Ana içeriğe atla

OKUL + AİLE + ÇOCUK = EĞİTİM

aile ve eğitim

Aile, öğrencinin kişilik ve belleğinin ilk yoğrulmaya başlandığı yerdir. Aile tipleri öğrencilerin kişiliklerinin temellerinin atılmasına kaynak olmaktadır. İçe dönük, dışa dönük, yarı içe dönük, yarı dışa dönük şekillerde.. Öğrencinin bellek tipi de önce aile içinde biçimlenmeye başlar, okuldaki eğitimle güçlenip zenginleşir. Öğrenci, öğretmen ve aile üçlüsünün koordineli çalışması, başarıyı yükseltirken, birinin görevini ihmal etmesi eğitim ve öğretimde verimi düşürür. Ailenin önemli işlevlerinden biri de çocuğunu eğitme işlevidir. Her aile bu işlevini karşılamak zorundadır. Çocuğun ailede öğrendikleriyle okulda öğrendikleri birbirini destekleyici nitelikte olmalıdır. Böyle bir paralellik sonucunda öğrencinin okulda öğrendikleri pekişebilir. Aksi durumda öğrenilenler körelebilir.
TEGV’de bir etkinlik sırasında aşırı davranışlarda bulunan, bulunmak isteyen bir öğrenci vardı. Zaman zaman ona ulaşabilmek gerçekten imkansız oluyordu. Yine diğer öğrencileri etkileyecek bir davranışta bulunduğu sırada, istenmeyen bir davranışla karşılaştığımızda ilk yapmamız gereken şey olarak öğrendiğimiz, göz teması kurma,gözle uyarma yöntemini kullandım. Öğrenci bana ne bakıyorsun beee diye seslendi:) Dolayısıyla okulda, eğitim bilimleri derslerinde öğrendiğimiz teorik bilgiler her zaman sınıftaki öğrenci profiline uygun olmayabilir. En önemli şeylerden birinin iyi bir gözlem olduğunu daha önceki yazılarımda da belirtmiştim. Öğretmenler mutlaka sınıfını iyi gözlemlemeli ve eğer aşırı hareketleri olan bir veya birden fazla çocuk varsa görmemezlikten asla gelinmemeli. Aile ile koordineli bir eğitim her zaman olumlu sonuç verecektir. Ne yazık ki bunun üstüne basa basa yazmak zorunda kalıyorum çünkü çok iyi biliyorum, aile içinde problemleri olan çocukların, öğretmenler bu çocuklarla uğraşmadıkları için çok daha kötü sonuçlara vardığını veya sınıfta 30 kişi var 1 çocuk problemli ise o çocukta problemli olsun diye üzerinde durmadıklarını... Bir öğretmen mutlaka sınıfındaki her çocuğa, tek öğrencisi gibi yaklaşmalı ve öyle ilgilenmeli sorunlara çözümler aramalıdır. Tabi eğitimin en temel kısmından yani aileden kaynaklanabilecek olan sorunların neler olabileceği hakkında biraz bilgi sahibi olmamız gerek.
Otoriter bir ailede yetişen bir çocuk genelde her kurala uymak zorundadır. Uymuyorsa büyük ihtimal ceza yöntemine gidiliyordur ve çocuğun hata yapmasına imkan tanımıyordur. Böyle bir durumda çocuk sınıfta pasif, silik, çekingen, kolay ağlayan, arkadaşları ile uyumsuz ve kavgacı olabilir. Koruyucu bir ailede yetişen çocuklarda ise hata yapmalarına yine imkan verilmediğinden aşırı duygusal hareketler ve aileye aşırı bağlılık gözlemlenebilir. İlgisiz ailede yetişen çocuklarda genelde ailenin ilgisini çekmek için alışılmadık tavırlar sergileyebilirler. Zararlı alışkanlıklar edinmeye meyilli olabilirler. Tutarsız ailede yetişen çocuk ise inatçılık olabileceği gibi, içe kapanık da olabilir. Dikkat eksikliği yalan söyleme gibi hastalıklar da ortaya çıkabilir.
aileaile
Yani çocuğun kişiliği, büyük ölçüde aile içindeki ilişki ve etkileşimlerle, ilk yıllarda biçimlenir. Yaşamına damgasını vuracak tutum ve tavırları bu yıllarda kazanır. Okul tabi ki çok büyük bir etmendir başarıda ancak bu başarı, aile ve okulla birleşince maksimum seviyeye ulaşır. Öğretmenler de böylece sorunların nedenlerini bilerek daha verimli bir öğretim gerçekleştirmiş ve her öğrenciye ulaşmış olurlar. Çünkü eğitimi yaparken aileyi dışarıda bırakmak, gözardı etmek asla izlenmemesi gereken bir yoldur.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Small Basic Basit Örnekler

