22.02.2017

C# Console Başlangıç Eğitimi Int Değişkenler Nasıl Kullanılır?

Herkese merhaba.

Bir önceki Console yazımda String değişkenlerle çalışmıştık. Bu yazıda sizlere Int değişkenlerden örnek üzerinden bahsedeceğim. Öncelikle String ile çalıştığımız için sayısal değerlerle çalışırken Convert kavramı karşımıza çıkacak. Bu yaptığım çalışmada ise göreceğiniz Convert.ToInt32 satırı kullanıcının değer girip Enter tuşuna bastıktan sonra değeri Int bir değere çevirmemize yarayacaktır.

Şimdi örneğimize bakalım:

 static void Main(string[] args)
        {
            int not1, not2, not3, ort;
            Console.WriteLine("Birinci notunuzu giriniz:");
            not1 = Convert.ToInt32(Console.ReadLine());
            Console.WriteLine("İkinci notunuzu giriniz:");
            not2 = Convert.ToInt32(Console.ReadLine());
            Console.WriteLine("Üçüncü notunuzu giriniz:");
            not3 = Convert.ToInt32(Console.ReadLine());
            ort = (not1 + not2 + not3) / 3;
            Console.WriteLine("Ortalamanız " + ort);
            if (ort >= 50)
            {
                Console.WriteLine("Tebrikler Geçtiniz");
            }
            else
            {
                Console.WriteLine("Üzgünüm Kaldınız");
            }
            Console.Read();
        }

Örnekten de anlaşıldığı gibi 3 tane not değerinin girilmesi istenmiş kullanıcıdan ve bir ortalama hesabı yapılmış. Daha sonra if else kullanımı hakkında da biraz bilgimiz olması açısından çıkan ortama değerleri için bir koşul kullanmak istedim. Örneğe göre 50 ve üstü geçer diğer notlar kalır olarak belirlenmiş.

Sıra sizde:
Diyelim ki bir kişi yüksek lisansa kayıt olacak olsun. Bu kişinin lisans ortalamasının 100lük sistemdeki karşılığını isteyelim ve bu sayının yüzde 40ını alalım. Ales puanını isteyelim ve o puanın da yüzde 60ını alalım. Eğer çıkan sayı 70 ve üzeriyse Yüksek lisans için bilim sınavına girmeye hak kazansın düşükse sınava girmeye hak kazanamasın.
Bu örneği yapmaya çalışın 1 Mart da bende cevabı blogumdan yayınlayacağım.

Nasıl bir öğrenme ortamı hazırlamalıyım?

Öğrenme ortamı nasıl haırlanır


Kitabın arka kapağında yazan yazı en çok dikkatimi çekmişti. "Nasıl öğretmeliyim? yerini Nasıl bir öğrenme ortamı hazırlamalıyım? almalıydı" demiş yazar. Gerçekten öğrencilerin öğrenmelerini sağlamak için önce öğrenmeye hazır bir ortam yaratmak gerekli. Dolayısıyla bu ayın favorilerine sizin için bir kitap eklemek istedim. Okursanız mutlaka aşağıya yorum bırakın birlikte konuşalım. Keyifli okumalar.

21.02.2017

ETP 2017 Başvuru ve Sunumları

Eğitim ve teknolojinin bir araya gelip güzel örneklerin sunulduğu ve benim de en çok önemsediğim konferanslardan biridir ETP. Bu platformda sunum yaparken geçen sene ilk kez, çok heyecanlanmıştım. Bu yıl 2 sunum ile başvurumu yaptım. Sizde çok geçmeden kaydınızı yapın. Sunum için son başvuru 24 Şubat. Orada görüşmek üzere...

ETP17


Ayrıntılı bilgi ve başvuru için: http://www.etp.org.tr/ana-sayfa

Artık İnternetten de Koku Gönderilebilecek

Hayatımda herhalde en sevdiğim şeylerden biridir parfüm. Çok parfüm değiştirmeyi sevmem ve hep benim parfümüm benimle bağdaşlaştırılsın isterim. Çünkü bende insanlarla parfümleri, kokuları bağdaşlaştırmayı severim. Ortamda ablamın parfümü koktuysa parfümü bilsemde ablam koktu derim mesela :) Bu haberide okuyunca paylaşmadan edemezdim.

