Ana içeriğe atla

Biraz istek, biraz inanç, biraz özveri...

Geçenlerde bir eğitim videosu izledim. Yurt dışında bir eğitimcinin derse başlamadan önce ısınma hareketlerini yaptırarak, öğrencilerin derse hazırlığını kolaylaştırdığından bahsediyordu. Eğitimci kişi bacaklarını omuz hizasında açtı ve başladı kollarını serbest bırakıp, sağa ve sola dönmeye. Bunun arkasını tabi diğer ısınma hareketleri de izledi.



İlk izlediğimde itiraf edeceğim biraz güldüm:) Sonra düşündüm bizlere değişik ve gülünç gelmesinin sebebi neydi acaba bunların? Cevabı bulmam tabi ki de bir kaç saniyeyi geçmedi.Bizler eğitimimiz boyunca hiçbir derse başlamadan önce bir daire oluşturup ısınma hareketleri yapmadık. Sorsak bütün öğretmenler bilir aslında çocuklar kinestetiktir. Hareketlidir  Enerjisi yoğundur vs. Peki hangi öğretmenimiz dikkat dağıldığında yada derse başlamadan önce ısınma hareketleri veya ısınma oyunlarıyla öğrencilerin rahatlamasını sağladı? Yüzdelik dilime vurduğumuzda eminim sonuç içler acısıdır.
Bir öğretmenimiz eğitim bilimlerine giriş dersinde tam da bu konu üstünde durmuştu. Özellikle okul öncesi eğitimi öğrencilerine ve sınıf öğretmeni olacak öğrencilere bunun esasında ne kadar önemli olduğunu anlattı ve bir örnekten bahsetti. Öğretmen sabah yoklamayı alırken adı okunan her öğrencinin sırayla koşup, sınıfa getirdiği materyale tokmakla vurmasını istemiş. Buda farklı yapılabilir bir yöntem tabi.
Yaramaz olan çocuk tembeldir! Etiketleme konusunda da üstümüze yoktur millet olarak. Öğretmenler en iyi sınıfı mum gibi diyerek nitelendirirler. “Valla benim öğrencilerim ben sınıfa girince mum gibi oluyorlar. Dersimi dinliyorlar. Sınıftan çıt çıkmıyor. Rahatça dersimi anlatıp çıkıyorum beni hiç yormuyorlar...” “Öğrenciler, 50 dakikalık bir dersin neredeyse %40’ını ders sonunda hiç hatırlamamaktadır.” Zaten bu araştırma sonucuna göre çıt çıkarmadan sadece öğretmenin anlattığını dinleyip dersten çıkan bir öğrencinin en iyi, en iyimser düşünceyle %60 bir şeyler hatırlıyor olduğunu söylemek mümkün olacaktır.
Şimdi düşününce sanki bizler biraz yorulmaktan mı korkuyoruz acaba? Çocuklara etkileşimli öğretim yapmaya çalışırken, sınıfta oluşacak manzaradan, çıkacak sesten mi korkuyoruz? Fazla rahatımıza düşkün olabilirmiyiz yada kolaya kaçıyor? Otoritemi sarsılır sizce soru soran tartışan sorgulayan veya gruplara ayrılmış birbirlerinden yardım alarak çalışan öğrencilerden oluşulan bir sınıfta? Bu mesleği seçmekteki en baş nedene rahat meslek olarak düşünülmesi olduğunu bir önceki yazıda söylemiştim zaten. Durum vaziyette o sonuca çıkıyor ne yazık ki.
Disiplin sağlamaya, çocukları mum gibi yapmaya devam ettikçe sanırım her yeni faydalı gelişime gülen yeni nesiller yetişmeye devam edecek bu ülkede. Öğretmen merkezli olmaktan çıkın, öğrenci merkezli eğitim için uygulanabilir yüzlerce yöntem ve teknik araştırıp eğitimi en üst düzeye çekmek için çabalayın.Gelişin, geliştirin. Bu konuda bizden bir 40, 50  yıl önde olan ülkeler var. Gerçekten var!
Unutmayın bilinen bir davranışı, dinleyip ezberlediği bir bilgiyi, uygun yerlerde, koşullarda uygulayamayan kullanamayan çocuk, öğrenmiş ancak eğitilmemiştir. Yaparak, yaptırarak, oynayarak, hayal ederek, rol yaparak eğitilen bir çocuğun gelişimi, sizlerin bizlerinkinden oldukça farklı olacaktır.Emin olun zamanla o gelişimi izlemek hayatınızın en keyifli şeylerden biri olabilir.

Yorumlar

  1. Ben şanlı nesilim herhalde.Orta öğrenimdeyken sabahları bütün sınıflar bahçede gruplar halinde toplanıp sırayla sınıflara girerdi,ama girmeden öncede okul beden eğitimi hocası eşliğinde 10 dakikalık çeşitli egzersiz hareketleri yapardık.
    O zaman ne işe yaradığını pek anlamıyorduk, gülüyorduk,oyun zannediyorduk..Başarılı, verimli,sağlıklı olmanın temelinde, farkında olmadan bize öğretilen doğruları yaşantımıza uyarlamak geliyor sanırım.
    İşte bu yüzden vizyonu geniş eğitimcilere çok iş düşüyor gülüm..Seninde bu yolda kendini geliştireceğine inancım çok.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. işte buradan bir kaç öğretmen yada öğretmen adayına ulaşabilirsek eğer ne mutlu bana en azıdan farkındalık yaratmış oluruz. öğrenilmesi zaman alacak yada çaba gerektirecek hareketler değil bunlar. her öğretmen rahatlıkla öğrenebilir. sen şanslısın teyzem eğitim hayatından iş disiplininden oldukça belli zaten..

