Ana içeriğe atla

Öğretim Stratejisi


Scamper


Bilindiği üzere öğretim stratejileri hep bilinir ama hiç uygulanmaz J Klasik öğretim yöntemleri yani öğretmen odaklı olanlar hep daha kolaya gelir ve uygulanır. Akıllı tahtaların okullarımıza gelişiyle birlikte biraz daha öğrencilerin görsel zekâlarına hitap eder olduk ama en çokta bizim işimizi kolaylaştırdığı için sevdik bu teknolojiyi. Yıllar boyu hazırladığımız slaytların üzerlerinde oynamalar yaparak öğretmenliğimizi tamamlayabileceğiz diye sevindik J
Ben bugün böyle düşünmediğini düşündüğüm çocukların algısına müdahale edebilen “açık uçlu” sorularda haberi olan çocukları ezberlemeye değil düşünmeye yönelten sevgili meslektaşlarım için bir öğretim stratejisinden bahsetmek istedim.

SCAMPER
S: Substitude (Yer değiştirme)
C: Combine (Birleştirme)
A: Adapt (Uyarlama)
M: Modify, Minify, Magnify (Değiştirme, küçültme, büyütme)
P: Put to other uses ( Başka amaçlarla kullanma)
E: Eliminate (Yok etme, çıkarma)
R: Reverse, Rearrange (Tersine çevirme ya da yeniden düzenleme)

Yer değiştirme: Olayımız çok basit burada düşündürmemiz gereken en önemli şey bir nesnenin yerini başka bir nesne tutabilir mi? Veya bir nesne yerine başka bir nesne kullanılabilir mi?
Birleştirme: Burada da olması gereken bir nesne başka nesnelerle birleştirilebilir mi? Veya başka nesnelerle kullanılsa daha işlevsel olabilir mi?
Uyarlama: Burada da bir nesne nasıl daha işlevsel olabilir? Veya bu nesne başka malzemeler kullanılarak yapılabilir miydi?
Değiştirme, küçültme, büyütme: Nesnemiz farklı renk veya biçimde olsa ne olurdu? Daha büyük ya da küçük olsa ne olurdu?
Başka amaçlarla kullanma: Nesne başka hangi amaçlarla kullanılabilirdi veya kullanılabilir? Başka hangi alanlarda kullanılabilir?
Yok etme, çıkarma: Bu nesne tamamen olmasaydı ne olurdu? Veya bu nesnenin bir kısmı yok edilse ne olur?
Tersine çevirme, yeniden düzenleme: Bu nesneyi sen tasarlasaydın nasıl yapardın? Nesnenin hangi kısmını değiştirmek veya ekleme yada çıkarma yapmak isterdin?

Gibi sorularla aslında bildiğimiz beyin fırtınasının bir başka biçimidir. Umarım faydalı olmuştur.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Small Basic Basit Örnekler

İnternet de biraz araştırma yaptım da small basic ile ilgili tüm örnekler small basic için hazırlanmış kitap içeriğinden alınmış aynı örnekler ben de dedim eğitim konusunda ki faydayı bilişim öğretmenleri için de belki sağlamış olurum. o nedenle bir kaç örnek yazıp açıklayacağım konu anlatımları internette zaten var. Sevgilinize jest yapabileceğiniz bir program :) TextWindow.WriteLine ("kaç kere seni seviyorum yazayım :)") istek= TextWindow.Readnumber() If ( istek >=1) Then   For i=1 To istek     TextWindow.WriteLine ("seni seviyorum")   EndFor   EndIf Program.Delay(10000) Program.End() ilk iki satırda istek alınıyor. istek eğer 1 ve 1 den fazla ise istek kadar seni seviyorumu ekrana yazdırır. Program.delay dediğimiz kısım ise programın 10 saniye süre ile açık olacağını gösterir sonra kendisi kapanır. Yine çok basit bir 90 derecelik açı için kenar ölçüsü bulan program a kare = b kare + c kare formülü kullanılmıştır. TextWindo

Small Basic ile İç İçe Döngü Kullanımı

Small Basic ile daha önce basit çalışmaların nasıl yapıldığını yazmıştım. Eğer önceki yazımı okumadıysanız buraya tıklayarak ulaşabilirsiniz. Small Basic bildiğiniz üzere çocuklara yazılımın temelini öğretmek için oldukça keyifli ve güzel bir dil. Eğer 5, 6 ve 7. sınıflarınıza yazılım dili göstermeye başlayacaksanız Small Basic iyi bir tercih olacaktır. Bugün Small Basic üzerinden iç içe döngüleri daha iyi anlamak amacıyla bir çarpım tablosu programı yapacağız. 1. sayımız için sayi1 2. sayımız için sayi2 değişkenini kullanacağız. 0 dan başlayarak 10 a kadar sayıların çarpımını iç içe for döngüsü kullanarak oluşturduk. En dıştaki for döngümüz sayi1 ifade ediyor. İçteki döngümüz ise sayi1 ile hangi sayıların çarpılacağını ifade ediyor. Yazdırırken önce 1. sayıyı çarpı işaretini 2. sayıyı ve sonucu yazdırıyoruz. Her bir çapma tablosunu birbirinden ayırması için ise çizgi kullanıyoruz.

Small Basic #turtle

Small Basic ile çalışma yaparken en çok göze hitap eden özelliği kaplumbağa ile çalışmak. Bugün en basit hali ile kaplumbağa ile çalışacağız. Kaplumbağa kod satırları için Turtle. yazdıktan sonra tüm listeye ulaşabiliyoruz. Bu kodlar sayesinde istediğimiz çizimleri yapmamız mümkün olacak. Kaplumbağa ile kare çizmek için aşağıda ki kodları yazacağız. Bu kodlarla oynayarak diğer geometrik cisimleri çizmeye çalışabilirsiniz. Kalemi indirip kaldırma, döndürme ve uzunluğun kodlarını yazdıktan sonra düşünmemiz gereken açılar olacak. Kare: uzunluk= 100 For i= 1 To 4 Turtle.Move(uzunluk) Turtle.PenUp() Turtle.TurnRight() Turtle.PenDown() EndFor