Ana içeriğe atla

Bir Küçük YGS Hikayesi :)

YGS

Sınavlar bitmek tükenmek bilmezken, önümüzde kısa ama bir o kadar da eksikleri tamamlamak için yeterli gördüğüm kadar bir zaman kaldı ygs ye… ygs sınavından aldığınız puanlarla eğer benim zamanında yaptığım gibi bir seçim yapacaksanız çok özenli bir şekilde hazırlanmalısınız. Ve tabi lys için güzel bir puana ihtiyacınız varsa da ygs büyük önem taşımakta… Ben biraz neler yaptığımdan bahsedeceğim.

YGS sınavında ek puan ile birlikte 724. Olmuştum ve puanım ek puansız 354, ek puanlı 431 idi. Peki ben nasıl hazırlandım bu sınava? Matematikte hiçbir konu eksiğimin olmadığını belirtip meslek lisesi mezunu olduğumu da ekleyerek çoğunlukla fen ve sosyal çalışmıştım. Uykuyla problemimi bir türlü halledemediğim için (çok erken uykum geldiği için) o yıllarda dershane vardı tabi, ben geç saatlere kadar uykum gelmesin eve gidince hemen yatarım diye dershanede test çözerek vaktimi geçiriyordum. Uyguladığım yöntem şuydu: eksik konularımı yazıyordum o konulara internetten veya kitaptan çalışıp daha sonra birkaç test çözüp yapamadıklarımı öğretmenlerime soruyordum. Ertesi gün diğer dersin eksik konusunu çalışıyordum testini çözüyordum ve bu böyle hafta boyunca devam ediyordu. Hafta sonu deneme ve bildiğim konuları unutmamak adına hem de pratik ve hız kazanmak için test çözüyordum. Diğer haftaya geçiş yaptığım da örneğin bir önceki hafta x dersinin y konusu eksik ve ben onu çalıştıysam sonraki hafta önce x dersinin y konusunu tekrar edip bir iki test çözüyordum, daha sonra x dersinin eksik olan z konusuna geçiyordum. Yani ben günleri derslere bölmüştüm. Örneğin pazartesi günleri hep biyoloji günüydü. Her hafta bir eksik konusunu tamamlamaya çalışıyordum. Daha başka yaptığım çalışmalarda oldu ancak şuan yazıyı uzun tutup sizleri sıkmak istemiyorum ve zaten emin olun en iyi çalışma yöntemi kendini tanıyan bilen öğrencinin kendi için oluşturduğu çalışma yöntemidir. Başarılar…

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Small Basic Basit Örnekler

İnternet de biraz araştırma yaptım da small basic ile ilgili tüm örnekler small basic için hazırlanmış kitap içeriğinden alınmış aynı örnekler ben de dedim eğitim konusunda ki faydayı bilişim öğretmenleri için de belki sağlamış olurum. o nedenle bir kaç örnek yazıp açıklayacağım konu anlatımları internette zaten var. Sevgilinize jest yapabileceğiniz bir program :) TextWindow.WriteLine ("kaç kere seni seviyorum yazayım :)") istek= TextWindow.Readnumber() If ( istek >=1) Then   For i=1 To istek     TextWindow.WriteLine ("seni seviyorum")   EndFor   EndIf Program.Delay(10000) Program.End() ilk iki satırda istek alınıyor. istek eğer 1 ve 1 den fazla ise istek kadar seni seviyorumu ekrana yazdırır. Program.delay dediğimiz kısım ise programın 10 saniye süre ile açık olacağını gösterir sonra kendisi kapanır. Yine çok basit bir 90 derecelik açı için kenar ölçüsü bulan program a kare = b kare + c kare formülü kullanılmıştır. TextWindo

Small Basic ile İç İçe Döngü Kullanımı

Small Basic ile daha önce basit çalışmaların nasıl yapıldığını yazmıştım. Eğer önceki yazımı okumadıysanız buraya tıklayarak ulaşabilirsiniz. Small Basic bildiğiniz üzere çocuklara yazılımın temelini öğretmek için oldukça keyifli ve güzel bir dil. Eğer 5, 6 ve 7. sınıflarınıza yazılım dili göstermeye başlayacaksanız Small Basic iyi bir tercih olacaktır. Bugün Small Basic üzerinden iç içe döngüleri daha iyi anlamak amacıyla bir çarpım tablosu programı yapacağız. 1. sayımız için sayi1 2. sayımız için sayi2 değişkenini kullanacağız. 0 dan başlayarak 10 a kadar sayıların çarpımını iç içe for döngüsü kullanarak oluşturduk. En dıştaki for döngümüz sayi1 ifade ediyor. İçteki döngümüz ise sayi1 ile hangi sayıların çarpılacağını ifade ediyor. Yazdırırken önce 1. sayıyı çarpı işaretini 2. sayıyı ve sonucu yazdırıyoruz. Her bir çapma tablosunu birbirinden ayırması için ise çizgi kullanıyoruz.

Small Basic #turtle

Small Basic ile çalışma yaparken en çok göze hitap eden özelliği kaplumbağa ile çalışmak. Bugün en basit hali ile kaplumbağa ile çalışacağız. Kaplumbağa kod satırları için Turtle. yazdıktan sonra tüm listeye ulaşabiliyoruz. Bu kodlar sayesinde istediğimiz çizimleri yapmamız mümkün olacak. Kaplumbağa ile kare çizmek için aşağıda ki kodları yazacağız. Bu kodlarla oynayarak diğer geometrik cisimleri çizmeye çalışabilirsiniz. Kalemi indirip kaldırma, döndürme ve uzunluğun kodlarını yazdıktan sonra düşünmemiz gereken açılar olacak. Kare: uzunluk= 100 For i= 1 To 4 Turtle.Move(uzunluk) Turtle.PenUp() Turtle.TurnRight() Turtle.PenDown() EndFor