Ana içeriğe atla

Etkili Ders Çalışma Yöntemleri

Aslında ders çalışma yöntemi tamamen kişisel bir şey olmuş olmasına rağmen çalışkan birilerinin ders çalışma yöntemlerini sormak, onları uygulamaya çalışmak sanırım öğrencilerin kolayına gelmekte... Ders çalışma yöntemi neden kişiseldir çünkü kişi önce kendini tanımalı ve en önemlisi nasıl daha kalıcı öğrenebildiğini fark etmelidir. Bu aynı zamanda kişisel gelişiminiz içinde çok faydalı olacaktır.

Ön bilgilerin ne kadar önemli olduğu, öğrenme sürecinde zaten tüm eğitimciler tarafından bilinir ve söylenir.. Öğrenciler içinse derse gitmeden önce işlenecek olan derse göz atmak hep zor gelmiştir. Peki nasıl yapacağız?

Naçizane kendi çalışma yöntemlerimden bahsedeceğim sizlere... Biliyorsunuz eğitim öğretmen dahi olsanız bitmiyor. Tabi ki bir çoğunu bende ilkokulda uygulamıyordum veya belki bir çoğunu ortaokulda lisede uygulamıyordum zaman geçtikçe kendini tanıdıkça oturuyor sanırım bazı şeyler. Umarım bu yazı ile sizde de bir şeyler oturur ve uygulayıp faydalanma imkanına sahip olursunuz.

Öncelikle bu arkadaştan kurtulalım:) Bu tamamen kendini kandırma gibi bir şey...
Etkili Ders Çalışma Yöntemleri










  1. En önemlisi ben öğrenirken, daha önce bir yerden duyduğum veya kıyısından köşesinden bildiğim şeylere daha fazla dikkat kesildiğimi fark ettim. Bu sebepten dolayı her şeye önceden hazırlıklı olmaya çalışırım. Bu bir ders ise kitaptan bir sonraki dersin konusuna bakarım. İngilizce ise bir sonraki ünitenin bilmediğim kelimelerin anlamlarına bakarım. Bu bir görüşme ise görüşeceğim kişi hakkında araştırma yaparım ilgi alanları nelerdir benim bilmediğim bir alanla ilgili midir eğer öyleyse o konular hakkında bir kaç araştırma yaparım.
  2. Teknoloji çağındayız ve bir bilgisayar öğretmeni olarak bunu da etkili bir yöntem olarak buraya eklemek istedim. Benim neredeyse bilmediğim şarkı yoktur. Eski yeni o bu ne varsa ezberimdedir. Hatta ortaokulda bir gün sanırım tarih dersindeydik öğretmenime hocam siz albüm yapsanıza demiştim. Öğretmenim de sesini güzel bulduğumu düşünerek herhalde bana gülümsedi neden bakalım? dedi bende dedim ben bunların hepsini unutuyorum hocam bir albümde toplarsanız dinler dinler ezberlerdim hepsini demiştim :) şimdi ise ya hala büyümedim yada gerçekten ben haklıyım çünkü İngilizce kelime ezberlemek için kendi sesinizi kelimeleri söyleyip kaydeder dinlerseniz veya İngilizce seslendirilmiş kitapları dinlerseniz emin olun faydası olacaktır. 
  3. Şimdiki önerim lise veya üniversite öğrencilerine az çok ertesi günün dersini biliriz. Çoğu öğretmen kitabı takip eder. Siz eğer evde ertesi günün dersini kendiniz çalışıp önemli gördüğünüz yerleri siyah kalemle derste de öğretmenin üzerinde durduğu yerleri kırmızı kalemle çizerseniz hem bir karşılaştırma hem bir pekiştirme hem de öğretmenin üzerinde durduğu yerleri görerek sınav için size faydalı olmuş olacaktır. Bakarsınız sizin önemli gördüklerinizle öğretmenlerinizin önemli gördükleri aynıdır sınav zamanı herkes çalışmaya çalışırken sizler yatarsınız :)
  4. Üniversite veya yüksek lisans derslerinde eğer hocanız konuyu hızlıca anlatıyor not almakta zorluk çekiyorsanız da yine hocaca dersi anlatırken ses kaydı alıp evde not haline getirirseniz oldukça faydalı bir sonuç elde edersiniz.
  5. Eğer sözel ağırlıklı bir bölümünüz varsa yürüyerek okuma yapmakta oldukça etkilidir.
  6. bu söyleyeceğim mecburi değil hepiniz bilirsiniz ancak uygulamazsınız biliyorum ancak görebileceğiniz her yere renkli kağıtlarla öğrenmek istediğiniz şeyleri asarsanız ister istemez göz göre göreeee öğrenmiş olacaksınız.
NOT: Daha bu yöntemlere nicesini ekleyebilirim veya siz bunların hepsini bir arada kullanabilirsiniz. Ancak hem eğitim sitemimizin hala ezbercilik üzerine olmasından ve sınav sisteminden kaynaklı hemde bizim hamurumuzda ezberlemek yattığından sınavdan sonra biz her şeyi beyinden sileriz. Ancak amaç ezberlemek değil kalıcı öğrenmeyi sağlamaktır. Bu sebeple ne yazık ki beyin tekrarlamadığı konuları veya günlük hayatta kullanmadıklarını bir süre sonra hatırlanmaz hale getirebilir. Sık tekrar yapmayı sakın unutmayın ne yazık ki beyinmiz bu konuda çok nankör. Hepinize iyi çalışmalar.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Small Basic Basit Örnekler

