Ana içeriğe atla

Neyse ki artık teknolojik öğretmenler var!

teknoloji

Eğitimde teknoloji kullanımı almış başını gitmişken BÖTE mezunu Eğitim Programları ve Öğretim Yüksek lisans öğrencisi, Bilgisayar Öğretmeni olarak ne kadar durumdan hoşnut olduğumu sanırım söylemeye gerek yoktur.
Hizmet içi eğitimler, akıllı tahtalar, tablet kullanımı, uygulamalar, FATİH projesi, yarışmalar, robotlar,kodlamalar, makerler, atölyeler vb.
Geçen yazdığım makalenin ("ORTA ÖĞRETİMLERDE TABLET KULLANIMININ
ÖĞRENCİ VE ÖĞRETMENLER ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ") analiz sonuçlarını tekrar gözden geçirirken aklıma bir ara çok kullanılan akıllı tahtalar değil akıllı öğretmenler lazım cümlesi takıldı. Twitterda da tesadüfen bir twit gördüm teknoloji araç mı amaç mı, akıllı tahta mı akıllı öğretmen mi artık bunlar sorulmuyor iyiye gidişat var yazıyordu. Düşündüm ben bu cümleye bir bilgisayar öğretmeni olarak katılıyor muyum diye. Hayır ya sanırım ben katılmıyorum. Ya da kısmen mi katılıyorum acaba? Emin değilim.
Eğitim de teknoloji kullanımı, öğretimin kalıcılığını, öğrencinin pasif alıcı konumundan aktif konuma geçmesini sağlar. Öğrencilerin aynı zamanda görsel zekalarına hitap eder. Üstelik projeksiyonda gösterilen sunumlarda kullanılan görseller iyi seçilirse öğrencilerin hayal dünyalarının gelişmesine yardımcı olabilir. Videolar, web 2.0 araçları hepsi evet öğretimin gerçekleşmesini, bireyin algısına müdahale etmeyi kolaylaştırır. Fakat bir eksiklik mi desem bir fazlalık mı desem piyasada bir şeyler yanlış gidiyor gibi geliyor bana "yetişemiyorum". Öğretmenlerim bile STEM benim, robot bende bunun ustası benim en teknolojik biziz demekle meşguller. Çalıştığım okul haricinde her özel okulu, devlet okullarını, gelişimlerini, uygulamalarını, reklamlarını takip ederim. Evet öğrenciler için bireyselleştirilmiş eğitim son derece önemli, evet katılıyorum LMS ile öğrenciler istedikleri kadar tekrarla öğrenme imkanına sahip olurlar gibi gibi gibi bir çok artısı var anacak kaçırdığımız bazı noktalar var. Biz öğretmenler gelişirken, bazı yeni girişimlerde bulunurken sınav sistemimiz aynı yıllardır aynı belki yıllarca da aynı kalacak. Dolayısıyla öğretmenler müfredat yetiştirmeye çalışırken başka şeyler muhakkak eksik kalıyor. Ya da işi abartıp "projeksiyon aleti çalışmıyor ders işleyemedim." denilebiliyor. Nasıl yani projeksiyon aleti olmasa eğitim yapamıyorsun öyle mi? Ya da bilgisayar öğretmenlerinden beklentiler giderek artıyor sizler yetişebiliyor musunuz yetişebiliyorsanız nasıl beceriyorsunuz? Fakültelerde özel okulların beklentisi gibi bir eğitim verilmiyor ki. Öğretmenler yüksek ücretlerle bu yeni akımların kurslarına gidip eğitim almaya çalışıyor harıl harıl ama yetmiyor hep bir yenisi bir yenisi daha geliyor. Herkes nasıl bir anda kodlar, robot tasarlar, lego ustası vb. özelliklere sahip oldu ki? Bu yüksek ücretli sürekli bir yenisi eklenen kursların eğitim ücretlerini özel okullar karşılıyor mu? Herkes oyun tasarlayıcısı olarak tanıtmaya başladı kendini code.org sitesinde bölümleri geçince mi öğretmenler oyun tasarımcısı oldu? Ben olamadım gerçekten... Her şeyden az az bilip az az mı öğretiyorsunuz?
Sanırım ben gerçekten ülke gerçeklerine uygun gerçekçi eğitimden yanayım STEM, STEM-A, Maker harekti, kodlama, robotlar, 3d yazıcılar.... biz ne ara tüm bunların alt yapılarını oluşturduk? benim bildiğim daha bir kaç sene öncesine kadar word öğretiliyordu okullarda. Tüketimden üretime geçiş yapmak ülke için oldukça büyük bir ilerleme evet çok memnunum bu gidişattan fakat artık biz bunu da yaptık, biz buraya da gittik, biz bunu da tasarladık hadi şimdi bunları geçelim yeni bunlar var piyasada bunları da alalım hadi şimdi bunları da öğrenelim... Öğretmenim diyeceksiniz devir değişti sen geri kaldın bizde sorun yok diyeceksiniz belki ama anlatmaya çalıştığım gericilik veya klasik öğrenme yandaşlığı değil. ETP 2016 da Bedrettin Dalan çok güzel konuşmuştu. İşin mühendisiyim ama kullanmıyorum :) teknolojiyi kullanalım ama çokta abartmayalım...
Sonuç olarak reklam kokan hareketler bunlar diyorum... Kendine pay edinme, rant kavgasına döndü gibi geliyor bana... Yanılıyor muyum ilerleyen yıllarda göreceğiz.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Small Basic Basit Örnekler

