Ana içeriğe atla

Beklentiler, beklenilen için uygun mu?

Öğretimi kolaylaştırmak için çok basit bazı yöntemler var aslında. Bunların en başında, çocuğun yeterliliğini bilmek geliyor. Bizler bir çocuğun yapabileceğinden çok daha fazlasını vermeye veya istemeye çalıştığımızda sorunlar, engeller tamda bu noktada başlıyor. Her yaş döneminin belirli başlı gelişim ödevleri vardır. Yani 7- 11 yaş aralığında beklenilen okuma yazma gibi becerileri, beş yaşındaki çocuğun yapması için bir beklentiye girmemeliyiz. Hürriyette geçen hafta bir yazı vardı. Eğitim-Sen eski Genel Başkanı Alaaddin Dinçer, “Şimdi mevsimin bahara dönmesi ve havaların ısınması ile birlikte oyun çağında olan bu çocukları sınıflarda tutmak kolay olmayacak. İlgilerini 1’inci sınıf müfredatında belirlenen hedeflere odaklamak daha da zorlaşacak. Ayakları sırada yere değmeyen çocukları günlerce sınıfta tutmaya ve sırada oturtmaya çalıştığı, günlük zamanlarının büyük bir bölümü bu çocukları oyalamakla geçen öğretmenlerin sınıf içi etkinlikler noktasında işlerinin güçleşeceği, iş yüklerinin artacağı da bir gerçek” diyor yazıyordu. Bunu gerçekten kendi gözlerimle gözlemledim. Geçtiğimiz hafta TEGV’de verdiğim etkinliğe, birinci sınıfa giden beş yaşındaki çocuklar geliyor. Daha ağaç bile çizemeyen çocuklar bırakın okuduğunuz kitabı dinlemeyi ellerinde kalem bile tutamıyorlardı. Öğretmenlerine onların ilgisini çekmek için uyguladıkları bir yöntem olup olmadığını sorduğumda hiç bir şey yapmayın katılmak istemiyorlarsa, beş yaşında oldukları için uyum sorunu yaşıyorlar dedi. Şaşırdım ama bir şey diyemedim tabi ki. Kayıp çocuk dediğimiz kısımda yer alacaklar ilerleyen yaşantılarında. Öğrencilerin ilgilerini yitirmesi, öğretmenlerin de isteklerini, heveslerini yitirmelerine neden oluyor ne yazık ki.
öğrenci eğitimi


Eğitim denilince öğretmen veya öğretmen adaylarının aklına ilk davranış değişikliği veya algıya müdahale etmek gelir. Peki bunu başarmak bu kadar kolay bir iş mi? Bir insanın algısına müdahale etmek,düşünmesini, değişmesini sağlamak basit bir şey mi?  Ön bilgiler bu noktada çok büyük bir önem taşıyor. Ne biliyor? Bu sorunun cevabına göre ancak o algıya müdahale etmek mümkün olacaktır. Bir çocuğun değişime karşı olduğunu gördüğünüzde,ilk düşünülecek şey gelişim düzeyi değişime uygun mu? Sorusu olmalıdır. Aynılaştırma çabasından kurtulunmalıdır. Yapabildikleri iyi tespit edilmeli ve oradan yola çıkarak bireyselleştirilmiş eğitim planlanmalı ve uygulanmalıdır. Her çocuğa mutlaka kendi öğrendiği şekilde öğretmemiz gerekili. Ancak, bunu izole edilmiş bir sınıf ortamında yapmaya çalışmak, bilgiyi dört duvar arasında verip üst düzey hiçbir yeteneğini ölçmeden öğrenilenin, bir davranış değişikliğine dönüşmesini beklemek oldukça hayalci bir yaklaşım olacaktır. İyi bir gözlem her zaman bir sınıfı kurtarmak için atılacak ilk adımdır.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Small Basic Basit Örnekler

İnternet de biraz araştırma yaptım da small basic ile ilgili tüm örnekler small basic için hazırlanmış kitap içeriğinden alınmış aynı örnekler ben de dedim eğitim konusunda ki faydayı bilişim öğretmenleri için de belki sağlamış olurum. o nedenle bir kaç örnek yazıp açıklayacağım konu anlatımları internette zaten var. Sevgilinize jest yapabileceğiniz bir program :) TextWindow.WriteLine ("kaç kere seni seviyorum yazayım :)") istek= TextWindow.Readnumber() If ( istek >=1) Then   For i=1 To istek     TextWindow.WriteLine ("seni seviyorum")   EndFor   EndIf Program.Delay(10000) Program.End() ilk iki satırda istek alınıyor. istek eğer 1 ve 1 den fazla ise istek kadar seni seviyorumu ekrana yazdırır. Program.delay dediğimiz kısım ise programın 10 saniye süre ile açık olacağını gösterir sonra kendisi kapanır. Yine çok basit bir 90 derecelik açı için kenar ölçüsü bulan program a kare = b kare + c kare formülü kullanılmıştır. TextWindo

Small Basic ile İç İçe Döngü Kullanımı

Small Basic ile daha önce basit çalışmaların nasıl yapıldığını yazmıştım. Eğer önceki yazımı okumadıysanız buraya tıklayarak ulaşabilirsiniz. Small Basic bildiğiniz üzere çocuklara yazılımın temelini öğretmek için oldukça keyifli ve güzel bir dil. Eğer 5, 6 ve 7. sınıflarınıza yazılım dili göstermeye başlayacaksanız Small Basic iyi bir tercih olacaktır. Bugün Small Basic üzerinden iç içe döngüleri daha iyi anlamak amacıyla bir çarpım tablosu programı yapacağız. 1. sayımız için sayi1 2. sayımız için sayi2 değişkenini kullanacağız. 0 dan başlayarak 10 a kadar sayıların çarpımını iç içe for döngüsü kullanarak oluşturduk. En dıştaki for döngümüz sayi1 ifade ediyor. İçteki döngümüz ise sayi1 ile hangi sayıların çarpılacağını ifade ediyor. Yazdırırken önce 1. sayıyı çarpı işaretini 2. sayıyı ve sonucu yazdırıyoruz. Her bir çapma tablosunu birbirinden ayırması için ise çizgi kullanıyoruz.

OKUL ÖNCESİ BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ

Ana okulunda bilişim dersi veren ve hiçbir kaynak bulamayan benim gibi mağdur arkadaşlarım için böyle bir yazı yazmam gerektiğine karar verdim. :) Öncelikle sizden bu ders ile ilgili beklenti, çocukların bu yaşta bilgisayar kurdu olmasını sağlamanız değildir olmamalıdır da :) Burada önemli olan hem dersi eğlenceli kılmak, hem de onların sıkılmadan bilgisayarla ilgili temel şeyleri öğrenmelerini sağlamaktır. Temel şeyler derken evde çoğunlukla bu teknolojik aletler kullanılıyor ve muhtemelen bu cihazlar onlara ya yasak ya belirli saatlerde izin verilen çekici bir alet olduğundan önce onlara bu cihazın hangi verimli amaçlarla kullanıldığını öğretebileceğiniz gibi zararlarından da bahsedebilirsiniz. Mesela bilgisayar başında saatlerce oturmanın göz sağlığımız ve vücudumuz için hiç de faydalı olmadığından söz edebilirsiniz. Boyamayı da en çok bu yaştaki çocuklar sevdiği için onlara bilgisayarı tanıtan boyamalar yaptırabilirsiniz. Ben bir kaç benim hazırladığım boyama kağıtlarını sizinle pa