Ana içeriğe atla

Servis Şöförümüz Gibi Oldum...

Yorgunluk

Aslında mesleki tükenmişlikle ilgili çok fazla yazı makale bulunmasına rağmen bence en güzel kaynak insanın çevresinden gözlemledikleridir. Bir kurumda özel veya devlet çalışan kişilerin çoğunluğunun yüzünün asık, mutsuz, işini sırf maaş için yapıyor olması mesleki tükenmişliğin göstergesi olabileceği gibi çalışılan yerin yönetimsel sıkıntılarından da kaynaklanabilir. 

Bu genele vurduğum girişten sonra uzun zamandır yazmadığım uslubum ve öz eleştirimle karşınızdayım :) Bir süredir kendimi sürekli yorgun, bitkin, her an hastalanacakmış gibi hissediyorum. Her gün bir önceki gün aynısı yok yok yada şöyle söylesem daha doğru olacak sanırım hergün bir sonraki gün gibi :) ben sanki günlerimi bir türlü bitiremiyorum. İşe gidiyorum, çıkıyorum, yüksek lisansa gidiyorum, eve geliyorum, kafamda bir sonraki günün işlerini kurgulayarak uykuya dalıyorum veya kaliteli bir uyku uyuyamadan sonraki günlere devam ediyorum. Bu arada bloguma yeni rast geldiyseniz yeni okuyorsanız bilin istedim okuduğunuz blogger ilkokul 2. Sınıftan beri sadece öğretmen olmak isteyen, işine aşık, yine hayata gelse yine eğitimci olurum diyen biri... Fakat bir yanlışlık var bu işte... İşimi bu kadar sever bu kadar çaba gösterirken başarılı olmak için neden sürekli kendimi yakınırken buluyorum? Üstelik gerçekten dikkat ediyorum biri işte halimi hatrımı sorduğunda çok yoğunum dememek için. Neyse geçen gün bir karar aldım. Nasıl aldığıma gelicek olursak başlıktanda anlaşılcağı gibi bir servis şöförümüz var ben ön koltukta oturuyorum. Her sabah trafikte sürekli ofluyor, sürekli yumruğunu direksiyona vuruyor derken ben daha işe varamadan stesle güne başlıyorum. Sonra bir durup düşündüm dedim senin ondan farkın ne? Sende arkadaşlarına işinden bahsederken demiyormusun çok yoğun, yoruldum, çok erken uyanıyorum, geç eve gidiyorum diye? Belki onlarda senden yorulmuştur kim bilir? Bu işte bir tezatlık var çünkü her gün sağlıklı olduğuma duacıyken bu işi yaptığım için, olmak istediğim yerde olmak istediğim pozisyonda olduğum için de duacı değilmiyim ben? Artık karar verdim. Sanırım her ne sebeple olursa olsun yakınmak alışkanlık yapıyor. Biri artık bana nasıl gidiyor dediğinde çok güzel, sevdiğim bir çok işi bir arada yapma şansına sahibim ve çok mutlu olduğum bir iş çevrem var diyeceğim :)) Peki kaç kişi gerçekten içten bu cümleyi işi için kurabiliyor? Peki siz karar verdiğiniz halde hala yakınıyor ve gerçekten sevmediğiniz işi yapıyorsanız harekete geçmek için neden bekliyorsunuz? Harekete geçmek için gerçekten sahip olmanız gerekenler nelerdir hiç düşündünüz mü? Hadi düşünün. Mutlu bir iş, mutlu bir özel hayatı, mutlu bir hayat, sağlıklı bir yaşamı beraberinde getiriyor. Şimdi Bir yerden başlayın...

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Small Basic Basit Örnekler

İnternet de biraz araştırma yaptım da small basic ile ilgili tüm örnekler small basic için hazırlanmış kitap içeriğinden alınmış aynı örnekler ben de dedim eğitim konusunda ki faydayı bilişim öğretmenleri için de belki sağlamış olurum. o nedenle bir kaç örnek yazıp açıklayacağım konu anlatımları internette zaten var. Sevgilinize jest yapabileceğiniz bir program :) TextWindow.WriteLine ("kaç kere seni seviyorum yazayım :)") istek= TextWindow.Readnumber() If ( istek >=1) Then   For i=1 To istek     TextWindow.WriteLine ("seni seviyorum")   EndFor   EndIf Program.Delay(10000) Program.End() ilk iki satırda istek alınıyor. istek eğer 1 ve 1 den fazla ise istek kadar seni seviyorumu ekrana yazdırır. Program.delay dediğimiz kısım ise programın 10 saniye süre ile açık olacağını gösterir sonra kendisi kapanır. Yine çok basit bir 90 derecelik açı için kenar ölçüsü bulan program a kare = b kare + c kare formülü kullanılmıştır. TextWindo

Small Basic ile İç İçe Döngü Kullanımı

Small Basic ile daha önce basit çalışmaların nasıl yapıldığını yazmıştım. Eğer önceki yazımı okumadıysanız buraya tıklayarak ulaşabilirsiniz. Small Basic bildiğiniz üzere çocuklara yazılımın temelini öğretmek için oldukça keyifli ve güzel bir dil. Eğer 5, 6 ve 7. sınıflarınıza yazılım dili göstermeye başlayacaksanız Small Basic iyi bir tercih olacaktır. Bugün Small Basic üzerinden iç içe döngüleri daha iyi anlamak amacıyla bir çarpım tablosu programı yapacağız. 1. sayımız için sayi1 2. sayımız için sayi2 değişkenini kullanacağız. 0 dan başlayarak 10 a kadar sayıların çarpımını iç içe for döngüsü kullanarak oluşturduk. En dıştaki for döngümüz sayi1 ifade ediyor. İçteki döngümüz ise sayi1 ile hangi sayıların çarpılacağını ifade ediyor. Yazdırırken önce 1. sayıyı çarpı işaretini 2. sayıyı ve sonucu yazdırıyoruz. Her bir çapma tablosunu birbirinden ayırması için ise çizgi kullanıyoruz.

Small Basic #turtle

Small Basic ile çalışma yaparken en çok göze hitap eden özelliği kaplumbağa ile çalışmak. Bugün en basit hali ile kaplumbağa ile çalışacağız. Kaplumbağa kod satırları için Turtle. yazdıktan sonra tüm listeye ulaşabiliyoruz. Bu kodlar sayesinde istediğimiz çizimleri yapmamız mümkün olacak. Kaplumbağa ile kare çizmek için aşağıda ki kodları yazacağız. Bu kodlarla oynayarak diğer geometrik cisimleri çizmeye çalışabilirsiniz. Kalemi indirip kaldırma, döndürme ve uzunluğun kodlarını yazdıktan sonra düşünmemiz gereken açılar olacak. Kare: uzunluk= 100 For i= 1 To 4 Turtle.Move(uzunluk) Turtle.PenUp() Turtle.TurnRight() Turtle.PenDown() EndFor