İnternet de biraz araştırma yaptım da small basic ile ilgili tüm örnekler small basic için hazırlanmış kitap içeriğinden alınmış aynı örnekler ben de dedim eğitim konusunda ki faydayı bilişim öğretmenleri için de belki sağlamış olurum. o nedenle bir kaç örnek yazıp açıklayacağım konu anlatımları internette zaten var. Sevgilinize jest yapabileceğiniz bir program :) TextWindow.WriteLine ("kaç kere seni seviyorum yazayım :)") istek= TextWindow.Readnumber() If ( istek >=1) Then   For i=1 To istek     TextWindow.WriteLine ("seni seviyorum")   EndFor   EndIf Program.Delay(10000) Program.End() ilk iki satırda istek alınıyor. istek eğer 1 ve 1 den fazla ise istek kadar seni seviyorumu ekrana yazdırır. Program.delay dediğimiz kısım ise programın 10 saniye süre ile açık olacağını gösterir sonra kendisi kapanır. Yine çok basit bir 90 derecelik açı için kenar ölçüsü bulan program a kare = b kare + c kare formülü kullanılmıştır. TextWindo

Small Basic ile İç İçe Döngü Kullanımı

Small Basic ile daha önce basit çalışmaların nasıl yapıldığını yazmıştım. Eğer önceki yazımı okumadıysanız buraya tıklayarak ulaşabilirsiniz. Small Basic bildiğiniz üzere çocuklara yazılımın temelini öğretmek için oldukça keyifli ve güzel bir dil. Eğer 5, 6 ve 7. sınıflarınıza yazılım dili göstermeye başlayacaksanız Small Basic iyi bir tercih olacaktır. Bugün Small Basic üzerinden iç içe döngüleri daha iyi anlamak amacıyla bir çarpım tablosu programı yapacağız. 1. sayımız için sayi1 2. sayımız için sayi2 değişkenini kullanacağız. 0 dan başlayarak 10 a kadar sayıların çarpımını iç içe for döngüsü kullanarak oluşturduk. En dıştaki for döngümüz sayi1 ifade ediyor. İçteki döngümüz ise sayi1 ile hangi sayıların çarpılacağını ifade ediyor. Yazdırırken önce 1. sayıyı çarpı işaretini 2. sayıyı ve sonucu yazdırıyoruz. Her bir çapma tablosunu birbirinden ayırması için ise çizgi kullanıyoruz.

Small Basic #turtle

Small Basic ile çalışma yaparken en çok göze hitap eden özelliği kaplumbağa ile çalışmak. Bugün en basit hali ile kaplumbağa ile çalışacağız. Kaplumbağa kod satırları için Turtle. yazdıktan sonra tüm listeye ulaşabiliyoruz. Bu kodlar sayesinde istediğimiz çizimleri yapmamız mümkün olacak. Kaplumbağa ile kare çizmek için aşağıda ki kodları yazacağız. Bu kodlarla oynayarak diğer geometrik cisimleri çizmeye çalışabilirsiniz. Kalemi indirip kaldırma, döndürme ve uzunluğun kodlarını yazdıktan sonra düşünmemiz gereken açılar olacak. Kare: uzunluk= 100 For i= 1 To 4 Turtle.Move(uzunluk) Turtle.PenUp() Turtle.TurnRight() Turtle.PenDown() EndFor