Ana içeriğe atla

Farklı bir öğretim yöntemi...


Farklı öğretim yöntemlerinden en dikkatimi çeken yöntem, SOKRATİK YÖNTEM.Bu yöntemde öğrencilere cevaplar yerine, sorular verilir.Sorulan her sorunun cevabı başka bir soruyla verilir.Yani, her bir soru bir öncekinin cevabı olduğu gibi aynı zamanda cevaplanması gereken yeni bir sorudur. Aslında karşısındakine yeni bir şey öğretilmemekte sadece bilinen anımsatılmakta ve tekrar bulunmaktadır. Sınıfta aynı zamanda eğlenceli farklı bir etkinlik olabilir.

ADIMLARI:

Konunun ana temasını belirleyen genel amaç ve hedefler.
Çözümü aranan genel soru ve problemler.
İlgili alanda somut, deneysel tabanı oluşturan bilgi ve veriler.
Konuyu oluşturan bilgileri yorumlama ve değerlendirmede kullanılan düşünme biçimleri.
İlgili alandaki verileri organize etmeye yardımcı olan özel kavram ve terminolojiler.
İlgili konuda kabul edilen anahtar kabullenmeler ve ilkeler.
Belirli bir perspektiften ilgili alandaki ortak hedeflere ulaşmayı sağlayan genel bakış açısı ve görüş noktası.


Lise 1. sınıfta uygulanmış bir örnek uygulama:
SOKRATİK öğretim yöntemi


Öğretmen: 50 TL değerindeki bir bisikleti 5 TL’ ye alabileceğiniz teklif edildi. Bu durumda ne yapardınız?
Öğrenci: (Sınıftan bir öğrenci ortaya atılarak) "Satın alırdım" der.
Öğretmen: Peki, eğer (polis tarafından) yakalanırsan ne yapardın?
Öğrenci: Onu satın aldım deyip, polisi bisikleti satın aldığım kişiye gönderirdim.
Öğretmen: Tamam. Şu anda mahkemede olduğunu ve "bisikletin gerçekten çalıntı olduğunu bilmiyorum" dediğini varsay.
Öğrenci: Evet. Ben çalmadım.
Öğretmen: Fakat, bu söylediğin bir yalan olmayacak mı?
Öğrenci: Ama ben onu satın aldım. Onun için 5 TL para ödedim.
Öğretmen: Pekala, onun çalıntı olduğunu bilmiyor muydun? Yalnız şu anda tanık sandalyesinde oturduğunu da unutma.
Öğrenci: Bu durumda doğruyu (yani, bisikletin çalıntı olduğunu tahmin ettiğimi) söylemekten başka seçeneğim olmazdı.
Öğretmen: Tamam. Şimdi de, tanık sandalyesinde oturmadığını ve sadece polisin evine gelip, sana, "Bu bisikletin çalıntı olduğunu bilmiyor muydun?" diye sorduğunu düşünelim.
Öğrenci:  O anki şaşkınlıkla "bilmiyordum ' derim.
Öğretmen: Bunu söylemene ne neden oldu?
Öğrenci:  Hapse atılma korkusu.
Öğretmen: Hapse girme korkusundan dolayı polise yalan söylerdin, öyle mi? Peki, şu anda kendinin nasıl bir imaja sahip olduğunu düşünüyorsun?
Öğrenci: Doğruyu söylemek gerekirse, kendimi kişisel olarak küçük ve basit görüyorum.
Öğretmen: Fakat, bütün bu söylediklerine rağmen, o bisikleti satın aldın! (Sınıftaki bütün öğrenciler bu duruma gülerler ve öğrenci bu durumdan bir ders alır. Çünkü, kendisi hakkında sahip olduğu görüşü, düşüncesi veya imajı ile sergilediği davranış veya tercih ettiği seçenek arasında açık bir zıtlık söz konusudur.)

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Small Basic Basit Örnekler

İnternet de biraz araştırma yaptım da small basic ile ilgili tüm örnekler small basic için hazırlanmış kitap içeriğinden alınmış aynı örnekler ben de dedim eğitim konusunda ki faydayı bilişim öğretmenleri için de belki sağlamış olurum. o nedenle bir kaç örnek yazıp açıklayacağım konu anlatımları internette zaten var. Sevgilinize jest yapabileceğiniz bir program :) TextWindow.WriteLine ("kaç kere seni seviyorum yazayım :)") istek= TextWindow.Readnumber() If ( istek >=1) Then   For i=1 To istek     TextWindow.WriteLine ("seni seviyorum")   EndFor   EndIf Program.Delay(10000) Program.End() ilk iki satırda istek alınıyor. istek eğer 1 ve 1 den fazla ise istek kadar seni seviyorumu ekrana yazdırır. Program.delay dediğimiz kısım ise programın 10 saniye süre ile açık olacağını gösterir sonra kendisi kapanır. Yine çok basit bir 90 derecelik açı için kenar ölçüsü bulan program a kare = b kare + c kare formülü kullanılmıştır. TextWindo

Small Basic ile İç İçe Döngü Kullanımı

Small Basic ile daha önce basit çalışmaların nasıl yapıldığını yazmıştım. Eğer önceki yazımı okumadıysanız buraya tıklayarak ulaşabilirsiniz. Small Basic bildiğiniz üzere çocuklara yazılımın temelini öğretmek için oldukça keyifli ve güzel bir dil. Eğer 5, 6 ve 7. sınıflarınıza yazılım dili göstermeye başlayacaksanız Small Basic iyi bir tercih olacaktır. Bugün Small Basic üzerinden iç içe döngüleri daha iyi anlamak amacıyla bir çarpım tablosu programı yapacağız. 1. sayımız için sayi1 2. sayımız için sayi2 değişkenini kullanacağız. 0 dan başlayarak 10 a kadar sayıların çarpımını iç içe for döngüsü kullanarak oluşturduk. En dıştaki for döngümüz sayi1 ifade ediyor. İçteki döngümüz ise sayi1 ile hangi sayıların çarpılacağını ifade ediyor. Yazdırırken önce 1. sayıyı çarpı işaretini 2. sayıyı ve sonucu yazdırıyoruz. Her bir çapma tablosunu birbirinden ayırması için ise çizgi kullanıyoruz.

Small Basic #turtle

Small Basic ile çalışma yaparken en çok göze hitap eden özelliği kaplumbağa ile çalışmak. Bugün en basit hali ile kaplumbağa ile çalışacağız. Kaplumbağa kod satırları için Turtle. yazdıktan sonra tüm listeye ulaşabiliyoruz. Bu kodlar sayesinde istediğimiz çizimleri yapmamız mümkün olacak. Kaplumbağa ile kare çizmek için aşağıda ki kodları yazacağız. Bu kodlarla oynayarak diğer geometrik cisimleri çizmeye çalışabilirsiniz. Kalemi indirip kaldırma, döndürme ve uzunluğun kodlarını yazdıktan sonra düşünmemiz gereken açılar olacak. Kare: uzunluk= 100 For i= 1 To 4 Turtle.Move(uzunluk) Turtle.PenUp() Turtle.TurnRight() Turtle.PenDown() EndFor