Ana içeriğe atla

Kayıtlar

Kasım, 2013 tarihine ait yayınlar gösteriliyor

X'in Hikayesi 24 Kasım

Sınıfların birinde yaramaz mı yaramaz, tembel mi tembel, laf söz dinlemeyen, hiç bir öğretmeni tarafından sevilmeyen, zaman zaman yalan söyleyen, çok fakir olduğu herkesçe bilinen ve bazı ailevi problemleri olan X adında bir öğrenci varmış.Günlerden bir gün o sınıfta bir öğrenci altın künyesini kaybetmiş. Tabi herkes suçu X'e atmış. Bütün okul duymuş bu olayı. Hırsız diye adını çıkarmışlar X'in kulaktan kulağa... Her öğretmeni azarlamış kimse onun ben yapmadım demelerine inanmamış. Bir öğretmeni varmış ki bu olay boyunca hep suskun kalmış, olayları uzaktan izlemiş. İçten içe hiç inanmamış X'in hırsız olduğuna. Başlamış olayı araştırmaya birkaç tesadüf birkaç denk gelen şey sayesinde aslında sınıfta başka olayların döndüğünü fark etmiş. Bu öğretmen her öğretmenin aksine çok severmiş X'i bilirmiş onun aslında her yaptığı haylazlığın altında başka sebeplerin yattığını. Öğretmeni ona iyi ve destekleyici davrandıkça X kendisinden nefret ettirmeye çalışırmış öğretmenini. Dedi

Özel Öğrenme Güçlüğü(müş)... Yani Demem O Ki...

Etik olarak pek uygun düşmeyeceğini düşündüğümden öğrencimin adını vermeden anlatacağım. Bugün büyük günlerden biriydi benim için. Yaklaşık üç gündür özel öğrenim güçlüğü olan bir öğrencimle hiçbir teneffüse çıkmadık. Defterindeki eksik olan yerleri tamamladık. Sürekli ders çalıştık. Bir önceki hafta sınav yapmıştım tabi tahmin edersiniz ki o sıfıra yakın bir puan aldı. Bugün telafi sınavı günüydü. Ben ondan zaten fazlasıyla emindim. Çok iyi bir puan alacaktı. Sonuç olarak o, tabi ki çok iyi bir puan aldı ve artık her şeyi, bir çok arkadaşından daha iyi biliyor. Yani demem o ki, on dakikalık teneffüslerde iki çay içip üç cümlelik sohbet etmek siz veya biz öğretmenlere hiçbir şey katmayabilir ancak o çocuğa vereceğiniz on dakika onun hayatında çok şeyi değiştirebilir. En azından o artık çalışınca bir şeyleri başarabileceğini çok iyi biliyor... Özel öğrenme güçlüğü , bir çocuğun zekası normal yada normalin üstünde olmasına rağmen dinleme, düşünme, anlama, kendini ifade etme,

Bireyi Tanıma Teknikleri

Bireyi tanımak için kullanılan birçok araç ve teknik vardır. Benim ilgimi çeken farklı gelen bir kaç tekniği sizinle de paylaşmak istedim umarım yardımcı olur. Rol Dağıtım Tekniği (Temsil Edilecek Yollar) :   Kral, kraliçe, iyilik perisi, arabulucu, neşelendirici, yalancı, iki yüzlü, kendini beğenmiş, ara bozucu, herkesi sevip yardım etmek isteyen, dürüst, güvenilir, yalnız, kimseyle ilişkisi olmayan, zorba, oyun  bozan, mızıkçı, güzel konuşan v.b. öğrencilerin belirgin özelliklerini dolaylı yolla ortaya çıkarmaya yarayan bir başka tekniktir. Bunun için; belli tiplerin tanınmasına yol açacak bir oyun seçilir. Oyun öğrencilere okunur. Rolü temsil eden adın önündeki boş yere rolleri en iyi yapabilecek öğrencilerin adının yazılması istenir. Tablo hazırlanır, çetele hazırlanır. Sonunda her öğrenciye ilişkin olarak elde edilen bu bilgiler, öğrencilerin olumlu ve olumsuz bazı kişilik özelliklerinin tanınmasına yardım etmiş olur. Sonuçlar gizli tutulur; yeterince tanınmalıdır. Ki