Ana içeriğe atla

Öğrencilerin Tercih Ettikleri Çalışma Koşullarına Göre Öğrenme Sitilleri

öğrenme sitilleri

Öğretmen ve okul yöneticileri okulun daha çekici hale getirilmesi ve sınıfta öğrencilerin dikkatinin dağılmaması için çeşitli önlemler almaktadır.Ancak bu önlemler genellikle yönetici yada öğretmenin tercihine göre belirlenmektedir.
Öğretmenler öğrencilerin düzenli ortamlarda,oturarak ve sessizce dinleyerek daha iyi öğrenebileceklerini, aynı zamanda velilerde evde çocuklarının masa başında sessiz ve tek başına çalışmalarını beklerler.Ancak hepimiz biliyoruz ki her çocuğun kendine göre çalışma stili, algılama biçimi ve kendini rahat hissettiği durumlar birbirinden farklıdır. En bilinen çalışma farkları ses,vücut duruşu,etkileşim ve çalışma zamanıdır. Aileler ve geleneksel eğitim anlayışını benimsemiş öğretmenler bu faktörlerin en verimlilerinin sessizlik,masa başında yapılan çalışmalar,tek başına ve sabah saatlerinde çalışmak olduğunu öngörürler.

SES
Bazı kişiler seslere karşı çok hassasken ve bir iş yaparken tamamen sessiz bir ortam tercih ederken, bazıları sesli ortamda iş yapmaktan hoşlanır.İlköğretim okullarında yapılan bir araştırma öğrencilerin %20'sinin sesli ortamda daha iyi öğrendiklerini göstermiştir. Bu tür öğrenciler müzik eşliğinde çalışırlarsa daha verimli olur. Çocukların sesle ilgili tercihleri farklı olsa da birçok araştırma uygun müziğin sinir sistemini rahatlattığını, belleği, bilişi, konsantrasyonu ve yaratıcılığı geliştirdiğini göstermektedir. Jensen'e göre özellikle arka planda kısık sesle barok müziğinin çaldığı ortam en uygun öğrenme ortamıdır.( Deneyiniz :) )

VÜCUT DURUŞU
Ülkemizde özellikle ilköğretimin birinci sınıfından itibaren öğrencilere ders dinlerken ellerini önlerinde kavuşturup sırtlarını arkaya dik bir şekilde yaslamış olmaları öğretilir. Ancak kinestetik öğrenen çocuklarının böyle bir şekilde öğrenim gerçekleştirmesi oldukça güçtür. Onlara mümkün olduğunca kendi tercihlerine uygun hareket edebilecekleri ortamlar sağlanmalıdır. Sınıfta bir minder köşesi yapılabilir.Olabildiğince grup çalışması yapmak sınıfta hareket edebilecekleri fırsatlar sağlamak faydalı olacaktır.

ETKİLEŞİM
Tek başına öğrenmeyi tercih eden öğrenciler olduğu gibi aslında çok fazla kişiden duyduğumuz, biri anlattığında daha iyi aklımda kalıyor diyen öğrenci profili de azımsanmayacak derecededir.Etkileşim sırf insan ile olan diyalog değil interaktif çalışma yöntemlerini de içinde barındırmaktadır. Öğrenci öğrenmek istediğini her türlü aracı kullanarak sadece ders kitabından yararlanmayla yetinmeden araştırarak edinmelidir.

ÇALIŞMA ZAMANI
Geleneksel olarak uykudan yeni uyanıldığı için sabahın erken saatlerinde insanın daha enerjik ve öğrenmeye açık olduğu düşünülür ve okullarda ilk dersler matematik gibi yoğun zihinsel etkinlik gerektiren derslere ayrılır. Oysa yapılan araştırmalar çocukların yaklaşık 1/3'nün çalışmak için sabah erken saatleri tercih ettiğini çoğunluğun ise sabah 10'dan sonra yada öğleden sonra daha verimli olduğunu göstermiştir.Geç yatma ve uyanma güçlüğü olan çocuklar için, sabah yapılacak beden hareketleri veya etkinlikler açılmalarını ve derse hazırlıklarını kolaylaştırır. Bu tür bedensel etkinlikler gün boyu performansın düştüğünün hissedildiği zamanlarda da yapılması faydalı olacaktır.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Small Basic Basit Örnekler

İnternet de biraz araştırma yaptım da small basic ile ilgili tüm örnekler small basic için hazırlanmış kitap içeriğinden alınmış aynı örnekler ben de dedim eğitim konusunda ki faydayı bilişim öğretmenleri için de belki sağlamış olurum. o nedenle bir kaç örnek yazıp açıklayacağım konu anlatımları internette zaten var. Sevgilinize jest yapabileceğiniz bir program :) TextWindow.WriteLine ("kaç kere seni seviyorum yazayım :)") istek= TextWindow.Readnumber() If ( istek >=1) Then   For i=1 To istek     TextWindow.WriteLine ("seni seviyorum")   EndFor   EndIf Program.Delay(10000) Program.End() ilk iki satırda istek alınıyor. istek eğer 1 ve 1 den fazla ise istek kadar seni seviyorumu ekrana yazdırır. Program.delay dediğimiz kısım ise programın 10 saniye süre ile açık olacağını gösterir sonra kendisi kapanır. Yine çok basit bir 90 derecelik açı için kenar ölçüsü bulan program a kare = b kare + c kare formülü kullanılmıştır. TextWindo

Small Basic ile İç İçe Döngü Kullanımı

Small Basic ile daha önce basit çalışmaların nasıl yapıldığını yazmıştım. Eğer önceki yazımı okumadıysanız buraya tıklayarak ulaşabilirsiniz. Small Basic bildiğiniz üzere çocuklara yazılımın temelini öğretmek için oldukça keyifli ve güzel bir dil. Eğer 5, 6 ve 7. sınıflarınıza yazılım dili göstermeye başlayacaksanız Small Basic iyi bir tercih olacaktır. Bugün Small Basic üzerinden iç içe döngüleri daha iyi anlamak amacıyla bir çarpım tablosu programı yapacağız. 1. sayımız için sayi1 2. sayımız için sayi2 değişkenini kullanacağız. 0 dan başlayarak 10 a kadar sayıların çarpımını iç içe for döngüsü kullanarak oluşturduk. En dıştaki for döngümüz sayi1 ifade ediyor. İçteki döngümüz ise sayi1 ile hangi sayıların çarpılacağını ifade ediyor. Yazdırırken önce 1. sayıyı çarpı işaretini 2. sayıyı ve sonucu yazdırıyoruz. Her bir çapma tablosunu birbirinden ayırması için ise çizgi kullanıyoruz.

Small Basic #turtle

Small Basic ile çalışma yaparken en çok göze hitap eden özelliği kaplumbağa ile çalışmak. Bugün en basit hali ile kaplumbağa ile çalışacağız. Kaplumbağa kod satırları için Turtle. yazdıktan sonra tüm listeye ulaşabiliyoruz. Bu kodlar sayesinde istediğimiz çizimleri yapmamız mümkün olacak. Kaplumbağa ile kare çizmek için aşağıda ki kodları yazacağız. Bu kodlarla oynayarak diğer geometrik cisimleri çizmeye çalışabilirsiniz. Kalemi indirip kaldırma, döndürme ve uzunluğun kodlarını yazdıktan sonra düşünmemiz gereken açılar olacak. Kare: uzunluk= 100 For i= 1 To 4 Turtle.Move(uzunluk) Turtle.PenUp() Turtle.TurnRight() Turtle.PenDown() EndFor