İnternet de biraz araştırma yaptım da small basic ile ilgili tüm örnekler small basic için hazırlanmış kitap içeriğinden alınmış aynı örnekler ben de dedim eğitim konusunda ki faydayı bilişim öğretmenleri için de belki sağlamış olurum. o nedenle bir kaç örnek yazıp açıklayacağım konu anlatımları internette zaten var. Sevgilinize jest yapabileceğiniz bir program :) TextWindow.WriteLine ("kaç kere seni seviyorum yazayım :)") istek= TextWindow.Readnumber() If ( istek >=1) Then   For i=1 To istek     TextWindow.WriteLine ("seni seviyorum")   EndFor   EndIf Program.Delay(10000) Program.End() ilk iki satırda istek alınıyor. istek eğer 1 ve 1 den fazla ise istek kadar seni seviyorumu ekrana yazdırır. Program.delay dediğimiz kısım ise programın 10 saniye süre ile açık olacağını gösterir sonra kendisi kapanır. Yine çok basit bir 90 derecelik açı için kenar ölçüsü bulan program a kare = b kare + c kare formülü kullanılmıştır. TextWindo

Small Basic ile İç İçe Döngü Kullanımı

Small Basic ile daha önce basit çalışmaların nasıl yapıldığını yazmıştım. Eğer önceki yazımı okumadıysanız buraya tıklayarak ulaşabilirsiniz. Small Basic bildiğiniz üzere çocuklara yazılımın temelini öğretmek için oldukça keyifli ve güzel bir dil. Eğer 5, 6 ve 7. sınıflarınıza yazılım dili göstermeye başlayacaksanız Small Basic iyi bir tercih olacaktır. Bugün Small Basic üzerinden iç içe döngüleri daha iyi anlamak amacıyla bir çarpım tablosu programı yapacağız. 1. sayımız için sayi1 2. sayımız için sayi2 değişkenini kullanacağız. 0 dan başlayarak 10 a kadar sayıların çarpımını iç içe for döngüsü kullanarak oluşturduk. En dıştaki for döngümüz sayi1 ifade ediyor. İçteki döngümüz ise sayi1 ile hangi sayıların çarpılacağını ifade ediyor. Yazdırırken önce 1. sayıyı çarpı işaretini 2. sayıyı ve sonucu yazdırıyoruz. Her bir çapma tablosunu birbirinden ayırması için ise çizgi kullanıyoruz.

Small Basic #turtle

Small Basic ile çalışma yaparken en çok göze hitap eden özelliği kaplumbağa ile çalışmak. Bugün en basit hali ile kaplumbağa ile çalışacağız. Kaplumbağa kod satırları için Turtle. yazdıktan sonra tüm listeye ulaşabiliyoruz. Bu kodlar sayesinde istediğimiz çizimleri yapmamız mümkün olacak. Kaplumbağa ile kare çizmek için aşağıda ki kodları yazacağız. Bu kodlarla oynayarak diğer geometrik cisimleri çizmeye çalışabilirsiniz. Kalemi indirip kaldırma, döndürme ve uzunluğun kodlarını yazdıktan sonra düşünmemiz gereken açılar olacak. Kare: uzunluk= 100 For i= 1 To 4 Turtle.Move(uzunluk) Turtle.PenUp() Turtle.TurnRight() Turtle.PenDown() EndFor