Geçen gün gittiğim Eğitimde İyi Örnekler Konferansın'da bir kez daha anladım gönüllülükle olmayacak hiçbir şeyin olmadığını. Aslında öğretmenin yapması ama yapmadığı birçok şeyden bahsederken, bir kısmınında ne kadar yürekten başarı istediğini ve idealist olduğunu unutmamak gerek.Düşünüp, kafa yorup, iyi bir kadro ile mükemmel projelere imza atılabilir. İzmir'deki bir okulun kendi Facebook adresini kurup çocukların projelerinden tutunda faydalı buldukları her şeyi paylaşmasına izin veren bir site gibi. Ama benim en çok dikkatimi çeken öğretmenlerin tamamen gönüllülükle yaptıkları bir proje oldu. 100 tekrar öğrenci 100 takip öğretmeni projesi. Amaç sınıf tekrarı kaynaklı okul terklerini önlemek, öğretmen veli öğrenci üçgenini yeniden kurmak, devamsızlık düzeyinin en aza indirgenmesi ve çalışma yöntemlerini bilmeyen bu gruba çalışma alışkanlığı kazandırmak. Bu yüzyılda bilgiden bilgi üretme, öğrenme yollarını bilen, öğrenmeyi öğrenmiş bireyler yetiştirmeye çalışırken çalışma alışkanlığı bile kazanmamış, böyle bir bilince dahi sahip olmayan sayısız öğrenci var. Bu okulda öğrencilerin başarısızlık nedenlerini araştırmış;
Bazı dersleri sevmiyorum.
Hayatta işime yaramaz düşüncesiyle çalışmıyorum.
Verimli ders çalışma yöntemlerini bilmiyorum gibi birçok neden tespit edilmiş. Bu sonuçlar dahilinde yapılması gereken çok basit aslında. Onlarda onu yapmışlar. Rehberlik, yönlendirme,amaçlardan haberdar etme, ilgi ve yardımcı olma... Gönüllü olan öğretmenler, sınıf tekrarı yapan öğrencileri seçmişler onlara özel bireysel ve grup çalışmaları yaparak başarısızlık yüzdesini gözle görülür bir seviyeye ulaştırmayı başarmışlar. Düşününce sadece isteklilikle birçok şey başarılabilirken neden hala iyi örnekleri örnek alıp harekete geçmeyiz? Bunu yapmak için istekli olan çok sayıda öğretmen vardır inanıyorum.Bir kıvılcım gerekli olan. Sanırım biraz taşın altına elimizi koymalıyız. Birileri bir şeyler başarırken sizler neden o başaranların arasında olmayasınız ki?
Okuldan ayrılacaktım
Tolga Sert (12’nci sınıf öğrencisi) 11’inci sınıfı tekrar ettim. İkinci
yılımda ilk dönem 3 zayıfım vardı. Proje ile çalışmaya başladım ve ikinci dönem
bir zayıfla geçtim. Öncelikle beni çalıştıran hocam derslere motivasyonumu
sağladı. Dersler bittikten sonra, okulda zayıf olduğum derslere çalıştık.
Okuldan ayrılacaktım, şimdi üniversite sınavlarına hazırlanıyorum.
Hocam bana güvenmişti
Okan Kapan (10’uncu sınıf öğrencisi) Geçen yıl ilk dönem 9 zayıfım vardı.
9’uncu sınıfı tekrar ettim. İkinci dönem 3 zayıfım kaldı. Bir amacım oldu,
hocamın yüzünü kara çıkarmak istemedim. Beni seçmiş, bana güvenmişti. Dersi başka bir ortama taşıdık, zevkli bir
hale getirdik.
İyi bir eğitimci olduğun belli oluyor, öğrencilere daha iyi bir eğitimin verilmesi için asla yeni bir gol sağlanmıyor. Umuyoruz daima, fakat ummalarımız devamlı boşa çıkıyor. Şimdiki ana sınıfı öğrencileri, biz ilkokula başlarken ki hallerimizden kat kat üstün, onun avunuyoruz.
YanıtlaSilTakibimdesin, banada beklerim.
http://kacikturuncu.blogspot.com
Tesekkur ederim.. Zaten amac hep cocuk onlar icin yapmak onlari dusunmek hep bir adim ileriye tasimak... Bunun icin de ogretmen ve adaylarina farkindalik yaratmak umarim basarili oluyoruzdur
Sil