Ana içeriğe atla

Anaokulu hazırlık sınıfı 1. sınıf Oryantasyon

Geçenlerde anaokulu 5 yaş sınıfımızın oryantasyona başlayacağını öğrendim. 5 yaş denildiğinde aklıma temel kavramların öğrenilmesi ve oyun oynamak dışında pek bir şey gelmiyor. 5 yaş sınıfımla uzun zamandır yön bilgisi çalışmaları yapıyoruz. Sağ, sol, ileri geri kavramlarının bu yaşta oturmuş olması gelecek için bana avantaj sağlayacak diye düşünüyorum. Bu kavramları gösterirken SPHERO gerçekten bana çok yardımcı oldu. Eğer okullarınızda varsa anaokulu için kullanabilirsiniz. Neyse gelelim oryantasyona dediğim gibi ilk önce bilgisayarı tanıma, açma ve kapatma gibi temel bilgileri onlara verdikten sonra onların eğitici oyunlar oynamalarını istedim. Düşündüm aklıma güzel bir fikir geldi. Madem ben her sınıf seviyesinde kodlama gösteriyorum ve ortaokullara kod yazarak oyun yaptırıyorum o zaman artık benim öğrencilerim kardeşlerine oyun yapabilirler hem basit hem eğitici! Bu noktadan yola çıkarak önce düşünme çalışmaları ile başladık:

  1.  Pek çoğu okuma yazma bilmediğinden çok fazla yazılar veya klavyeden cevap alacağımız oyunlar yapmamalıyız.
  2. Demek ki bazı kavramları öğretmeye çalışırken hem yazılı hem de sesli ifadeler kullanmalıyız.
  3. Onların her şeyi öğrenmeye ihtiyacı var!
  4. Demek ki hayvanları tanıtmaktan, alfabeyi tanıtmaktan, ulaşım araçlarını tanıtmaktan, geometrik cisimleri tanıtmaktan başlayabiliriz.
  5. Peki bunlar çok küçükler acaba evlerinde sıkça gördükleri karakteri giydirme oyunları oynamak istemezler mi? Tabi ki isteyecekler. Demek ki bizim eğlenmeleri içinde oyunlar yapmamız gerekiyor.
Bunlara karar verdikten sonra başladık oyunlarımızı yapmaya. Henüz daha proje tamamlanmadı fakat daha şimdiden ortaya çok güzel şeyler çıktı. Dilerseniz bu linkten oryantasyon süreci veli sunumuma da ulaşabilirsiniz. Aşağıda ise öğrencilerin oyunları yaparken ki süreçlerini izleyebilirsiniz. Ve eğer oyunları ben de kendi anaokullarım da oynatmak istiyorum derseniz ozges@kultur.k12.tr adresinden benimle iletişime geçtikten sonra sizlerle proje tamamlandığında oyunlarımızı paylaşabilirim.

Kodlama






Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Small Basic Basit Örnekler

İnternet de biraz araştırma yaptım da small basic ile ilgili tüm örnekler small basic için hazırlanmış kitap içeriğinden alınmış aynı örnekler ben de dedim eğitim konusunda ki faydayı bilişim öğretmenleri için de belki sağlamış olurum. o nedenle bir kaç örnek yazıp açıklayacağım konu anlatımları internette zaten var. Sevgilinize jest yapabileceğiniz bir program :) TextWindow.WriteLine ("kaç kere seni seviyorum yazayım :)") istek= TextWindow.Readnumber() If ( istek >=1) Then   For i=1 To istek     TextWindow.WriteLine ("seni seviyorum")   EndFor   EndIf Program.Delay(10000) Program.End() ilk iki satırda istek alınıyor. istek eğer 1 ve 1 den fazla ise istek kadar seni seviyorumu ekrana yazdırır. Program.delay dediğimiz kısım ise programın 10 saniye süre ile açık olacağını gösterir sonra kendisi kapanır. Yine çok basit bir 90 derecelik açı için kenar ölçüsü bulan program a kare = b kare + c kare formülü kullanılmıştır. TextWindo

Small Basic ile İç İçe Döngü Kullanımı

Small Basic ile daha önce basit çalışmaların nasıl yapıldığını yazmıştım. Eğer önceki yazımı okumadıysanız buraya tıklayarak ulaşabilirsiniz. Small Basic bildiğiniz üzere çocuklara yazılımın temelini öğretmek için oldukça keyifli ve güzel bir dil. Eğer 5, 6 ve 7. sınıflarınıza yazılım dili göstermeye başlayacaksanız Small Basic iyi bir tercih olacaktır. Bugün Small Basic üzerinden iç içe döngüleri daha iyi anlamak amacıyla bir çarpım tablosu programı yapacağız. 1. sayımız için sayi1 2. sayımız için sayi2 değişkenini kullanacağız. 0 dan başlayarak 10 a kadar sayıların çarpımını iç içe for döngüsü kullanarak oluşturduk. En dıştaki for döngümüz sayi1 ifade ediyor. İçteki döngümüz ise sayi1 ile hangi sayıların çarpılacağını ifade ediyor. Yazdırırken önce 1. sayıyı çarpı işaretini 2. sayıyı ve sonucu yazdırıyoruz. Her bir çapma tablosunu birbirinden ayırması için ise çizgi kullanıyoruz.

OKUL ÖNCESİ BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ

Ana okulunda bilişim dersi veren ve hiçbir kaynak bulamayan benim gibi mağdur arkadaşlarım için böyle bir yazı yazmam gerektiğine karar verdim. :) Öncelikle sizden bu ders ile ilgili beklenti, çocukların bu yaşta bilgisayar kurdu olmasını sağlamanız değildir olmamalıdır da :) Burada önemli olan hem dersi eğlenceli kılmak, hem de onların sıkılmadan bilgisayarla ilgili temel şeyleri öğrenmelerini sağlamaktır. Temel şeyler derken evde çoğunlukla bu teknolojik aletler kullanılıyor ve muhtemelen bu cihazlar onlara ya yasak ya belirli saatlerde izin verilen çekici bir alet olduğundan önce onlara bu cihazın hangi verimli amaçlarla kullanıldığını öğretebileceğiniz gibi zararlarından da bahsedebilirsiniz. Mesela bilgisayar başında saatlerce oturmanın göz sağlığımız ve vücudumuz için hiç de faydalı olmadığından söz edebilirsiniz. Boyamayı da en çok bu yaştaki çocuklar sevdiği için onlara bilgisayarı tanıtan boyamalar yaptırabilirsiniz. Ben bir kaç benim hazırladığım boyama kağıtlarını sizinle pa