Ana içeriğe atla

Aynılaştırdıklarımızdanmısınız???

Hayatta hiçbir şey aynı kalmazken bizdeki bu aynı kalma aynılaştırma çabası niyedir acaba? Öğrencileri aynılaştırmak isteriz, öğretmenler aynı olsun isteriz... Bu dediğim herkes ve her şey için geçerli. Niyesine gelince değişmeye çalışırken bile aynılaşıyoruz da ondan. Mesela artık öğrenci merkezli eğitim hakim. Kimi uyguluyor, kimi uyguluyorum diyor, kimisi bihaber. Uygulayanlara bakınca da hepsi bir örnek uyguluyor. Örneğin, hocasından öğrenmiş sınıfa ilk girdiğinde sınıf kuralları oluşturması gerektiğini, nedenini sormaz, sebebini belki bilmez ama demokratik bir ortam oluşturuyor, birlikte kural koyuyoruz der. Bakarsanız her sınıfa da benzer kurallar koymuştur ve konulmasını da asılında kendisi sağlamıştır. Bunları yapmayı içselleştirmişler mi yoksa herkes aynı şeyleri öğrenip aynı şekillerde mi uygular olmuş? Yani kimse neden özgün olmak yoluna gitmiyor? Bizler ya öğrendiğimizi uygulamada sorun yaşıyoruz yada öğrendiğimizi aynen uygular oluyoruz. İkisi de kolaya kaçmak değil mi? Orta yolu bulamadık bir türlü.
  Bir açık uçlu soru sorma mevzusu da dolanıp gidiyor. Kim sınıfta öğretimini yaparken, bir konu hakkında ben zamanı geldiğinde, öyle bir düşündürmeye yönelik soru sorarım ki çocuğun algısına müdahale ederim diyebilir? Diyebilecek olana lafım yok. Benim lafım kopyalayıp yapıştırılmış sınıflara...Çünkü bu konuda bile bir kaç soru örneği aynı şekillerde ezberlenilmiş ve kullanılır olmuş.Hep diyorum ya sınıfını iyi gözlemlemek ve ona göre öğretim yapmak diye, sizlerde eminim karşılaşmışsınızdır bazı hocalar her sınıfta aynı yerde, aynı espriyi yaparlar oda yetmez bir sonraki senede aynı espriyi yapar, bir sonraki senede... Hatta ben bunun canlı örneğini çok sevdiğim, dersini hayranlıkla izlediğim bir hocanın başka sınıftaki dersine de girdiğimde bizzat yaşadım. Bizim sınıfta söylediği aynı cümleyi söyledi ve ardından bizim sınıfta da yaptığı espriyi patlattı. Hocanın o anda bende oluşan izlenimini tahmin edersiniz herhalde:)... Her sınıf farklı sınıftır ve mutlaka yenilenmek şarttır. Çünkü siz yenilenemezseniz emin olun yaptığınız işten ilk önce siz sıkılırsınız.
  Öğretmenler bir dolu eğitim alırlar bu eğitimlerde en çok kendileri eğlenirler. Uygulamaya gelince yine benzerlikler yine taklitler. Herkeste öğretmen olmayı versin ne olur? Farklı elemelerden de geçilsin mesela çok mu zor? Hayal gücümüdür gerekli olan? Yaratıcı olmak mı? Yoksa sınıf gerçekten bir tiyatro sahnesimidir ezberleyip oynadığımız? Öğretmenlik okuyan, öğretmenden öğretmene bile fark varken nereden geliyor bu herkesin öğretmen olabilir olduğu düşüncesi?
  Sonuçta bunları eğer sizlerde sorguluyor yada farklı olmak için en azından ne yapabilirim diye düşünüyorsanız bir adım atmışsınız demektir. Çünkü bazen bir adım atmak bile çok şeyi değiştirebilir... 

*linkte ki videoyu mutlaka izleyin bu siteden daha birçok geliştirici video bulabilirsiniz. http://www.vitaminogretmen.com/videolar/video-detay/177/Ogretmen-Egitimi-Gelecege-Hayat-Veriyor/

Yorumlar

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Small Basic Basit Örnekler

İnternet de biraz araştırma yaptım da small basic ile ilgili tüm örnekler small basic için hazırlanmış kitap içeriğinden alınmış aynı örnekler ben de dedim eğitim konusunda ki faydayı bilişim öğretmenleri için de belki sağlamış olurum. o nedenle bir kaç örnek yazıp açıklayacağım konu anlatımları internette zaten var. Sevgilinize jest yapabileceğiniz bir program :) TextWindow.WriteLine ("kaç kere seni seviyorum yazayım :)") istek= TextWindow.Readnumber() If ( istek >=1) Then   For i=1 To istek     TextWindow.WriteLine ("seni seviyorum")   EndFor   EndIf Program.Delay(10000) Program.End() ilk iki satırda istek alınıyor. istek eğer 1 ve 1 den fazla ise istek kadar seni seviyorumu ekrana yazdırır. Program.delay dediğimiz kısım ise programın 10 saniye süre ile açık olacağını gösterir sonra kendisi kapanır. Yine çok basit bir 90 derecelik açı için kenar ölçüsü bulan program a kare = b kare + c kare formülü kullanılmıştır. TextWindo

Small Basic ile İç İçe Döngü Kullanımı

Small Basic ile daha önce basit çalışmaların nasıl yapıldığını yazmıştım. Eğer önceki yazımı okumadıysanız buraya tıklayarak ulaşabilirsiniz. Small Basic bildiğiniz üzere çocuklara yazılımın temelini öğretmek için oldukça keyifli ve güzel bir dil. Eğer 5, 6 ve 7. sınıflarınıza yazılım dili göstermeye başlayacaksanız Small Basic iyi bir tercih olacaktır. Bugün Small Basic üzerinden iç içe döngüleri daha iyi anlamak amacıyla bir çarpım tablosu programı yapacağız. 1. sayımız için sayi1 2. sayımız için sayi2 değişkenini kullanacağız. 0 dan başlayarak 10 a kadar sayıların çarpımını iç içe for döngüsü kullanarak oluşturduk. En dıştaki for döngümüz sayi1 ifade ediyor. İçteki döngümüz ise sayi1 ile hangi sayıların çarpılacağını ifade ediyor. Yazdırırken önce 1. sayıyı çarpı işaretini 2. sayıyı ve sonucu yazdırıyoruz. Her bir çapma tablosunu birbirinden ayırması için ise çizgi kullanıyoruz.

Small Basic #turtle

Small Basic ile çalışma yaparken en çok göze hitap eden özelliği kaplumbağa ile çalışmak. Bugün en basit hali ile kaplumbağa ile çalışacağız. Kaplumbağa kod satırları için Turtle. yazdıktan sonra tüm listeye ulaşabiliyoruz. Bu kodlar sayesinde istediğimiz çizimleri yapmamız mümkün olacak. Kaplumbağa ile kare çizmek için aşağıda ki kodları yazacağız. Bu kodlarla oynayarak diğer geometrik cisimleri çizmeye çalışabilirsiniz. Kalemi indirip kaldırma, döndürme ve uzunluğun kodlarını yazdıktan sonra düşünmemiz gereken açılar olacak. Kare: uzunluk= 100 For i= 1 To 4 Turtle.Move(uzunluk) Turtle.PenUp() Turtle.TurnRight() Turtle.PenDown() EndFor