      Sil
  2. güzel bir yazı gerçekten düşüncelerimi yansıtmıssınız.. bende derslerimde yapmaya çalıstığım şeyler bölümümle cok alakası olmasada yapmaktayım hem cocugun enerjısını birazda olsa alıp olumlu kullanmıs oluyorum. okulda örnek alanda var beni sacma bulanda keşke daha cok izlenme ve ulaşılma sansınız olsa daha cok kişi yararlansa bu yazı ve fikirlerden

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim birkaç kişinin bile uyguluyor olduğunu bilmek çok önemli ve çok güzel bence.. tebrik ediyorum.

      Sil
  3. uyguluyor evt.. yazılarınızı takip ediyorum cok faydalı güzel seyler ben tsk ederim

    YanıtlaSil
  4. baska paylasım yerınız vaarmı yazılarınızı

    YanıtlaSil
  5. anladım.. bende eğitimciyim öğretmenim bilgisayar öğretmeni. eğitim ağrılıklı bir site kurma düşüncem var burda söylencek sey yada bu şekilde söylenecek şey değil belki ama sitede yazmak istermisiniz katkıda bulunursanız sevinirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sitenizi kurduktan sonra adresi yazarsaniz eger inceleyip geri donus yapma imkanim olur mutlaka

      Sil
  6. tamam bir kaç eksiği var suan tamamladıktan sonra size ulaşırım teşekkür edirm şimdiden iyi çalısmalar kolay gelsin

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Small Basic Basit Örnekler

İnternet de biraz araştırma yaptım da small basic ile ilgili tüm örnekler small basic için hazırlanmış kitap içeriğinden alınmış aynı örnekler ben de dedim eğitim konusunda ki faydayı bilişim öğretmenleri için de belki sağlamış olurum. o nedenle bir kaç örnek yazıp açıklayacağım konu anlatımları internette zaten var. Sevgilinize jest yapabileceğiniz bir program :) TextWindow.WriteLine ("kaç kere seni seviyorum yazayım :)") istek= TextWindow.Readnumber() If ( istek >=1) Then   For i=1 To istek     TextWindow.WriteLine ("seni seviyorum")   EndFor   EndIf Program.Delay(10000) Program.End() ilk iki satırda istek alınıyor. istek eğer 1 ve 1 den fazla ise istek kadar seni seviyorumu ekrana yazdırır. Program.delay dediğimiz kısım ise programın 10 saniye süre ile açık olacağını gösterir sonra kendisi kapanır. Yine çok basit bir 90 derecelik açı için kenar ölçüsü bulan program a kare = b kare + c kare formülü kullanılmıştır. TextWindo

Small Basic ile İç İçe Döngü Kullanımı

Small Basic ile daha önce basit çalışmaların nasıl yapıldığını yazmıştım. Eğer önceki yazımı okumadıysanız buraya tıklayarak ulaşabilirsiniz. Small Basic bildiğiniz üzere çocuklara yazılımın temelini öğretmek için oldukça keyifli ve güzel bir dil. Eğer 5, 6 ve 7. sınıflarınıza yazılım dili göstermeye başlayacaksanız Small Basic iyi bir tercih olacaktır. Bugün Small Basic üzerinden iç içe döngüleri daha iyi anlamak amacıyla bir çarpım tablosu programı yapacağız. 1. sayımız için sayi1 2. sayımız için sayi2 değişkenini kullanacağız. 0 dan başlayarak 10 a kadar sayıların çarpımını iç içe for döngüsü kullanarak oluşturduk. En dıştaki for döngümüz sayi1 ifade ediyor. İçteki döngümüz ise sayi1 ile hangi sayıların çarpılacağını ifade ediyor. Yazdırırken önce 1. sayıyı çarpı işaretini 2. sayıyı ve sonucu yazdırıyoruz. Her bir çapma tablosunu birbirinden ayırması için ise çizgi kullanıyoruz.

Small Basic #turtle

Small Basic ile çalışma yaparken en çok göze hitap eden özelliği kaplumbağa ile çalışmak. Bugün en basit hali ile kaplumbağa ile çalışacağız. Kaplumbağa kod satırları için Turtle. yazdıktan sonra tüm listeye ulaşabiliyoruz. Bu kodlar sayesinde istediğimiz çizimleri yapmamız mümkün olacak. Kaplumbağa ile kare çizmek için aşağıda ki kodları yazacağız. Bu kodlarla oynayarak diğer geometrik cisimleri çizmeye çalışabilirsiniz. Kalemi indirip kaldırma, döndürme ve uzunluğun kodlarını yazdıktan sonra düşünmemiz gereken açılar olacak. Kare: uzunluk= 100 For i= 1 To 4 Turtle.Move(uzunluk) Turtle.PenUp() Turtle.TurnRight() Turtle.PenDown() EndFor