8.02.2017

Eğitimde Teknoloji Kullanımı

Eğitimde teknoloji kullanımı, teknoloji kullanımının ülkemizde hızla ilerlemesi, tüketimden üretime geçme çabası oldukça hızlı ilerlerken konu ile ilgili bazı edişlerde gün geçtikçe artmaktadır. Okullarımızda kendini oldukça fazla göstermeye başlayan projeler, atölye etkinlikleri, kodlama çalışmaları sevindirici olmakla beraber gün geçtikçe tehlikeli de bir yere doğru ilerlemektedir. STEM, STEM üzerine sanatı eklemiş çalışmalar, maker projeleri, robot tasarımları derken çok güzel bir piyasa da oluşmaya başladı. İşin en endişe edici yanı da zaten burada başlamakta. Bir yandan Bilişim Teknolojileri ve Yazılım dersi adı altında veya seçmeli dersler ile birlikte hayatımıza giren her yeni teknoloji ile, yaparak öğrenen bir nesil yetiştirmek ülkemiz adına son derece önem arz ederken bir yandan da en güvenilir isimlerden dahi artık beklenmeyecek tavırlarla karşılaşılmaya başlandı. STEM'i ben buldum, bunu en iyi ben uyguluyorum, bu konu hakkındaki tek söz sahibi benim diyerek biz yine hızla gelişmeye çalışırken sadece piyasaya ayak uydurur olduk. Yani yeni ne çıkarsa uygulamaya çalışır, bizde bu da var, biz bunu da yaptık, bizim okulumuz en teknolojik okul, yeni bu çıkmış hadi şimdi bunu öğrenip çocuklara bunu uygulatacağız heveslerine kapılıp, her eline robot, lego alanı STEM eğitimi veriyor sandık, üstelik çocukları da bu akıma alet eder olduk. Her yeni eğitim sistemi değiştirme çabasında olduğu gibi... Yapılmak istenilen bu değildi ki! Ders saatleri malum. Haftada kaç saat bu çalışmalara ayrılıyor? Üstelik bu kadar yenilik adına okullarda hem eğitim programları açısından hemde teknik alt yapı olarak nasıl ve ne zaman yeterlilik sağlandı? Öte yandan yaparak öğrenen neslin hala sınav sistemi aynıyken... Teknolojiyi abartmadan ve yerinde kullanarak gerçekten üst düzey düşünme becerilerini geliştirmeye yönelik eğitim gerçekleştirmenin daha makul olacağı düşüncesindeyim. Yani "Çocuklar artık kendi yaptıkları oyunları oynayacaklar." derken; müfredat iyi hazırlanmalı, öğrencilere tam anlamıyla hakim olacakları yetkinlikler kazandırılmalı, kafa karışıklığına, yüksek ücretlerle birçok sertifika alma yarışına, bizim okulumuz her şeyi yapıyor gösterişlerine acil dur denilmeli. Gerçekçi, piyasadan pay edinme düşüncesinden çok fayda sağlamaya odaklanmış, üstelik kodlama dersinin zorunlu olması çalışmalarının bu denli hız kazanmasının ardından, ortaya karışık bir teknoloji çılgınlığı yerine akılcı bir eğitim modeli izlenmelidir.