Bir önce ki yayınım nasıl daha fazla şey hakkında bilgi sahibi olabilirizdi. O yazıyı yazmakta bana ilham olan Ted Talks videosundan bahsetmek istiyorum biraz. Aslında o kadar güzel ifade edilmiş ki kız çocuklarının yetiştirilme tarzından ve onların geleceklerinden, videoyu sizlerde izlediğinizde üzerine diyecek fazla bir şeylerin olmadığını göreceksiniz.
Sadece şunları söylemek istiyorum.
Gerçekten özellikle eğitim ve iş hayatımda kendimce bir çok cesaret örneği sergilemiş biri olarak, yaptığım mesleğinde erkek mesleği olarak görülmesinden yola çıkarak bir kaç bir şey yazacağım. Öncelikle ben lisede (bilen bilir) meslek lisesi Bilgisayar bölümü okumuş, yatay geçişle Bilgisayar Programcılığına geçmiş biriyim. Lisede gerçekten çok başarılı programlar yazabilen, üstelik videoda bahsedildiği gibi program yazmaktan, başarısız olmaktan hiç korkmayan biri olarak ben, ortaokulda hep orta notlar alan biriydim. Matematiğimi geliştirip hiçte fena sayılmayan kodlar yazarken o kadar beni aşağı çeken bir Bilgisayar Programcılığı bölümü okudum ki gerçekten (videoda bahsedildiği gibi) kaldığım Delphi dersinde hep "bende bir sorun var" deyip bir süre yazılımdan nefret ettim. Öğretmen olmak istedim. Öğretmen olmak için ön lisanstan mezun olduktan sonra her sıkıntıyı çekmeye razı oldum. Öğretmen olmakta bir sorun yok, bu benim zaten çocukluk hayalimdi. Fakat yazılım için bu kadar umut vadederken neden bir yazılım firmasında çalışamadım ki? Pişman mıyım? Asla. Çok sevdiğim bir mesleğe sahibim ve üstelik ben de kodlamayı öğretiyorum. Hem de aynı benim gibi kız öğrencilerim de hiç korkmuyorlar yanlış yapmaktan. Ama gözlemliyorum benim tutumum hep olumlu ve destekleyiciyken ilkokuldan ortaokula geçildiğinde kulübüme gelen kız öğrenci sayısında bir eksilme oluyor ve bu beni gerçekten çok üzüyor.
Çocuk yetiştirmekte, cinsiyetçilik konusunda, videoda bahsedildiği gibi erkeklerin daha cesaretli kızların daha farklı yetiştirilmesi konusunda bir uzmanlığım yok. Bu konu hakkında bir şey de diyemem belki ama DGS ile Bilgisayar öğretmenliğine geçemeye çalışırken ön lisans diploma notumdan dolayı başaramamış olmama rağmen (80 soruda 76 net yapmıştım) hiç yılmadım. YGS ye girdim 724. oldum ve kazandım. Silikon Vadisinde ne denirmiş: "2 başarısız girişimin yoksa sizi kimse ciddiye almaz." STEM, FETEMM matematik, fen, teknoloji, mühendislik, reklam, günümüz modası falan boş verin bunları. STEM hakkında, kodlama konusunda kız çocukları için, ülke geleceği için gördüğüm, okuduğum en güzel anlatım bu. İşte bu yüzden bir önceki yazımda mesleğiniz hakkında daha fazla bilgi için yapacaklarınızı yazdım. Bu nedenle bu ortalıkta STEM diye dolaşanların daha fazla bilgiye, okumaya, araştırmaya ihtiyacı olduğunu düşünüyorum. Lütfen 13 dakikanızı ayırıp izleyin.
https://www.ted.com/talks/reshma_saujani_teach_girls_bravery_not_perfection/transcript?language=en#t-188401
Sadece şunları söylemek istiyorum.
Gerçekten özellikle eğitim ve iş hayatımda kendimce bir çok cesaret örneği sergilemiş biri olarak, yaptığım mesleğinde erkek mesleği olarak görülmesinden yola çıkarak bir kaç bir şey yazacağım. Öncelikle ben lisede (bilen bilir) meslek lisesi Bilgisayar bölümü okumuş, yatay geçişle Bilgisayar Programcılığına geçmiş biriyim. Lisede gerçekten çok başarılı programlar yazabilen, üstelik videoda bahsedildiği gibi program yazmaktan, başarısız olmaktan hiç korkmayan biri olarak ben, ortaokulda hep orta notlar alan biriydim. Matematiğimi geliştirip hiçte fena sayılmayan kodlar yazarken o kadar beni aşağı çeken bir Bilgisayar Programcılığı bölümü okudum ki gerçekten (videoda bahsedildiği gibi) kaldığım Delphi dersinde hep "bende bir sorun var" deyip bir süre yazılımdan nefret ettim. Öğretmen olmak istedim. Öğretmen olmak için ön lisanstan mezun olduktan sonra her sıkıntıyı çekmeye razı oldum. Öğretmen olmakta bir sorun yok, bu benim zaten çocukluk hayalimdi. Fakat yazılım için bu kadar umut vadederken neden bir yazılım firmasında çalışamadım ki? Pişman mıyım? Asla. Çok sevdiğim bir mesleğe sahibim ve üstelik ben de kodlamayı öğretiyorum. Hem de aynı benim gibi kız öğrencilerim de hiç korkmuyorlar yanlış yapmaktan. Ama gözlemliyorum benim tutumum hep olumlu ve destekleyiciyken ilkokuldan ortaokula geçildiğinde kulübüme gelen kız öğrenci sayısında bir eksilme oluyor ve bu beni gerçekten çok üzüyor.
Çocuk yetiştirmekte, cinsiyetçilik konusunda, videoda bahsedildiği gibi erkeklerin daha cesaretli kızların daha farklı yetiştirilmesi konusunda bir uzmanlığım yok. Bu konu hakkında bir şey de diyemem belki ama DGS ile Bilgisayar öğretmenliğine geçemeye çalışırken ön lisans diploma notumdan dolayı başaramamış olmama rağmen (80 soruda 76 net yapmıştım) hiç yılmadım. YGS ye girdim 724. oldum ve kazandım. Silikon Vadisinde ne denirmiş: "2 başarısız girişimin yoksa sizi kimse ciddiye almaz." STEM, FETEMM matematik, fen, teknoloji, mühendislik, reklam, günümüz modası falan boş verin bunları. STEM hakkında, kodlama konusunda kız çocukları için, ülke geleceği için gördüğüm, okuduğum en güzel anlatım bu. İşte bu yüzden bir önceki yazımda mesleğiniz hakkında daha fazla bilgi için yapacaklarınızı yazdım. Bu nedenle bu ortalıkta STEM diye dolaşanların daha fazla bilgiye, okumaya, araştırmaya ihtiyacı olduğunu düşünüyorum. Lütfen 13 dakikanızı ayırıp izleyin.
https://www.ted.com/talks/reshma_saujani_teach_girls_bravery_not_perfection/transcript?language=en#t-188401
Yorumlar
Yorum Gönder