Etkili bir öğretim süreci için olumlu bir öğrenme ortamı yaratmak oldukça önemlidir.Etkili yönetilen bir ortamda, öğrenme etkinliklerine daha fazla zaman ayrıldığı ve öğrenciler etkinliklere daha aktif olarak katıldıkları için öğrenme başarısı da artmaktadır.
Olumlu öğrenme ortamı;
- Öğrenmeyi destekleyen,
- Çocukların soru sormaya cesaret edebildikleri,
- Eğitimcisi ve öğrencisinin sorumluluklarını bildiği ve saygılı,
- Tüm çocukların öğrenmekten keyif aldığı bir öğrenme ortamıdır.
İstenmeyen Davranışları Önlemek;
- Tüm çocukların başarılı olabilecekleri görevler vermek,
- Farklı yöntemlerle çocukların ilgisini canlı tutmak,
- Çocuklara her an yardımcı olmak,
- Olumlu davranış için model olmak,
- Sınıf kurallarını sınıfla birlikte oluşturmak,
- Etkileşimli bir öğrenme ortamı oluşturmak.
Yapılmaması Gerekenler;
- Sert ve alaycı ifadelerle konuşmak,
- Tehdit etmek,
- Öğrenciyi özür dilemeye zorlamak,
- Öğrenciye fazladan görev vermek,
- Tüm sınıfa ceza vermek,
- Yüksek sesle uyarmak.
- Ödül veya cezanın etkisi geçici ve kısa sürelidir.
- Cezalandırılan kişi kaygı,öfke veya kıygınlık hisseder ona göre tepki verir.
- Ceza çocuğa davranışın ne olması gerektiği konusunda bilgi vermez.
- Ödüllendirilmeyen çocuk cezalandırılmış olur.
- Ödül, motive eden unsurları değiştirir. Bu durumda da öğrenci aktarılan bilgi ve beceriye değil ödüle odaklanacaktır.
Yorumlar
Yorum Gönder