Ana içeriğe atla

Kodlama Gerekli mi?

kodlama

İngiltere’de Bilişim alanında önemli çalışmaları bulunan akademisyen Yasemin Allsop’un bir röportajını okudum. Avrupa Birliği'nin kodlamayı, okuma ve yazma öğrenmek kadar önemli gördüğünden bahsediyordu. Bilişim teknolojileri öğretmenleri olarak bizler uzun zamandır twitterdan kadro istemekle meşgulüz. Bırakın bu dersin önemli olduğunun anlaşılmasını bilgi işlem memuru olarak çalıştırılan Eğitim Fakültesi mezunu öğretmenlerimize hakaret gibi geliyor bana… Ders saati sayısına göre çalıştığınız kuruma fayda sağlamaktan bahsetmiyorum. Bende aynı işi yapıyorum kurumuma her türlü teknolojik konuda yardımda etmeye çalışıyorum bundan son derece keyif alıyorum ancakkkk demeye çalıştığım şu ki teog da veya ygs de veya lys de sınav sorusu olarak bu dersten yararlanılmıyor diye sen öğretmenini hiçe sayamazsın.
Sınavlar kaldırılsın, çocuklar sınava yönelik eğitimle, ezbercilikle okullardan mezun oluyorlar diye neredeyse tüm eğitimciler hem fikir ve şikâyetçiyken ben bizim ülkemizdeki değerlerin hiçe sayılıyor olmasını şiddetle kınıyorum. Sorsan bilgisayardan anlayan sayısı birkaç kişiyi geçmez, bizler hem formasyon derslerini görüyoruz hem bilgisayar hem eğitim teknolojisi, üstelik çoğumuz meslek lisesi bilgisayar bölümünden mezunuz birde benim gibi iki yıllık programcılıktan mezun olup birde öğretmenlik okuyanlar var ama gel gelelim sınavda soru çıkmıyor o yüzden sen ayrı bir yerdesin….İngiltere, 5-16 yaş grubuna yazılım eğitimini 2014’de resmen başlatmış. Eğitim Bakanı Michael Gove bu girişimi “Başkasının yazdığı programı kullanacağına, kendi programını yazmayı öğrenecek” diyerek açıklamış. Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Fikri Işık’ın Kodlama dersinin ilk ve ortaokullarda seçmeli, liselerde zorunlu ders olarak okutulması için Milli Eğitim Bakanlığı’na (MEB) resmen başvurduklarını açıklamış bu konuda MEB in kararının ne olacağı merak konusu olmuş. Ben size söyleyeyim eğer kod yazmak kod öğrenmek algoritma ile çocukların zeka gelişimine katkıda bulunulması konusunda hem fikir olunsa da bu ülkede eğitim sistemi bu sınav sistemiyle yürüdükçe ve sınavlarda bu alandan soru çıkmazsa bizim çocuklarımız öğrenemez bizim ailelerimiz bu dersi dersten saymaz bizim yöneticilerimiz de yaklaşımlarını değiştirmezler.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Small Basic Basit Örnekler

İnternet de biraz araştırma yaptım da small basic ile ilgili tüm örnekler small basic için hazırlanmış kitap içeriğinden alınmış aynı örnekler ben de dedim eğitim konusunda ki faydayı bilişim öğretmenleri için de belki sağlamış olurum. o nedenle bir kaç örnek yazıp açıklayacağım konu anlatımları internette zaten var. Sevgilinize jest yapabileceğiniz bir program :) TextWindow.WriteLine ("kaç kere seni seviyorum yazayım :)") istek= TextWindow.Readnumber() If ( istek >=1) Then   For i=1 To istek     TextWindow.WriteLine ("seni seviyorum")   EndFor   EndIf Program.Delay(10000) Program.End() ilk iki satırda istek alınıyor. istek eğer 1 ve 1 den fazla ise istek kadar seni seviyorumu ekrana yazdırır. Program.delay dediğimiz kısım ise programın 10 saniye süre ile açık olacağını gösterir sonra kendisi kapanır. Yine çok basit bir 90 derecelik açı için kenar ölçüsü bulan program a kare = b kare + c kare formülü kullanılmıştır. TextWindo

Small Basic ile İç İçe Döngü Kullanımı

Small Basic ile daha önce basit çalışmaların nasıl yapıldığını yazmıştım. Eğer önceki yazımı okumadıysanız buraya tıklayarak ulaşabilirsiniz. Small Basic bildiğiniz üzere çocuklara yazılımın temelini öğretmek için oldukça keyifli ve güzel bir dil. Eğer 5, 6 ve 7. sınıflarınıza yazılım dili göstermeye başlayacaksanız Small Basic iyi bir tercih olacaktır. Bugün Small Basic üzerinden iç içe döngüleri daha iyi anlamak amacıyla bir çarpım tablosu programı yapacağız. 1. sayımız için sayi1 2. sayımız için sayi2 değişkenini kullanacağız. 0 dan başlayarak 10 a kadar sayıların çarpımını iç içe for döngüsü kullanarak oluşturduk. En dıştaki for döngümüz sayi1 ifade ediyor. İçteki döngümüz ise sayi1 ile hangi sayıların çarpılacağını ifade ediyor. Yazdırırken önce 1. sayıyı çarpı işaretini 2. sayıyı ve sonucu yazdırıyoruz. Her bir çapma tablosunu birbirinden ayırması için ise çizgi kullanıyoruz.

Small Basic #turtle

Small Basic ile çalışma yaparken en çok göze hitap eden özelliği kaplumbağa ile çalışmak. Bugün en basit hali ile kaplumbağa ile çalışacağız. Kaplumbağa kod satırları için Turtle. yazdıktan sonra tüm listeye ulaşabiliyoruz. Bu kodlar sayesinde istediğimiz çizimleri yapmamız mümkün olacak. Kaplumbağa ile kare çizmek için aşağıda ki kodları yazacağız. Bu kodlarla oynayarak diğer geometrik cisimleri çizmeye çalışabilirsiniz. Kalemi indirip kaldırma, döndürme ve uzunluğun kodlarını yazdıktan sonra düşünmemiz gereken açılar olacak. Kare: uzunluk= 100 For i= 1 To 4 Turtle.Move(uzunluk) Turtle.PenUp() Turtle.TurnRight() Turtle.PenDown() EndFor