Kodlama vakit kaybıymış...
Son günlerde eğitim dünyası yine ikiye ayrıldı. Kodlama atölyesinden parayı götüren makercılar ve diğerleri...
Kodlama eğitimi vakit kaybı diyen OECD başkanı şuanda popüler olan bu yetinin kazandırılması gelecekte onlar işe başladıklarında anlam ifade etmeyecek demiş.
Aslına bakarsanız en baştan söylediğim şeyleri tekrarlayarak konuya ben de dahil olacağım. Algoritmik düşünme becerilerinin geliştirilmesi düşüncesinden yola çıkarak hazırladığımız kodlama içeriklerinin,"küçük mühendisler" adı altında satılmasına ben de en az diğerleri kadar karşıyım.
Hatta bu konuda Bilgisayar Mühendisleri Odası'nın açıklamasına da katılmaktayım.
Eğitimin nitelikli olan her türlü değişim ve gelişimine varım. Fakat reklam ve gelir elde etmek için altı boş mühendislik becerisi gibi lanse edilen hiçbir şeyin için de değilim ve asla olmayacağım. Bilişim teknolojileri adı altında verilen eğitimler birileri para kazanacak diye kodlama, robotik ve saçma sapan yarışmalardan ibaret değil. En az bir yazılım dilini temel seviyede öğretmek gelecek yüzyılın beceri ve mesleklerine uygun bireyler yetiştirmek ve global düzeyde ortak bir dil bilmek amacıyla oldukça faydalı. Bunu gerçek anlamda yapabilen var mı? Tartışılır.
Dolayısıyla ben gerçekten her şeyin niteliklisinden yanayım. Birilerinin tekelinde olan, birilerinin cebine para indirmek amacıyla kullandığı kodlamanın, robotik eğitimlerinin asla yanında değilim.
Son günlerde eğitim dünyası yine ikiye ayrıldı. Kodlama atölyesinden parayı götüren makercılar ve diğerleri...
Kodlama eğitimi vakit kaybı diyen OECD başkanı şuanda popüler olan bu yetinin kazandırılması gelecekte onlar işe başladıklarında anlam ifade etmeyecek demiş.
Aslına bakarsanız en baştan söylediğim şeyleri tekrarlayarak konuya ben de dahil olacağım. Algoritmik düşünme becerilerinin geliştirilmesi düşüncesinden yola çıkarak hazırladığımız kodlama içeriklerinin,"küçük mühendisler" adı altında satılmasına ben de en az diğerleri kadar karşıyım.
Hatta bu konuda Bilgisayar Mühendisleri Odası'nın açıklamasına da katılmaktayım.
"Bilgisayar Mühendisleri Odası (BMO), son günlerde basına
yansıyan haberlerde, kodlama ve algoritma eğitimlerinden geçen kişilerin meslek
edinip kolayca iş bulabileceğini dile getirmesine dair bir açıklama yayımladı.
BMO açıklamasında özellikle ortaöğretim öğrencilerine yönelik yaz okulu ve lise
tanıtımlarında okullarda verilen “kodlama” ve “algoritma” eğitimleriyle bir
bilgisayar mühendisinin yetkinliklerine kavuşulabileceği iddiasını gündeme
getiriyor. Açıklamada, “…dünyanın diğer ülkelerinde olduğu gibi ülkemizde de 4
yıllık lisans eğitimini gerektiren bilgisayar mühendisliğinin yalnızca “program
yazma” ya da “yazılım geliştirme” işi olarak algılanmasına yol açmakta, kapsamı
çok geniş olan ve hem öğretim hem de çalışma yaşamında yoğun emekler verilen
bir meslek alanını -bilinçli ya da bilinçsizce- önemsizleştirmektedir”
ifadesine yer veriliyor."
Eğitimin nitelikli olan her türlü değişim ve gelişimine varım. Fakat reklam ve gelir elde etmek için altı boş mühendislik becerisi gibi lanse edilen hiçbir şeyin için de değilim ve asla olmayacağım. Bilişim teknolojileri adı altında verilen eğitimler birileri para kazanacak diye kodlama, robotik ve saçma sapan yarışmalardan ibaret değil. En az bir yazılım dilini temel seviyede öğretmek gelecek yüzyılın beceri ve mesleklerine uygun bireyler yetiştirmek ve global düzeyde ortak bir dil bilmek amacıyla oldukça faydalı. Bunu gerçek anlamda yapabilen var mı? Tartışılır.
Dolayısıyla ben gerçekten her şeyin niteliklisinden yanayım. Birilerinin tekelinde olan, birilerinin cebine para indirmek amacıyla kullandığı kodlamanın, robotik eğitimlerinin asla yanında değilim.
Yorumlar
Yorum Gönder