Ana içeriğe atla

Bu da Bilişim Teknolojisi Öğretmenleri İçin Olsun...

istasyon yöntemi

Aslında ben pek kendi alanımla ilgili yazı paylaşmayı, eğitimi alana bölmeyi sevmiyorum blogumda ancak bu sefer gerçekten kendi sınıfımda çok faydalı olduğu için sizlere yaptığım oyunumsu dersimi anlatacağım:). Belki sizlerde uygulamak istersiniz diye düşünerek.
Öğrencilerimi klasik her öğretmenin bildiği bir yöntemi kullanarak öncelikle gruplara ayırdım. Amacım On dört donanım parçasını öğrenmeleriydi.Onun için onları on dört gruba ayırdım. Bunu da dediğim gibi hepimizin çok iyi bildiği bir yöntemle yaptım.Çocuklara birden on dörte kadar saydırdım.On dörtten sonra gelen kişi yine bir diyerek devam etti. Daha sonra bir diyenleri,iki diyenleri on dörte kadar tahtaya yazdım.Böylelikle ikişerli üçerli gruplara ayrılmış oldular. Aslında burada grup olmalarının bir anlamı yok çünkü her öğrenci konusunu bireysel çalışmalıydı.Grup yapmak size sadece konuları paylaştırmak için kolaylık sağlayacak. Her gruba konusunu verdim. Ethernet kartı,ses kartı v.s. bir sonraki derse kadar herkes konusuna çalıştı ve çalışma kağıtlarını yanlarında getirdiler. Oyunu şu şekilde oynadık: Her sıraya seçtiğim bir kişiyi, on dört konu olacak şekilde arka arkaya oturttum.Daha sonra geriye kalan öğrenciler benim yarışmacım oldu. Yarışmacıya 3 dakika süre verdim ve kronometreyi başlattım. Yarışmacı on dört sıraya uğradı ve arkadaşlarının konularını ve o donanım parçalarının ne işe yaradığını dinledi. Süresi bittiğinde aklında kaldığı kadarıyla her arkadaşının konusunun adını ve o donanım parçasının ne işe yaradığını kısaca söyledi.Arada unuttukları veya konuyu anlatanların çok uzun anlatması gibi sorunlar yaşadık ama onlarda bizim eğlence kaynağımız oldu. Bunu her yarışmacı için yaptık ve biz gerçekten çok eğlendik:) Şuanda benim tüm öğrencilerim işlemci deyince bilgisayarın beyni olduğunu veya anakart üzerinde hangi parçaların bulunduğunu ezberlemeden sadece eğlenerek öğrendi ve en önemlisi bu kocaman kurban bayramından döndükten sonra bile hala unutmamışlardı.Sizlerde ezberlemeden öğrenmelerini istediğiniz konular varsa bu veya benzeri oyunlar oynatarak eğlenerek öğrenmelerini sağlayabilirsiniz. Umarım faydalı olmuştur.

Daha açıklayıcı olması adına sınıfta oynarken çektiğim kısa videomuzu buradan izleyebilirsiniz :) http://www.youtube.com/watch?v=xGBSeaAimiU

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Small Basic Basit Örnekler

İnternet de biraz araştırma yaptım da small basic ile ilgili tüm örnekler small basic için hazırlanmış kitap içeriğinden alınmış aynı örnekler ben de dedim eğitim konusunda ki faydayı bilişim öğretmenleri için de belki sağlamış olurum. o nedenle bir kaç örnek yazıp açıklayacağım konu anlatımları internette zaten var. Sevgilinize jest yapabileceğiniz bir program :) TextWindow.WriteLine ("kaç kere seni seviyorum yazayım :)") istek= TextWindow.Readnumber() If ( istek >=1) Then   For i=1 To istek     TextWindow.WriteLine ("seni seviyorum")   EndFor   EndIf Program.Delay(10000) Program.End() ilk iki satırda istek alınıyor. istek eğer 1 ve 1 den fazla ise istek kadar seni seviyorumu ekrana yazdırır. Program.delay dediğimiz kısım ise programın 10 saniye süre ile açık olacağını gösterir sonra kendisi kapanır. Yine çok basit bir 90 derecelik açı için kenar ölçüsü bulan program a kare = b kare + c kare formülü kullanılmıştır. TextWindo

Small Basic ile İç İçe Döngü Kullanımı

Small Basic ile daha önce basit çalışmaların nasıl yapıldığını yazmıştım. Eğer önceki yazımı okumadıysanız buraya tıklayarak ulaşabilirsiniz. Small Basic bildiğiniz üzere çocuklara yazılımın temelini öğretmek için oldukça keyifli ve güzel bir dil. Eğer 5, 6 ve 7. sınıflarınıza yazılım dili göstermeye başlayacaksanız Small Basic iyi bir tercih olacaktır. Bugün Small Basic üzerinden iç içe döngüleri daha iyi anlamak amacıyla bir çarpım tablosu programı yapacağız. 1. sayımız için sayi1 2. sayımız için sayi2 değişkenini kullanacağız. 0 dan başlayarak 10 a kadar sayıların çarpımını iç içe for döngüsü kullanarak oluşturduk. En dıştaki for döngümüz sayi1 ifade ediyor. İçteki döngümüz ise sayi1 ile hangi sayıların çarpılacağını ifade ediyor. Yazdırırken önce 1. sayıyı çarpı işaretini 2. sayıyı ve sonucu yazdırıyoruz. Her bir çapma tablosunu birbirinden ayırması için ise çizgi kullanıyoruz.

Small Basic #turtle

Small Basic ile çalışma yaparken en çok göze hitap eden özelliği kaplumbağa ile çalışmak. Bugün en basit hali ile kaplumbağa ile çalışacağız. Kaplumbağa kod satırları için Turtle. yazdıktan sonra tüm listeye ulaşabiliyoruz. Bu kodlar sayesinde istediğimiz çizimleri yapmamız mümkün olacak. Kaplumbağa ile kare çizmek için aşağıda ki kodları yazacağız. Bu kodlarla oynayarak diğer geometrik cisimleri çizmeye çalışabilirsiniz. Kalemi indirip kaldırma, döndürme ve uzunluğun kodlarını yazdıktan sonra düşünmemiz gereken açılar olacak. Kare: uzunluk= 100 For i= 1 To 4 Turtle.Move(uzunluk) Turtle.PenUp() Turtle.TurnRight() Turtle.PenDown() EndFor