Ana içeriğe atla

Unutulmuş Oyunlar

eski oyunlar

Artık teknolojiyi aktif kullanma yaşının ne kadar küçüldüğünü görmeyenimiz kalmadı sanırım. Ufacık çocukların ilgisini artık sadece akıllı telefonlar, ipadler çeker oldu. Dokunmatik telefonları kullanan iki üç yaşındaki çocukları gördüğümüzde ayy ne kadar zeki diyoruz. Komşuluk kavramı da artık bittiğinden çocuklar öyle gönüllerince kapılarının önlerine inip arkadaşlarıyla saklambaç, ebelemece falan oynamıyorlar. Tabi bu doğru olan mı? Kısmen doğru, kısmen yanlış. Çocuk teknolojinin içine doğarken onu bu imkanlardan tamamen soyutlamak da yanlış ama içinde kaybolup gitmesine izin verilmesi, her ağladığında eline bilgisayar, cep telefonu verilmesi de doğru bir davranış değil tabi. Bunlardan yola çıkarak bende sizlere unutulmuş ama hatırlatılması gereken bir kaç ısınma oyunu anlatacağım. En azından öğretmenler biraz olsun bu oyunları öğretir oynatırsa çocuklara teknolojik aletler dışında da eğlenebildiğini göstermiş oluruz. Sınıfınızda oynatırken sizde katılmayı eksik etmeyin çok eğleneceksiniz:)

Kayıkta Oyunu: Bir kişi ebe seçilir. Ebeye kayıkçı olduğu söylenilir. Kayıkçı diğerlerini yakalayıp kayığına almaya çalışır. Herkes kayıkçıdan kaçar. Kayıkçı birine dokunduğu zaman onu kayığına almış olur. Kayıkçı ve kayığına aldığı kişi el ele tutuşup diğerlerini de kayığa almaya çalışırlar. Kayıkçı ve kayığına aldıkları ellerini hiç bırakmadan diğerlerine dokunmaya çalışmalıdırlar. Kayıkçının dokunamadığı en son kişi alkışlanır.

Kuş Kafesi: Bir ebe seçilir, diğerlerinin de üçerli grup oluşturmaları istenilir. İki kişi el ele tutuşup kafes oluşturur, üçüncü kişide ortasına geçer. Ortadaki kişiye kuş olduğu söylenilir. Siz elinizi çırptığınız da kuşların kafeslerinden çıkıp başka kafese girmelerini isteyin. Bu sırada ebeye de boş kafeslerden birini kapmasını söyleyin. Boş kafes bulamayan ortada ebe olsun. Oyunu dahada zorlaştırmak için kuş olanların çıktıkları kafesin yanındaki kafese giremeyeceklerini söyleyebilirsiniz.

Ne Söylüyorum?: Çocuklardan ikişerli grup olmalarını isteyin. Biri A olsun diğeri B. Daha sonra A olanlar bir kelime düşünsün ve onu B ye sadece dudaklarını oynatarak söylesin. B lerin 3 tahmin hakkının olduğunu bilemediğinde sıranın B ye geçeceğini bu sefer B lerin bir kelime düşünüp dudaklarını oynatarak A lara anlatmasını sağlayın. Oyun bu şekilde sıra ile devam etsin.

Yabancı Biri Var: İki çocuk seçin. Çocuklardan birine uydurma bir dille konuşmasını istediğinizi söyleyin. Diğer çocuğa da çevirmen olduğunu, geriye kalanların da seyirci olduğunu anlatın. Çocuklara yabancı dille konuşan kişinin bir konuk olduğunu ve onun hakkında hiçbir şey bilmediklerini söyleyin. Seyircilerin görevinin çevirmene konuk hakkında sorular sormak olduğunu anlatın. Seyirciler tek tek sorularını soracak, çevirmen konuğa onun dilinde soruyu soracak, konuk da kendi dilinde cevap verecek. Çevirmen en son sorulan sorunun cevabını Türkçe'ye çevirip seyircilere söyleyecek. Biraz karışık ama çok eğlenceli. Çocuklar çekinirse önce siz çevirmen yada konuk olup onları cesaretlendirebilirsiniz.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Small Basic Basit Örnekler

İnternet de biraz araştırma yaptım da small basic ile ilgili tüm örnekler small basic için hazırlanmış kitap içeriğinden alınmış aynı örnekler ben de dedim eğitim konusunda ki faydayı bilişim öğretmenleri için de belki sağlamış olurum. o nedenle bir kaç örnek yazıp açıklayacağım konu anlatımları internette zaten var. Sevgilinize jest yapabileceğiniz bir program :) TextWindow.WriteLine ("kaç kere seni seviyorum yazayım :)") istek= TextWindow.Readnumber() If ( istek >=1) Then   For i=1 To istek     TextWindow.WriteLine ("seni seviyorum")   EndFor   EndIf Program.Delay(10000) Program.End() ilk iki satırda istek alınıyor. istek eğer 1 ve 1 den fazla ise istek kadar seni seviyorumu ekrana yazdırır. Program.delay dediğimiz kısım ise programın 10 saniye süre ile açık olacağını gösterir sonra kendisi kapanır. Yine çok basit bir 90 derecelik açı için kenar ölçüsü bulan program a kare = b kare + c kare formülü kullanılmıştır. TextWindo

Small Basic ile İç İçe Döngü Kullanımı

Small Basic ile daha önce basit çalışmaların nasıl yapıldığını yazmıştım. Eğer önceki yazımı okumadıysanız buraya tıklayarak ulaşabilirsiniz. Small Basic bildiğiniz üzere çocuklara yazılımın temelini öğretmek için oldukça keyifli ve güzel bir dil. Eğer 5, 6 ve 7. sınıflarınıza yazılım dili göstermeye başlayacaksanız Small Basic iyi bir tercih olacaktır. Bugün Small Basic üzerinden iç içe döngüleri daha iyi anlamak amacıyla bir çarpım tablosu programı yapacağız. 1. sayımız için sayi1 2. sayımız için sayi2 değişkenini kullanacağız. 0 dan başlayarak 10 a kadar sayıların çarpımını iç içe for döngüsü kullanarak oluşturduk. En dıştaki for döngümüz sayi1 ifade ediyor. İçteki döngümüz ise sayi1 ile hangi sayıların çarpılacağını ifade ediyor. Yazdırırken önce 1. sayıyı çarpı işaretini 2. sayıyı ve sonucu yazdırıyoruz. Her bir çapma tablosunu birbirinden ayırması için ise çizgi kullanıyoruz.

Small Basic #turtle

Small Basic ile çalışma yaparken en çok göze hitap eden özelliği kaplumbağa ile çalışmak. Bugün en basit hali ile kaplumbağa ile çalışacağız. Kaplumbağa kod satırları için Turtle. yazdıktan sonra tüm listeye ulaşabiliyoruz. Bu kodlar sayesinde istediğimiz çizimleri yapmamız mümkün olacak. Kaplumbağa ile kare çizmek için aşağıda ki kodları yazacağız. Bu kodlarla oynayarak diğer geometrik cisimleri çizmeye çalışabilirsiniz. Kalemi indirip kaldırma, döndürme ve uzunluğun kodlarını yazdıktan sonra düşünmemiz gereken açılar olacak. Kare: uzunluk= 100 For i= 1 To 4 Turtle.Move(uzunluk) Turtle.PenUp() Turtle.TurnRight() Turtle.PenDown() EndFor