Sınavla ve ücretsiz öğrenci kaydı yapılan bu atölyelerin 3 yıl olarak oluşturulmuş, eğitim programı oldukça yoğun görünüyor.
İlk yıl temel eğitimleri verilmesi planlanan eğitimler kodlama ve robotik harici, havacılık ve yapay zeka eğitimlerini de kapsıyor.
İkinci yıl ilk yılki eğitim alanları doğrultusunda çocukların projeler geliştirilmesi planlanmış ve yıl sonunda mentör ile bir sonraki sene çalışacakları proje konusu belirleniyormuş.
Üçüncü yıl ise seçtikleri konuda proje geliştirip sunuma hazırlanıyorlarmış.
81 ilde başarılı öğrencilerle ücretsiz gerçekleştirilmesi hedeflenen bu proje tüketim çocuklarının üretim için çalışmasını oldukça kamçılar olmuş. Fakat bu atölyeler bazı tehditleri de bence beraberinde getiriyor.
BÖTE'lerin kapatılması söz konusuyken ve bu yıl öğrenci alımlarında oldukça düşüş yaşanırken bu atölyelerin varlığı, okullar yerine bu gibi merkezlerde ilgisi ve yeteneği olan öğrencilerle bu çalışmalar yapılacak denebilir mi?
Bu atölyede eğitim verecek eğitmenler için " Üniversitelerin mühendislik bölümü öğrencileri, öğretmenler ve ilgili alanlardaki sektör çalışanları atölyelerimizde eğitmen olmak üzere başvuru yapabilirler. Eğitmen adayları başvuruları doğrultusunda değerlendirme sürecine dahil olurlar." ibaresi yer alırken özel okullar da bu doğrultuda ilerleyip bu eğitimleri atölye programına döndürüp bu niteliklere sahip öğrenci vb. daha ucuza eğitmen çalıştırma yoluna gider de yine BÖTE'liler için ayrı bir sorun kapısını aralar mı???
Ne yazık ki BÖTE bu ülkenin kanayan yarası... Bizler verdiğimiz tüm eğitimler için yazılımı odak noktasına alıyoruz, geçmişin, bugünün ve yarının dili yazılım diye. Çünkü evrensel... Yazılım için temel oluşturacak her türlü eğitim için ve bu eğitimlerin bir eğitim furyası olmaması için elimizden geldiğince çabalıyoruz. Peki ya diğerleri???
Bu konuda farklı düşünceleri farklı çözümleri olanlar varsa yorum olarak yazabilir konu hakkında konuşabiliriz.
Sevgiler...
Yorumlar
Yorum Gönder