Ana içeriğe atla

Kayıtlar

Ekim, 2015 tarihine ait yayınlar gösteriliyor

Öğretim Stratejisi

Bilindiği üzere öğretim stratejileri hep bilinir ama hiç uygulanmaz J Klasik öğretim yöntemleri yani öğretmen odaklı olanlar hep daha kolaya gelir ve uygulanır. Akıllı tahtaların okullarımıza gelişiyle birlikte biraz daha öğrencilerin görsel zekâlarına hitap eder olduk ama en çokta bizim işimizi kolaylaştırdığı için sevdik bu teknolojiyi. Yıllar boyu hazırladığımız slaytların üzerlerinde oynamalar yaparak öğretmenliğimizi tamamlayabileceğiz diye sevindik J Ben bugün böyle düşünmediğini düşündüğüm çocukların algısına müdahale edebilen “ açık uçlu ” sorularda haberi olan çocukları ezberlemeye değil düşünmeye yönelten sevgili meslektaşlarım için bir öğretim stratejisinden bahsetmek istedim. SCAMPER S: Substitude (Yer değiştirme) C: Combine (Birleştirme) A: Adapt (Uyarlama) M: Modify, Minify, Magnify (Değiştirme, küçültme, büyütme) P: Put to other uses ( Başka amaçlarla kullanma) E: Eliminate (Yok etme, çıkarma) R: Reverse, Rearrange (Tersine çevirme ya da yenid

Kodlama Gerekli mi?

İngiltere’de Bilişim alanında önemli çalışmaları bulunan akademisyen Yasemin Allsop’un bir röportajını okudum. Avrupa Birliği'nin kodlamayı, okuma ve yazma öğrenmek kadar önemli gördüğünden bahsediyordu. Bilişim teknolojileri öğretmenleri olarak bizler uzun zamandır twitterdan kadro istemekle meşgulüz. Bırakın bu dersin önemli olduğunun anlaşılmasını bilgi işlem memuru olarak çalıştırılan Eğitim Fakültesi mezunu öğretmenlerimize hakaret gibi geliyor bana… Ders saati sayısına göre çalıştığınız kuruma fayda sağlamaktan bahsetmiyorum. Bende aynı işi yapıyorum kurumuma her türlü teknolojik konuda yardımda etmeye çalışıyorum bundan son derece keyif alıyorum ancakkkk demeye çalıştığım şu ki teog da veya ygs de veya lys de sınav sorusu olarak bu dersten yararlanılmıyor diye sen öğretmenini hiçe sayamazsın. Sınavlar kaldırılsın, çocuklar sınava yönelik eğitimle, ezbercilikle okullardan mezun oluyorlar diye neredeyse tüm eğitimciler hem fikir ve şikâyetçiyken ben bizim ülkemizdeki değ