İnternet de biraz araştırma yaptım da small basic ile ilgili tüm örnekler small basic için hazırlanmış kitap içeriğinden alınmış aynı örnekler ben de dedim eğitim konusunda ki faydayı bilişim öğretmenleri için de belki sağlamış olurum. o nedenle bir kaç örnek yazıp açıklayacağım konu anlatımları internette zaten var. Sevgilinize jest yapabileceğiniz bir program :) TextWindow.WriteLine ("kaç kere seni seviyorum yazayım :)") istek= TextWindow.Readnumber() If ( istek >=1) Then   For i=1 To istek     TextWindow.WriteLine ("seni seviyorum")   EndFor   EndIf Program.Delay(10000) Program.End() ilk iki satırda istek alınıyor. istek eğer 1 ve 1 den fazla ise istek kadar seni seviyorumu ekrana yazdırır. Program.delay dediğimiz kısım ise programın 10 saniye süre ile açık olacağını gösterir sonra kendisi kapanır. Yine çok basit bir 90 derecelik açı için kenar ölçüsü bulan program a kare = b kare + c kare formülü kullanılmıştır. TextWindo

Small Basic ile İç İçe Döngü Kullanımı

Small Basic ile daha önce basit çalışmaların nasıl yapıldığını yazmıştım. Eğer önceki yazımı okumadıysanız buraya tıklayarak ulaşabilirsiniz. Small Basic bildiğiniz üzere çocuklara yazılımın temelini öğretmek için oldukça keyifli ve güzel bir dil. Eğer 5, 6 ve 7. sınıflarınıza yazılım dili göstermeye başlayacaksanız Small Basic iyi bir tercih olacaktır. Bugün Small Basic üzerinden iç içe döngüleri daha iyi anlamak amacıyla bir çarpım tablosu programı yapacağız. 1. sayımız için sayi1 2. sayımız için sayi2 değişkenini kullanacağız. 0 dan başlayarak 10 a kadar sayıların çarpımını iç içe for döngüsü kullanarak oluşturduk. En dıştaki for döngümüz sayi1 ifade ediyor. İçteki döngümüz ise sayi1 ile hangi sayıların çarpılacağını ifade ediyor. Yazdırırken önce 1. sayıyı çarpı işaretini 2. sayıyı ve sonucu yazdırıyoruz. Her bir çapma tablosunu birbirinden ayırması için ise çizgi kullanıyoruz.

Small Basic #turtle

Small Basic ile çalışma yaparken en çok göze hitap eden özelliği kaplumbağa ile çalışmak. Bugün en basit hali ile kaplumbağa ile çalışacağız. Kaplumbağa kod satırları için Turtle. yazdıktan sonra tüm listeye ulaşabiliyoruz. Bu kodlar sayesinde istediğimiz çizimleri yapmamız mümkün olacak. Kaplumbağa ile kare çizmek için aşağıda ki kodları yazacağız. Bu kodlarla oynayarak diğer geometrik cisimleri çizmeye çalışabilirsiniz. Kalemi indirip kaldırma, döndürme ve uzunluğun kodlarını yazdıktan sonra düşünmemiz gereken açılar olacak. Kare: uzunluk= 100 For i= 1 To 4 Turtle.Move(uzunluk) Turtle.PenUp() Turtle.TurnRight() Turtle.PenDown() EndFor