İnsanın sahip olduğu beş duyuyu kopyalayıp, cep telefonuna sığdırmaya yönelik yarış sürüyor. ABD’li teknoloji şirketi AromyxAromyx, "EssenceChip" adını verdiği yeni nesil çipi sayesinde kokuları dijitalleştirdiğini duyurdu. Teknolojinin günlük hayata ulaşması halindei nternet sadece yazı ve görüntülerin dolaştığı bir yer olmaktan çıkıp aynı zamanda kokuların da tüttüğü bir alan haline gelecek.


20.02.2017

Kızlara Kusursuz Olmayı Değil Cesareti Öğretin. Kodlama Kusur Gerektirir.

Bir önce ki yayınım nasıl daha fazla şey hakkında bilgi sahibi olabilirizdi. O yazıyı yazmakta bana ilham olan Ted Talks videosundan bahsetmek istiyorum biraz. Aslında o kadar güzel ifade edilmiş ki kız çocuklarının yetiştirilme tarzından ve onların geleceklerinden, videoyu sizlerde izlediğinizde üzerine diyecek fazla bir şeylerin olmadığını göreceksiniz.

Sadece şunları söylemek istiyorum.

Gerçekten özellikle eğitim ve iş hayatımda kendimce bir çok cesaret örneği sergilemiş biri olarak, yaptığım mesleğinde erkek mesleği olarak görülmesinden yola çıkarak bir kaç bir şey yazacağım. Öncelikle ben lisede (bilen bilir) meslek lisesi Bilgisayar bölümü okumuş, yatay geçişle Bilgisayar Programcılığına geçmiş biriyim. Lisede gerçekten çok başarılı programlar yazabilen, üstelik videoda bahsedildiği gibi program yazmaktan, başarısız olmaktan hiç korkmayan biri olarak ben, ortaokulda hep orta notlar alan biriydim. Matematiğimi geliştirip hiçte fena sayılmayan kodlar yazarken o kadar beni aşağı çeken bir Bilgisayar Programcılığı bölümü okudum ki gerçekten (videoda bahsedildiği gibi) kaldığım Delphi dersinde hep "bende bir sorun var" deyip bir süre yazılımdan nefret ettim. Öğretmen olmak istedim. Öğretmen olmak için ön lisanstan mezun olduktan sonra her sıkıntıyı çekmeye razı oldum. Öğretmen olmakta bir sorun yok, bu benim zaten çocukluk hayalimdi. Fakat yazılım için bu kadar umut vadederken neden bir yazılım firmasında çalışamadım ki? Pişman mıyım? Asla. Çok sevdiğim bir mesleğe sahibim ve üstelik ben de kodlamayı öğretiyorum. Hem de aynı benim gibi kız öğrencilerim de hiç korkmuyorlar yanlış yapmaktan. Ama gözlemliyorum benim tutumum hep olumlu ve destekleyiciyken ilkokuldan ortaokula geçildiğinde kulübüme gelen kız öğrenci sayısında bir eksilme oluyor ve bu beni gerçekten çok üzüyor.
Çocuk yetiştirmekte, cinsiyetçilik konusunda, videoda bahsedildiği gibi erkeklerin daha cesaretli kızların daha farklı yetiştirilmesi konusunda bir uzmanlığım yok. Bu konu hakkında bir şey de diyemem belki ama DGS ile Bilgisayar öğretmenliğine geçemeye çalışırken ön lisans diploma notumdan dolayı başaramamış olmama rağmen (80 soruda 76 net yapmıştım) hiç yılmadım. YGS ye girdim 724. oldum ve kazandım. Silikon Vadisinde ne denirmiş: "2 başarısız girişimin yoksa sizi kimse ciddiye almaz." STEM, FETEMM matematik, fen, teknoloji, mühendislik, reklam, günümüz modası falan boş verin bunları. STEM hakkında, kodlama konusunda kız çocukları için, ülke geleceği için gördüğüm, okuduğum en güzel anlatım bu. İşte bu yüzden bir önceki yazımda mesleğiniz hakkında daha fazla bilgi için yapacaklarınızı yazdım. Bu nedenle bu ortalıkta STEM diye dolaşanların daha fazla bilgiye, okumaya, araştırmaya ihtiyacı olduğunu düşünüyorum. Lütfen 13 dakikanızı ayırıp izleyin.

