Ana içeriğe atla

Kodlama ile Mühendisliği Bir Tutan Çok Üzülecek

Kodlama vakit kaybıymış...

Son günlerde eğitim dünyası yine ikiye ayrıldı. Kodlama atölyesinden parayı götüren makercılar ve diğerleri...

Kodlama eğitimi vakit kaybı diyen OECD başkanı şuanda popüler olan bu yetinin kazandırılması gelecekte onlar işe başladıklarında anlam ifade etmeyecek demiş.

Aslına bakarsanız en baştan söylediğim şeyleri tekrarlayarak konuya ben de dahil olacağım. Algoritmik düşünme becerilerinin geliştirilmesi düşüncesinden yola çıkarak hazırladığımız kodlama içeriklerinin,"küçük mühendisler" adı altında satılmasına ben de en az diğerleri kadar karşıyım.

Hatta bu konuda Bilgisayar Mühendisleri Odası'nın açıklamasına da katılmaktayım.

"Bilgisayar Mühendisleri Odası (BMO), son günlerde basına yansıyan haberlerde, kodlama ve algoritma eğitimlerinden geçen kişilerin meslek edinip kolayca iş bulabileceğini dile getirmesine dair bir açıklama yayımladı. BMO açıklamasında özellikle ortaöğretim öğrencilerine yönelik yaz okulu ve lise tanıtımlarında okullarda verilen “kodlama” ve “algoritma” eğitimleriyle bir bilgisayar mühendisinin yetkinliklerine kavuşulabileceği iddiasını gündeme getiriyor. Açıklamada, “…dünyanın diğer ülkelerinde olduğu gibi ülkemizde de 4 yıllık lisans eğitimini gerektiren bilgisayar mühendisliğinin yalnızca “program yazma” ya da “yazılım geliştirme” işi olarak algılanmasına yol açmakta, kapsamı çok geniş olan ve hem öğretim hem de çalışma yaşamında yoğun emekler verilen bir meslek alanını -bilinçli ya da bilinçsizce- önemsizleştirmektedir” ifadesine yer veriliyor."

Eğitimin nitelikli olan her türlü değişim ve gelişimine varım. Fakat reklam ve gelir elde etmek için altı boş mühendislik becerisi gibi lanse edilen hiçbir şeyin için de değilim ve asla olmayacağım. Bilişim teknolojileri adı altında verilen eğitimler birileri para kazanacak diye kodlama, robotik  ve saçma sapan yarışmalardan ibaret değil. En az bir yazılım dilini temel seviyede öğretmek gelecek yüzyılın beceri ve mesleklerine uygun bireyler yetiştirmek ve global düzeyde ortak bir dil bilmek amacıyla oldukça faydalı. Bunu gerçek anlamda yapabilen var mı? Tartışılır.

Dolayısıyla ben gerçekten her şeyin niteliklisinden yanayım. Birilerinin tekelinde olan, birilerinin cebine para indirmek amacıyla kullandığı kodlamanın, robotik eğitimlerinin asla yanında değilim.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Small Basic Basit Örnekler

İnternet de biraz araştırma yaptım da small basic ile ilgili tüm örnekler small basic için hazırlanmış kitap içeriğinden alınmış aynı örnekler ben de dedim eğitim konusunda ki faydayı bilişim öğretmenleri için de belki sağlamış olurum. o nedenle bir kaç örnek yazıp açıklayacağım konu anlatımları internette zaten var. Sevgilinize jest yapabileceğiniz bir program :) TextWindow.WriteLine ("kaç kere seni seviyorum yazayım :)") istek= TextWindow.Readnumber() If ( istek >=1) Then   For i=1 To istek     TextWindow.WriteLine ("seni seviyorum")   EndFor   EndIf Program.Delay(10000) Program.End() ilk iki satırda istek alınıyor. istek eğer 1 ve 1 den fazla ise istek kadar seni seviyorumu ekrana yazdırır. Program.delay dediğimiz kısım ise programın 10 saniye süre ile açık olacağını gösterir sonra kendisi kapanır. Yine çok basit bir 90 derecelik açı için kenar ölçüsü bulan program a kare = b kare + c kare formülü kullanılmıştır. TextWindo

Small Basic ile İç İçe Döngü Kullanımı

Small Basic ile daha önce basit çalışmaların nasıl yapıldığını yazmıştım. Eğer önceki yazımı okumadıysanız buraya tıklayarak ulaşabilirsiniz. Small Basic bildiğiniz üzere çocuklara yazılımın temelini öğretmek için oldukça keyifli ve güzel bir dil. Eğer 5, 6 ve 7. sınıflarınıza yazılım dili göstermeye başlayacaksanız Small Basic iyi bir tercih olacaktır. Bugün Small Basic üzerinden iç içe döngüleri daha iyi anlamak amacıyla bir çarpım tablosu programı yapacağız. 1. sayımız için sayi1 2. sayımız için sayi2 değişkenini kullanacağız. 0 dan başlayarak 10 a kadar sayıların çarpımını iç içe for döngüsü kullanarak oluşturduk. En dıştaki for döngümüz sayi1 ifade ediyor. İçteki döngümüz ise sayi1 ile hangi sayıların çarpılacağını ifade ediyor. Yazdırırken önce 1. sayıyı çarpı işaretini 2. sayıyı ve sonucu yazdırıyoruz. Her bir çapma tablosunu birbirinden ayırması için ise çizgi kullanıyoruz.

OKUL ÖNCESİ BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ

Ana okulunda bilişim dersi veren ve hiçbir kaynak bulamayan benim gibi mağdur arkadaşlarım için böyle bir yazı yazmam gerektiğine karar verdim. :) Öncelikle sizden bu ders ile ilgili beklenti, çocukların bu yaşta bilgisayar kurdu olmasını sağlamanız değildir olmamalıdır da :) Burada önemli olan hem dersi eğlenceli kılmak, hem de onların sıkılmadan bilgisayarla ilgili temel şeyleri öğrenmelerini sağlamaktır. Temel şeyler derken evde çoğunlukla bu teknolojik aletler kullanılıyor ve muhtemelen bu cihazlar onlara ya yasak ya belirli saatlerde izin verilen çekici bir alet olduğundan önce onlara bu cihazın hangi verimli amaçlarla kullanıldığını öğretebileceğiniz gibi zararlarından da bahsedebilirsiniz. Mesela bilgisayar başında saatlerce oturmanın göz sağlığımız ve vücudumuz için hiç de faydalı olmadığından söz edebilirsiniz. Boyamayı da en çok bu yaştaki çocuklar sevdiği için onlara bilgisayarı tanıtan boyamalar yaptırabilirsiniz. Ben bir kaç benim hazırladığım boyama kağıtlarını sizinle pa