerek biz yine hızla gelişmeye çalışırken sadece piyasaya ayak uydurur olduk. Yani yeni ne çıkarsa uygulamaya çalışır, bizde bu da var, biz bunu da yaptık, bizim okulumuz en teknolojik okul, yeni bu çıkmış hadi şimdi bunu öğrenip çocuklara bunu uygulatacağız heveslerine kapılıp, her eline robot, lego alanı STEM eğitimi veriyor sandık, üstelik çocukları da bu akıma alet eder olduk. Her yeni eğitim sistemi değiştirme çabasında olduğu gibi... Yapılmak istenilen bu değildi ki! Ders saatleri malum. Haftada kaç saat bu çalışmalara ayrılıyor? Üstelik bu kadar yenilik adına okullarda hem eğitim programları açısından hemde teknik alt yapı olarak nasıl ve ne zaman yeterlilik sağlandı? Öte yandan yaparak öğrenen neslin hala sınav sistemi aynıyken... Teknolojiyi abartmadan ve yerinde kullanarak gerçekten üst düzey düşünme becerilerini geliştirmeye yönelik eğitim gerçekleştirmenin daha makul olacağı düşüncesindeyim. Yani "Çocuklar artık kendi yaptıkları oyunları oynayacaklar." derken; müfredat iyi hazırlanmalı, öğrencilere tam anlamıyla hakim olacakları yetkinlikler kazandırılmalı, kafa karışıklığına, yüksek ücretlerle birçok sertifika alma yarışına, bizim okulumuz her şeyi yapıyor gösterişlerine acil dur denilmeli. Gerçekçi, piyasadan pay edinme düşüncesinden çok fayda sağlamaya odaklanmış, üstelik kodlama dersinin zorunlu olması çalışmalarının bu denli hız kazanmasının ardından, ortaya karışık bir teknoloji çılgınlığı yerine akılcı bir eğitim modeli izlenmelidir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Small Basic Basit Örnekler

İnternet de biraz araştırma yaptım da small basic ile ilgili tüm örnekler small basic için hazırlanmış kitap içeriğinden alınmış aynı örnekler ben de dedim eğitim konusunda ki faydayı bilişim öğretmenleri için de belki sağlamış olurum. o nedenle bir kaç örnek yazıp açıklayacağım konu anlatımları internette zaten var. Sevgilinize jest yapabileceğiniz bir program :) TextWindow.WriteLine ("kaç kere seni seviyorum yazayım :)") istek= TextWindow.Readnumber() If ( istek >=1) Then   For i=1 To istek     TextWindow.WriteLine ("seni seviyorum")   EndFor   EndIf Program.Delay(10000) Program.End() ilk iki satırda istek alınıyor. istek eğer 1 ve 1 den fazla ise istek kadar seni seviyorumu ekrana yazdırır. Program.delay dediğimiz kısım ise programın 10 saniye süre ile açık olacağını gösterir sonra kendisi kapanır. Yine çok basit bir 90 derecelik açı için kenar ölçüsü bulan program a kare = b kare + c kare formülü kullanılmıştır. TextWindo

Small Basic ile İç İçe Döngü Kullanımı

Small Basic ile daha önce basit çalışmaların nasıl yapıldığını yazmıştım. Eğer önceki yazımı okumadıysanız buraya tıklayarak ulaşabilirsiniz. Small Basic bildiğiniz üzere çocuklara yazılımın temelini öğretmek için oldukça keyifli ve güzel bir dil. Eğer 5, 6 ve 7. sınıflarınıza yazılım dili göstermeye başlayacaksanız Small Basic iyi bir tercih olacaktır. Bugün Small Basic üzerinden iç içe döngüleri daha iyi anlamak amacıyla bir çarpım tablosu programı yapacağız. 1. sayımız için sayi1 2. sayımız için sayi2 değişkenini kullanacağız. 0 dan başlayarak 10 a kadar sayıların çarpımını iç içe for döngüsü kullanarak oluşturduk. En dıştaki for döngümüz sayi1 ifade ediyor. İçteki döngümüz ise sayi1 ile hangi sayıların çarpılacağını ifade ediyor. Yazdırırken önce 1. sayıyı çarpı işaretini 2. sayıyı ve sonucu yazdırıyoruz. Her bir çapma tablosunu birbirinden ayırması için ise çizgi kullanıyoruz.

Small Basic #turtle

Small Basic ile çalışma yaparken en çok göze hitap eden özelliği kaplumbağa ile çalışmak. Bugün en basit hali ile kaplumbağa ile çalışacağız. Kaplumbağa kod satırları için Turtle. yazdıktan sonra tüm listeye ulaşabiliyoruz. Bu kodlar sayesinde istediğimiz çizimleri yapmamız mümkün olacak. Kaplumbağa ile kare çizmek için aşağıda ki kodları yazacağız. Bu kodlarla oynayarak diğer geometrik cisimleri çizmeye çalışabilirsiniz. Kalemi indirip kaldırma, döndürme ve uzunluğun kodlarını yazdıktan sonra düşünmemiz gereken açılar olacak. Kare: uzunluk= 100 For i= 1 To 4 Turtle.Move(uzunluk) Turtle.PenUp() Turtle.TurnRight() Turtle.PenDown() EndFor