https://www.ted.com/talks/reshma_saujani_teach_girls_bravery_not_perfection/transcript?language=en#t-188401

Nasıl Daha Fazla Şey Hakkında Bilgi Sahibi Olunur?

Herkese yeni ve güzel bir hafta başından merhaba. Tam Ted Talks konuşması izlerken dedim ben neden böyle bir yazı yazmıyorum? Yazının ilham kaynağı buradan yani :) . Nasıl daha fazla şey hakkında bilgi sahibi veya fikir sahibi olabiliriz? Hayatta en sevmediğim şeylerden biri de sosyal medyada 140 karakter ile ifade edilmiş şeyleri okuyup okuyup bazı konular hakkında fikir beyan eden insanlardır. "Fikri yok zikri var" derler ya aynı o durum. Teknolojinin gelişmesiyle birlikte çoğu yeniliğe ayak uydurmakta, yetişmekte zorluk çekiyor olabiliriz. Her şeyi bilmek tabi ki mümkün değil. Fakat kendi alanınızla ilgili daha çok bilgiye sahip, kendi alanınıza daha çok hakim olmanın bir kaç yolu var. Tabi ki  bu sadece benim yaptığım ya da yapsam faydasını görürüm diye düşündüğüm şeyler.

  1. Her gün 1 Ted Talks. Bunu kendinize alışkanlık edinirseniz emin olun gerçekten alanınızda çok farklı bakış açısına, düşüncesine sahip olacağınız bilgiler edineceksiniz. Özellikle uygulamasını telefonunuza indirirseniz vaktinize göre kaç dakikalık ve hangi konu ile ilgili bir video izlemek istediğinizi seçebiliyorsunuz. Beni şaşırt kısmından karşıma gelen videolarda daha aaaa diye gözlerimin büyümediğine hiç rastlamadım. 
    ted talks uygulama ile ilgili görsel sonucu
  2. Şuan bu yazıyı okuyorsanız demek ki bloglar hakkında bilgi sahibisiniz ve blog okuyorsunuz. Okuyorsanız yazabilirsiniz de. Profesyonel bir şey olmasına gerek yok. Her okuduğumuzu, gördüğümüzü, gezdiğimizi ne yazık ki ilk günkü sıcak haliyle hatırlayamıyoruz. Dolayısıyla bir blogunuz olur ve haftalık iş alanınız, hobiniz, gezip gördüğünüz okuduğunuz şeyler hakkında yazarsanız kolay kolay unutmaz, bilgilerinizi taze tutarsınız.
     blogger ile ilgili görsel sonucu
  3. Google Akademik. Gerçekten en çok bilgiyi, hatta doğru bilgiyi edinebileceğiniz kaynaklar makaleler. Mutlaka ilgi alanınızla ilgili yapılmış güzel araştırmalar vardır. Akademikten arama yaparsanız kitaptan ziyade 10 sayfalık 16 sayfalık makalelerle kendinizi geliştirebilirsiniz.
     İlgili resim
  4. Youtube. Eğer yok ben okumaktan değil izlemekten hoşlanıyorum diyorsanız Youtube eğitim videolarından çok fazla şey öğrenebilirsiniz.
     youtube ile ilgili görsel sonucu
  5. Eğer yine izlemekten hoşlananlardansanız bol bol film ya da yabancı dizi izleyip yorumlarınızı blogunuzda paylaşırsanız yine daha fazla bilgiye sahip olmuş olursunuz.